Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under september 2011

Av Annie - 30 september 2011 22:46

sitter nu i pite där helgen kommer att spenderad och njuter av ett glas vitt vin och bra musik. härligt med helg!

 
Av Annie - 28 september 2011 08:46

Igår var det dags för höstens första träning och jag är faktiskt väldigt nöjd trots att det inte alls var något av våra bästa pass om man säger så. Jag fick mkt hjälp och bra övningar som jag ska träna vidare på till nästa gång.


Iaf så kändes Hannah lite matt och seg så jag fick sitta och driva för glatta livet och hon kändes inte riktigt avspänd genom kroppen, vilket gjorde att hon inte kom igång ordentligt, blev dock bättre mot slutet. Men hon gick inte alls så bra som hon kan göra. Galoppen fungerade däremot bra i bägge varven. Och vänstervarvet gick bra även i traven. Det var högervarvet i trav som är våran svårhet som jag vet är våran sämre sida, men det ska vi jobba på. Men som sagt så är jag ändå väldigt nöjd då vi fick lite nytt och träna på.


I Måndags fick hon komma ut och röra på sig och jag red lite olika lösgörande övningar och hon kändes helt okej.


Får se om denna matthet var något tillfälligt från Hannahs sida, annars får jag börja undersöka om det kan vara något annat.

Dock ska jag börja fodra upp henne lite mer då jag även ökat på ridningen och kraven.

Av Annie - 26 september 2011 16:04

Igår blev det ett dressyrpass med Hannah och jag red i dressyrsadeln för en gångs skull. Är evigheter sen jag red med den sist utan har iställat dressyrat lite i hoppsadeln.


Nåja Hannah var iaf hur fin som helst. Jösses amalia hur bra det gick. Satt bara och log och njöt.


Tränade lite öppna, sluta och skänkelvikning och det gick helt okej.

Och i galoppen jobbade jag med förvänd galopp och enkla byten. Ja kan inte säga så mkt annat än att jag var supernöjd över passet igår. Hannah kändes jätte fin och samlad i galoppen och nu är vi taggade inför höstens första träning imorgon för Maria. Kan juh bara hoppas hon är lika fin då. :)

Av Annie - 26 september 2011 10:54

Bilder på nya kläderna.


Både från sthlm och från ihelgen.



  


  


  


  


  

En megalång mysig halsduk.

  

En poncho vilket inte syns så bra på bilden.

  

en tubstickad halsduk

  


  


  


  

  


Och sen har jag även köpt en sådär one piece / jumpsuite som alla har.

Jag tycker faktiskt att de är ganska fula och jag skulle nog inte visa mej utanför dörren med den. Jag känner mej som en förvuxen teletubbie i den. :P

Men dock är den supermysig att ha hemma och jag som alltid har mjukiskläder hemma så passar den faktiskt bra. Även om jag inte känner mej så snygg. :P

Av Annie - 25 september 2011 18:30

Igår blev dagen inte alls som planerat, så jag drog iväg till KRF istället för att titta lite på klubbtävlingen i dressyr. Såg dock bara en klass för sen höll både jag och Wilma på att frysa ihjäl. Bara att inse att det snart är vinter.

Jag blev väldigt sugen och inspirerad till att börja tävla själv, och tanken är juh att vi ska ut till våren. Så det ska bli riktigt skoj att träna flitigt nu.


Åkte hem från tävlingen och drog istället till Happis för lite shopping.

Blev både saker till mig själv, behöver verkligen förnya min garderob lite så.

Och så självklart blev det en sväng förbi hööks där jag köpte nya helomslutande skydd åt Hannah att ha till vardags och en svansborste då min förra gått sönder.

Och så blev det även en vinröd tröja och en grå mysig väst. Min svarta väst är så välanvänd och så har dragkedjan till ena fickan gått sönder, Och jag är verkligen ingen husfru så jag är totalt värdelös på att sy och allt som har med sådant att göra. Kanske kan lämna in den till svärmor om hon kan fixa den. Hon har bytt dragkedja på min ena jacka så jag ska kolla om hon kan ordna detta oxå. :)


Bilder på inköpen från hööks.






   

Av Annie - 25 september 2011 14:15

Här kommer lite utvecklingsbilder på mej och Hannah. Dock är inte alla bilder och månader med, men lite överblick får man iaf på hur det sett ut.


maj 2010







 


juni-Juli 2010 när vi utvecklades framåt hela tiden ändå.













Träning hos Maria mitten på juli 2010  








Ridning hemma på ängen början på juli 2010










  

december 2010 när vi hade haft en enorm svacka hela hösten efter flytten och det ändå hade börjat lossna.

                   

maj 2011 Ett riktigt grispass kommer jag ihåg.

             

Början på juli 2011

             

       

Ja det var lite av våran utveckling och vi har haft riktiga svackor jag och Hannah men vi har lyckats vända dem och nu går det stadigt framåt hela tiden. Jag har kommit på hur jag ska rida henne och allt kämpande har varit värt det när det äntligen vänder.

Av Annie - 25 september 2011 13:00

Ja i fredags var juh som sagt en tjej som går ridgymnasiet och provade Hannah och det gick faktiskt bra för att vara första gången. Hon hittade en del knappar efter en stund. Men som hon sa så är Hannah inte världens lättaste häst, men man lär sig nog väldigt mkt av att rida henne. Och så är det. Gör man rätt så gör Hannah rätt.  Sen att Hannah mest är van att bara gå med mej på ryggen oxå.

Jag har utvecklats väldigt mkt av att ha en häst som Hannah, och egentligen var hon nog lite för svår för mej i början, men skam den som ger sig och vi har blivit mer och mer ett team nu, och jag hade inte velat ha någon annan häst än Hannah. Har alltid gillat henne och därför valde jag att köpa henne oxå när tillfället kom, även om jag visste att det inte skulle vara lätt.


Igår fick Hannah komma ut i skogen så hon är glad och nöjd.


Och på tisdags är det dags för träning. Har anmält mej nu så nu börjar allvaret. :P

Av Annie - 22 september 2011 20:08

Igår red jag en dunderpigg Hannah som tyckte att dagens pass skulle gå ut på att springa jätte jätte fort och ville inte alls samma saker som matten på ryggen. Springa i 190 knyck med huvudet i en mindre fin form var Hannahs tema. (okej formen var väl inte så illa, men vet juh att det kan vara mkt! bättre.) Och skritt är juh en hemskt överskattad gångart enligt Hannah. Varför skritta när man kan springa??!!


Ja jag kan juh säga att det inte var ett av våra bästa dagar. Jag som inte alls är i form och en dunderpigg galenpanna.

Måste iaf säga att galoppen gick strålande även om hon försökte smygöka lite ibland, Dock märkte jag juh det direkt så jag kunde åtgärda tempot hela tiden.


Och traven gick inte alls att rida lätt i i början då hon rann iväg som värsta forsen och bara rusade. Så det blev nedsittning och mkt övergångar.


Det låg några kavalettibommar framme som eleverna använt på dagen så de passade vi på att rulla över några gånger i slutet när Hannah väl sansat sig och lugnat ner på tempot liite. Och då vart hon jätte fin och avslappnad.

Skönt för henne att göra sig av med lite energi. Måste ta och hoppa här någon dag oxå. Små hinder klarar vi juh av iaf. :P

När hon fick lång tygel skrittade hon av så nöjt iaf. Men som sagt inte en av våra bärsta dagar.


Idag fick hon vila och jag ska faktiskt lägga mej tidigt ikväll. Känner att det verkligen behövs.

Idag har även Hannah fått börja sova med pyjamas igen. Tyckte det var dags för tunna pyjamas att komma fram när det är så ruggigt väder och är juh inte speciellt varmt på dagarna heller nu. Så nu kan hon mysa riktigt inatt. :P


Pyjamasdags förra året. :P  

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards