Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under mars 2012

Av Annie - 27 mars 2012 13:15


 

Av Annie - 27 mars 2012 09:51

Detta måste man juh testa. :-P gjorde iaf handlingen betydligt roligare.

 
Av Annie - 26 mars 2012 12:44

Wilmas standard pose när hon ligger och tuggar på ben. Eller så är benen rakt bakåt eller rakt fram under kroppen. Här är det då inga höftledsfel. :-P

 
Av Annie - 26 mars 2012 09:19

Fick en förklaring på varför jag var så trött, I Torsdags började jag känna mej lite risig men var i stallet och red och därefter träffade jag Sofie och drack lite kaffe. Riktigt mysigt. Men på fredag mådde jag riktigt dåligt, Jag hade åkt på influensan som alla andra verkar ha gjort. Jag som trodde jag skulle klara mej men icke. Marcus var juh risig i början av veckan så det var väl egentligen ganska väntat. (även min mamma har varit riktigt dålig i några veckor så.)

Nåja käkade lite diverse medikamenter som jag hade kvar hemma sedan jag hade bihåleinflamationen och det hjälpte ganska bra. Så hela helgen har bestått av stalljour.


I lördags så var vi ett helt gäng som skulle hoppa på morgonen. Linnea hoppade Hannah och det var riktigt duktiga! Så stolt och Hannah visade verkligen att hon är kvick i sina ben. Hon visade även att hon är ett sto med humör, Hon vägrade en gång och då blev hon så sur så hon stod och stampade med bakbenen. Haha så söt. Och när hon rev ett hinder så blev hon sur och började bocka efteråt, men Linnea var så duktig och satt bara stadigt utan något tjorv eller problem. Som sagt så var de riktigt riktigt duktiga. :)


Lördagkväll blev det lite festligheter med trevliga tjejer och utgång och eftersom man ställde om klockan till sommartid så blev det bara 2 timmars sömn innan det var dags att stiga upp och ha stalljour igen. Marcus hjälpte till med jouren hela helgen och allt flöt på utan problem. Men somnade ganska snabbt när vi väl kom hem igen. :P


Idag mår jag iaf bättre, ansiktet känns inte längre som att det ska explodera och jag känner mej lite piggare, dock hostar jag som en galning och är snorig, men det går nog över snart. Har juh kvar hostmedicin så det går bra. Självmedicinering is the shit. ;) 

Av Annie - 22 mars 2012 13:36

Till detta. Hittade massa fina nyheter som jag vill ha.

Bjuder på ett litet urval av några favoriter från Pikeur. :)

















   


Allt hittar du HÄR.

Av Annie - 22 mars 2012 10:22


 

Av Annie - 21 mars 2012 15:55

Som jag faktiskt mår lite dåligt över.


Jag är riktigt ridsugen och träningssugen och vill verkligen komma vidare, men när jag väl står där och ska göra i ordning så känner jag bara hur himla trött jag är och jag orkar liksom bara inte. Jag älskar verkligen att pyssla på i stallet och med Hannah och jag vill juh träna, men orken finns liksom bara inte och det är riktigt riktigt frustrerande. Det slutar oftast med att jag och Hannah hittar på något annat istället för att träna ordentligt som jag faktiskt vill. (tex joggingpass, barbackapass, longering mm mm mm)

Har inga som helst problem att pyssla på och jag tycker det är riktigt skoj de gånger jag hållt lektion för någon annan på Hannah och suget finns hela tiden. Men varför finns inte orken??

Och det är juh inte så att det går dåligt i ridningen, utan passen går riktigt bra faktiskt, och jag tycker det är jätte roligt, så det gör mej ännu mer förvirrad.

Det är inte så att jag tappat motivationen eller något sådant, bara orken i kroppen.

Och det är ingenting jag vill och jag mår lite dåligt över det och får så extremt dåligt samvete. (ändå aktiveras Hannah 5-6 dagar i veckan så hon får ju sin motion och är inte alls uttråkad eller understimulerad)


Förhoppningsvis är det bara någon tillfällig svacka och att jag snart är tillbaka till mitt vanliga jag igen.

Någon mer som varit med om samma och har några tips?


 


Längtar verkligen till sommaren och värmen!!


Av Annie - 20 mars 2012 23:04

Nu säger vi god natt för idag. :-)

 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards