Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under oktober 2010

Av Annie - 1 oktober 2010 11:30

Shit vad dagarna och veckorna bara springer iväg. Är redan oktober juh.

Denna vecka har det varit fullt upp med diverse pyssel.


Har haft handikapplektioner på krf och även försökt planera funktionärslistan till dressyrtävlingen som vi ska ha den 10/10.

Har även försökt att polera upp en bil och få den att bli röd igen istället för lite flammig röd/vit som den är nu så den kan säljas. Försökt vara lite social med folk och sen såklart stallet och Hannah.


I tisdags så tog jag och longerade henne. Promenerade först fram runt på anläggningen för att sedan gå in i paddocken för att longera. Hon lyssnade riktigt bra och var lugn och avslappnad. Galopperade på fint i höger varv, tills hon fick ett ryck och kastade sig lite åt sidan och kände att hon faktiskt satt fast i en longeringslina så det tog juh stopp åt det hållet hon var på väg. Ja och eftersom Hannah inte tycker om känslan av att sitta fast så ställde hon sig upp på bakbenen och backade rakt in i staketet. När det tog stopp mot staketet så ställde hon sig ner på alla fyra igen och bara stod och blåste. Så är det att ha ett känsligt fullblod. Och när man själv är medveten om det så stressar man juh inte upp sig i sådana situationer utan man bara pratar lite med henne och sen fortsätter man. Efter den lilla incidenten så fortsatte jag longera som vanligt och hon var hur lugn och avslappnad som helst resten av tiden.


Onsdag så tog jag och red henne och det var första ridpasset efter helgens träning så jag fortsatte jobba på det som jag jobbat på under träningen och fick återigen en riktigt bra känsla och ytterligare några pusselbitar föll på plats. Riktigt härligt är det!


I går då så ringde ridskolechefen och frågade om inte jag ville rida med på en av hennes lektioner under kvällen då jag hoppat in och tagit handikapplektionerna. Och självklart så sa jag att jag kunde rida lektion. Träning är juh aldrig fel.

Hon frågade om jag ville rida Hannah eller en ridskolehäst på lektionen och jag tänkte att eftersom jag har haft riduppehåll i två år och sedan bara ridit Hannah sedan jag återupptog ridningen så kunde det vara kul och framförallt bra att prova rida någon annan häst så det fick bli ridskolehäst. Fick rida Dora som jag hade hand om innan jag flyttade ner till stockholm och hon har verkligen blivit förändrad. Och hon är verkligen olik Hannah. Och jag fick verkligen rida för kung och fosterland hela hela passet för hon var väldigt seg. Men mot slutet och ganska mkt galoppjobb så kändes hon faktiskt riktigt fin. Men både jag och dora var helt slut efter passet. Men efter det passet så är det skönt att Hannah är så fin och mjuk och känslig som hon är. Även om inte Hannah alltid är enkel.


Ja nu ska man väl sätta igång och göra något vettigt av denna dag oxå. :)

ska fortsätta poppa Lars Winnerbäck på högsta volym (måste juh passa på när marcus är på jobbet, då han inte tycker larsa är så bra.) och kanske ta och städa lite.


Trevlig Fredag och Trevlig Helg!

/Annie

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards