Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under juli 2010

Av Annie - 31 juli 2010 16:45

Sitter på jobbet just nu och det är väldigt lugnt på telefon. Regnar och blåser storm ute, man skulle juh kunna tro att det har blivit höst. Hade hellre varit hemma och krypit upp i soffan och myst men nu blir det att sitta på jobbet till kl 20 ikväll.

Känner mej helt slut i huvudet och kommer knappt ihåg vad jag har gjort i veckan. ja de e väl iofs kanske inte så svårt att lista ut.. Jobbat och så stallet är väl det jag har gjort och försökt att hinna umgås med marcus oxå... Dygnet har alldeles för få timmar... om man ska hinna med allt man behöver göra och sen hinna få någon sömn på det också så man inte går runt som en zombi..  


 ridningen går lite upp och ner.. Ena dagen så är allt bara klockrent och nästa så har vi backat igen. Nåja nog för att det går mer bra än vad det är dåligt. så det är juh ändå bra. Men ändå så bara njuter jag av att vara i stallet och älskar livet som hästägare.


Är sugen på att shoppa lite grejer också. Får se om man kanske slänger iväg en beställning ikväll.   


Ne nu ska jag fortsätta med arbetet..


HA e fortsatt trevlig helg!

/Annie

Av Annie - 27 juli 2010 21:10

Snabbt kom man ner på jorden igen efter att ha svävat på molnen.

Idag gick det då inte alls lika bra med ridningen.

Kändes inte alls så kul idag. Nåja det fanns väl vissa saker som ändå funkade men på det stora hela så kändes det inge bra.


Nåja.. bara ta nya tag igen..


Nu ska jag gå och få i mej nå mat som älsklingen har lagat.


/Annie

Av Annie - 27 juli 2010 10:17

Min häst är juh bara för underbar.


Vet inte riktigt vad som hände men allt bara lossnade igår. Allt var bara så harmoniskt och bra. Hon var så stadig i formen och med ett bra tryck i handen. Satt bara och log för mej själv där jag red på ängen och verkligen bara njöt.

Kalasfina öppnor och skänkelvikningar oxå. Fick även till några fina slutor. Hannah njöt nog av fulla drag hon med av att få arbeta. Hon frustade så nöjt redan när jag travade fram och under hela passet oxå.

Nu hoppas jag bara att vi ska kunna behålla den känslan vi hade igår och fortsätta därifrån.

Är så glad just nu, och självkänslan och självförtroendet ökade lite grann iaf.   


I söndags så hade det slutat regna iaf när jag åkte till stallet. Tog mej ca 30 minuter innan jag fick in Hannah från hagen då alla hästarna sprang som idioter. Stod på bakbenen och galopperade i full fart om vart annat.

Red ut med Hannah och det blåste juh ganska mkt så hon var pigg och jätte tittig. Hon trodde nog att det låg några monster i alla buskar och att alla stenar när som helst kunde hoppa upp bita henne. Men mot slutet så slappnade hon av iaf och insåg att allt i naturen inte alls är så farligt och då travade hon på med bra tryck i handen och ordentligt påskjut bakifrån. Red även lite skänkelvikningar och öppnor efter vägen och hej vad bra det gick. Men Hannah behövde nog göra sig av med en del spänningar och överskottsenergi.


Ja känns det som att jag svävar runt på några små moln eller nåt när det kommer till ridningen. Känns riktigt skoj!

/Annie

Av Annie - 25 juli 2010 15:01

bestod av sovmorgon och sedan drog jag och marcus iväg på en liten utflykt. Åkte först till andra sidan av bjumis. (Även kallat bumbiträsk av min kusin.) Doppade fötterna i vattnet. Var faktiskt inte allt för kallt. Men det blåste för mkt och var för kyligt i luften för att det skulle bli ett dopp för våran del.

Därefter åkte vi till risön och köpte glass och åkte även förbi Marcus pappa där vi blev bjudna på middag. Mums.

      


Därefter bar det iväg till stallet. Red lite dressyr på ängen i ca 30 minuter och sen red vi ut i skogen i typ en halv timme. Marcus var med och fotade och promenerade.


 

Hannah är redo.


 Uppvärming


      


  

Dags för lite jobb. 


         



Lite galopp 


   


 


Och som tidigare nämnt så jobbar jag och Hannah med att hitta varandra och vi tar en dag i taget när det kommer till ridningen. Allt är inte klockrent ännu, men det går iaf framåt sakta men säkert.  


Kvällen bestod av mys i soffan och kvällens tilltugg var enl bilderna nedan.   

MUMS! 

 

    



Idag så öser regnet ner utanför fönstret och det är inte speciellt varmt så det blir en lugn dag inomhus.    

Ska åka till stallet lite senare för att ta en tur med Hannah ut i skogen. Får se om det slutat regna tills dess.

/Annie   



Av Annie - 24 juli 2010 12:13

Har inte hänt så mkt de sista dagarna..


I torsdags jobbade jag och på kvällen åkte jag och marcus till stallet. Regnet riktigt vräkte ner. Vi gav mat till alla hästarna och kollade till dem så allt var okej. Efter det åkte vi förbi mamma som var hemma på en snabbvisit innan hon skulle dra vidare till nåt annat ställe. (hon har semester nu) Satt och fikade och surrade och sen var det hem och sova som gällde.


Fredags så åkte vi till stallet på morgonen och matade hästarna, sen bar det av till jobbet för några timmars arbete.

Red Hannah på kvällen, gick ganska bra fast hon ville inte riktigt ställa igenom sig i sidorna så vi hade en liten disskution men hon släppte till slut. Då gick hon riktigt bra iaf. Känns skönt att man börjar hitta de rätta knapparna på henne och att vi börjar förstå varandra. Vi tar ett pass i taget.


I helgen är jag ledig, Hur skönt som helst. Har inte planerat nåt.


/Annie

Av Annie - 21 juli 2010 22:54

Har landat i soffan efter att ha jobbat till 22.00 ikväll.

mitt humör är ungefär lika grått som vädret utanför fönstret. Känner mej inte alls på topp idag.

Men min bästa älskling hade varit så söt och köpt lite godis nu när jag slutade så det var en underbar överraskning.


Så nu ska jag fortsätta glo lite på tv och äta lite godis innan det är dags för sängen.


God natt!

/Annie

Av Annie - 20 juli 2010 14:43

Nu är det dags för en liten uppdatering. :)

Har varit så trött så jag har inte haft tid eller ork att blogga.


I söndags ringde klockan 05.30, var hos Helena vid klockan 7 för att hjälpa till att göra i ordning hästarna inför tävlingen i lule.

Vädret var väl inte det bästa då det blåste storm och riktigt hällregnade vart annat. Men Hannah skötte sig bra ändå och de kom på precis utanför placering.


Söndagkvällen blev bara lugn.


Igår så red jag Hannah på ängen. Red lite dressyr och hon är juh bara för härlig min häst.    Var riktigt fin i övergångarna och gjorde även någon sidvärts. Bra och fin i formen. (red henne lite högre och lite mer samlat) Med på allt och var väldigt samarbetsvillig, positiv och fokuserad. Hon är juh så rolig och behaglig att rida när hon är på det humöret. Inge stress eller spring utan bara vara med och vänta på mina signaler. Man kan korrigera henne utan att hon exploderar då och blir hystrisk. En fröjd helt enkelt.

Sen efter ridpasset så fick hon även bli friserad. Hon började juh ha liiite väl lång man. Men nu blev hon fin igen.


Idag så jobbar jag delad tur. är ledig nu en stund på dagen men sen bär det av tillbaka till jobbet för att jobba till 20. Jag har även en sån extrem huvudvärk idag. Så nu ska jag vila lite innan jobbet igen.


Hannah ska få stå idag eller i morgon och så ska Helena rida ena dagen.


Och en sak till. Jag är SJUKT sugen på jordgubbar!! har varit det i nån dag nu. Tror bestämt att jag måste köpa mej lite.


Ha en trevlig dag!

/Annie

Av Annie - 17 juli 2010 22:12

Blir inte så seriös ridning då men man får göra det bästa av situationen.

Jag och Marcus var till stallet igår och skrittade ut med Hannah. Hon var lugn och det var behagligt. Orkade inte göra så mkt annat än att skritta med min feber och allt så det blev en runda i skogen och långa tyglar.


Här kommer lite bilder.   


  


  


  

Våran fina utsikt.


    


Marcus som är min och Hannahs promenadkompis.   


Hannah var även lite kramsjuk så vi gossade en stund i stallet innan vi skulle ut.

  


  



Idag så åkte jag och Marcus till stallet på eftermiddagen och jag red lite dressyr på ängen. Orkade inte rida allt för mkt pga av febern.

Men red iaf en stund och hon gick bra. lyssnade fint. Sen kom Helena och red igenom programmet som hon ska tävla i morgon.

Sen var det badning och packande som gällde.


Så nu är det snart dags att gå och sova. Ska upp tidigt för att åka iväg på tävlingar.


Sov Gott!

/Annie

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards