Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under augusti 2010

Av Annie - 31 augusti 2010 11:57

Åkte till stallet i går på kvällen och mockade och gjorde färdigt allt innan jag tog in Hannah som hade passat på att busa lite och dra några race i hagen. Hon kutade i fullt fräs och kickade bakut och bockade. Sen när jag kom och skulle ta in henne så kom hon gående så lugnt och snällt. Stannade och pratade med alex uppe på stallbacken och då passade Hannah på att bara stå och kramas. Hon var värre kelsjuk. Ställde henne i gången och gjorde i ordning henne och passade på att bara stå och mysa en stund och sen fick hon komma ut och jogga lite och hon gick bra. Frustade nöjt och klev på bra. Hon är så mysig nu och det var riktigt skoj att rida igår även om vi inte gjorde så avancerade grejer. Men red ändå lite olika lösgörnade dressyrövningar och Hannah har verkligen piggnat till nu. Men hon lyssnar ändå bra på alla förhållningar och väntar på sina uppgifter utan att rinna iväg.


Så nu har hon fått gå och ta det ganska lugnt en tid och nu känner jag att vi båda har hunnit finna oss tillrätta med allt så nu ska vi ta och sätta igång ordentligt.


/Annie

Av Annie - 30 augusti 2010 16:52

De senaste dagarna har bara sprungit förbi..

I lördags var jag och marcus till risön och blev bjudna på middag.. Där hittade vi även marcus gamla nintendo 8 bitars som vi självklart tog med oss hem. Snacka om nostalgi när man spelar super mario 1. Hur kul som helst!!   


Var även till stallet och longerade Hannah så hon fick röra på sig. Hon var avslappnad och fin.


Kvällen var bara lugn och spenderas framför tv spelet med diverse olika roliga spel.


På söndag förmiddag åkte vi till stallet tidigt och gjorde i ordning allt och så red jag fram Hannah till Helena som skulle hoppa henne. De hoppade studs och Hannah var riktigt på gasen. Hannah tyckte att det var riktigt skojj då det är länge sedan hon hoppat. Hoppas Helena har möjlighet att hoppa henne med jämna mellanrum.


Idag har hovis var och gjort Hannah fin om fötterna igen och jag och marcus var och släppte ut hästarna till lunch.


Ska iväg till stallet på en liten stund och rida.


/Annie

Av Annie - 27 augusti 2010 23:03

Sitter i soffan och bara slappar nu. Känner mej seg och mör i kroppen.


Var i stallet och red Hannah och hon var piggeliiiin idag.

Men det var roligt att rida henne idag för hon lyssnade bra även fast hon inte riktigt ville sakta av från trav till skritt. Fick jobba mkt med svängar och övergångar för att aktivera henne så hon inte rusade iväg.

Men hon var jätte fin i galoppen, och även idag var det inge studs men några små diskutioner hade vi om hur man skulle gå men vi löste dem och hon gav med sig,

Så det känns så underbart nu att man kan börja rida ordentligt igen utan en massa bråk varje ridpass.

Hon frustar nöjt och jag tycker att hon har fått betydligt mer tryck i bakkärran nu än vad hon hade i somras. Men är ändå avslappnad och mjuk fram men med bra stöd.

Man märker på henne att det börjar bli höstväder och svalare ute för nu är hon mkt piggare än i somras.


Nu är jag sjukt sugen på något gott så jag tror jag ska rota igenom skafferiet och se om jag hittar något smaskigt.    


/Annie

Av Annie - 26 augusti 2010 23:27

Kvällen har spenderats i stallet. Har inte gjort nåt ovanligt idag men ändå tog det nästan fem timmar. Pysslade och höll på med massa småsaker och tiden bara flög iväg.


Ridningen idag gick bara bra. Hon lyssnade bra och det var inge studs eller bråk.

Känns skönt att det verkar ha löst sig med allt och att vi nu är tillbaka på banan igen.

Igår fick hon stå och jag och marcus åkte till stallet och bara pysslade.


Nu är det dags att glo lite på tv och sen dags för sängen.


/Annie 

Av Annie - 24 augusti 2010 23:33

Hannah är äntligen tilbaka.

Äntligen äntligen äntligen!!   


Idag var hon bara helt klockren i ridningen. Inge bråk, inge studs och inga diskutioner. Hon gick i bra och stadig form i alla gångarter och bara frustade nöjt och gjorde allt jag bad om. Mjuk och fin och avslappnad men med bra tryck.

Så här bra har det nog inte gått på hela sommaren nästan. Några höjdpukter har vi såklart haft under sommaren oxå, och dagens pass hamnar då verkligen högt på listan. Åhh jag e så glad nu och det känns så bra att det äntligen har lossnat.  


Igår så skrittjobbade vi i ca 30 minuter och imorgon ska hon få en vilodag.


Jag börjar känna mej ganska risig och det känns som att jag är på väg att bli sjuk, så imorgon blir det att vila och hoppas att jag håller mej frisk. Har verkligen inte tid eller lust att vara sjuk.


Nåja.. nu börjar det bli dags att sussa.


God natt.

/Annie 

Av Annie - 22 augusti 2010 20:37

Idag har det varit fullt upp med stallet och sen middagsbjudning.

Helena var och red Hannah idag och hon sa att Hannah kändes som vanligt, Att hon var mjukare nu än i somras och att det nog bara är så att Hannah testar gränserna. Så då vet jag iaf att det inte är något annat fuffens hon har för sig så nu är det bara att vara konsekvent i ridningen så hon slutar svamla.

Känns som bra ändå att få det bekräftat och jag såg juh idag att hon gick som hon brukar utan nå svammel.


Longerade henne igår och hon gick avslappnat och bra.

Efter det så fick hon ett välbehövligt bad.


Nu är det snart dags för att slå sig ner i soffan och glo lite film.


/Annie  

Av Annie - 20 augusti 2010 22:46

Ja det har väl inte hänt så mkt de senaste dagarna.. jobbat och så stallet som vanligt. I tisdags fick Hannah vila då jag jobbade kväll.

Joggade henne i onsdags med fokus på lång och låg.

Igår red vi dressyr och för första gången på evigheter kunde jag faktiskt komma till ridning utan att hon var helt tokig och studsade. red lite sidvärts och även mkt fokus på att hon skulle slappna av.


Idag tog jag och longerade henne och jag märker att hon är stel och kort i steget. men efter en stund så släppte hon efter och fick bra kliv.


Så nu ska vi jobba vidare i samma spår och hoppas att det vänder nu.

Tänkte även rida ut här någon dag och låta henne få busa av sig och sträcka ut ordentligt. 

Och även kanske ta och rida över lite travbommar oxå.


/Annie

Av Annie - 16 augusti 2010 22:57

Vet som inte vad jag gör för fel men jag får juh iaf inte saker att fungera när det kommer till ridningen. Nu är självförtroendet och självkänslan verkligen i botten även om ridpasset idag ändå var lite bättre.

Tränade mkt sidvärts i skritt i högre form i nacken och det gick faktiskt bra. Travade henne mkt och länge och red mkt svängar och serpentiner och red henne väldigt lång och låg. Hon sträckte bra på halsen och travade på bra men avslappnat.


Jag vet juh hur fin Hannah är och hur bra hon kan gå och har gått i sommar också... Men nu är det som att jag är en nybörjare som inte kan nåt. Känner mej som så iaf.. Och det är en sjukt frustrerande känsla att känna. Jag blir som helt nedslagen bara av tanken. Jag vet juh hur jag ska göra teoretiskt.. men i praktiken så fungerar ingenting.....


Vet som inte riktigt vad jag ska ta mej till...



Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards