Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under september 2012

Av Annie - 28 september 2012 15:17

Äntligen är det fredag och snart slutar man jobba för dagen! Så härligt med helg.


Fast jag har stalljour imorgon men det går nog bra ändå, njuter av att det bara är helg.

Och imorgon kväll är det party som gäller! Så bara börja tagga haha!


Ikväll blir det stallet i vanlig ordning direkt när jag slutar och får se vad jag hittar på med hästarna ikväll.

Har faktiskt inga planer ännu vad jag ska göra med dem men nåt ska jag väl komma på. Motioneras ska dem iaf.


Ha en trevlig fredag allihopa!


 

Av Annie - 28 september 2012 08:30

Haha dog lite när jag såg dessa.


Det ser ut som att Hannah har värsta mega stora huvudet juh! Haha



 

Här ser vi bägge totalt omotiverade ut!

Av Annie - 27 september 2012 13:39

Vad har då egentligen hänt sedan sist. ja herregud när skrev jag sist egentligen haha!

Samamnfattar veckan hittills iaf.


Jag har en inflamation i mitt ena knä som gör att det är en riktig plåga att rida. Tar sååå ont så fort knäet tar i sadeln.

Kände det redan förra veckan men har ridit iaf och de sista gångerna har det verkligen tagit riktigt ont. SUCK!


Men kan juh nämna att jag var och tävlade med Hannah i lördags på grans i piteå. Gick både bra och dåligt men jag är faktiskt ändå nöjd. Var min och Hannahs andra tävling tillsammans och som sagt så gick det både väldigt bra och dåligt. kan lägga ut lite bilder när jag sitter vid den andra datorn. (när jag väl har tid att starta den. :P) Hannah skötte sig iaf strålande på tävlingsplatsen och var väldigt lugn. Och hon stod lugnt i transporten mellan klasserna.


Annars då så har hästarna blivit ridna.

Hannah gick ut i skogen i måndags och vi hann inte speciellt långt innan vi mötte på 3 st älgar! Hannah tittade bara på dem lite som tur var och sedan fortsatte vi en bit innan det började bli lite väl mörkt så vi vände tillbaka och red lite efter vägen och sedan lite på utebanan och galoppslingan. Hon skötte sig galant! Pluppen fick sig ett joggingpass i ridhuset.


Pluppen gick träning för Maria i tisdags och fokuset låg på att få honom lösgjord och att inte hänga i handen. Han lossnade fint. Inget mer att egentligen skriva om det. Var inget speciellt.


Igår så var det äntligen hoppdags för hästarna! De har inte hoppat sedan i våras så nu var det på tiden. Självklart var det inte med mej i sadeln utan det var bästa Frida som hoppade. Tack tack tack!

Vi byggde iaf fram en liten bana och Frida hoppade först Nova (hennes egen) och jag gjorde alla stallsysslor till alla hästarna under tiden och sedan hjälpte jag till från backen.

Sedan gjorde jag i ordning Hannah och red fram henne lite innan Frida tog över och red. Hannah såg ut att tycka det var riktigt skoj att få hoppa igen! Och Frida skötte det hela superbra. Det var så lugnt och harmoniskt. Hannah var inte det minsta stressad, tjafsig, studsig eller så när Frida red även fast hon tyckte det var så skoj. De skötte det hela galant och det såg superbra ut hela tiden! Det var riktigt kul för mej att se och även roligt för Hannah att få hoppa lite högre och mer än vad det blir med de små meskryssen som jag skuttar över. Hannah hoppade med gott mod och det hela var så rythmiskt och fint med Frida som pilot.


Sedan sprang jag och gjorde iordning Pluppen som även han skulle få hoppa lite och gick ut och skrittade fram honom innan Frida tog över honom och jag gick in med Hannah. Det gick bra med honom oxå dock ligger största fokuset på honom att han ska gå fram när man ber om det och lyssna på hjälperna direkt. Frida har bra att hon har långa ben att hålla om honom med och även han kommer nog bli bra med mer hoppträning. :) (Då med Frida i sadeln) Han gick bra som sagt iaf!


Alla tre hästarna skötte sig fint och nu ska vi försöka hoppa mer regelbundet med dem!

och så ska jag försöka börja hoppa lite mer oxå, iaf småhinder så överlåter jag det andra till Frida när det kommer till mer ordentlig hoppning. :)

Av Annie - 27 september 2012 10:15

Fick order om att börja blogga igen så får väl helt enkelt ta och lyda då haha!


Ska ta och börja skriva ihop lite inlägg som sammanfattar lite vad som hänt på sistone.


Shit vad jag fryser nu. Nu är det verkligen höst på riktigt med kallt och regningt och jävligt ute! Snart är det vinter.


 




Av Annie - 24 september 2012 10:16

Ojoj nu blev det visst ett litet uppehåll med bloggandet men jag har helt enkelt prioriterat annat den sista tiden och kommer nog göra det en tid framöver oxå.


Har verkligen en miljon tankar och funderingar som snurrar i huvudet hela tiden. Är inne i en period där jag känner mej osäker och obekväm i det mesta och känner mej överkörd och nertrampad i det flesta situationer. Men men sånt e livet och det e bara att sätta på sig smilet igen och fortsätta som vanligt.

Men ibland undrar jag bara varför allt och alla är som det är.


Ska försöka reda ut alla miljoner tankar jag har så ser vi vart allt leder.


 

Av Annie - 14 september 2012 22:58

Idag var hannah hur fin som helst att rida. hon kändes som vanligt igen efter några dagar där hon varit lite loj. red ett dressyrpass barbacka och hon var pigg och glad. red öppnor, slutor och skänkelvikningar och hon kändes så fin. så roligt och kul att känna att hon var på g hela tiden. även galoppen var mkt bättre idag än den varit på längre. Härligt pass medans regnet bara smattrade mot ridhustaket och vinden dånade.
pluppen fick komma ut och springa lite i longerlinan. gick bra det med.

nu ska jag ta och lägga mej och imorgon är det sovmorgon som gäller! skönt.

Av Annie - 14 september 2012 15:29

Riktigt höstväder ute nu med spöregn och storm. det är såna här dagar man vill tända massa ljus och krypa upp i soffan med en filt. men inte om man är hästägare! efter jobbet blir det raka vägen till stallet. känns inte kul att ha ute hästarna nu. fjånig som man är. ;-) soffmyset får vänta tills senare! men det gör mej inte så mkt alls. tycker det är mysigare att pyssla på med hästarna istället.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards