Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under april 2011

Av Annie - 30 april 2011 23:31

Tog ett dressyrpass i paddocken idag och Hannah var såå fin! Åh det var så roligt att rida idag. Gjorde mkt tempoväxlingar och övergångar och hon var så stadig och fin och lyssnade så bra. Åh jag är så nöjd över min fina häst idag. Idag så gick det faktiskt riktigt bra i galoppen oxå och hon kunde samla sig fint, Gjorde mkt tempoväxlingar i galoppen och hon frustade nöjt hur många gånger som helst.

I traven hade hon en bra form och lyssnade både fram och tillbaka och jag avslutade med att trava av henne lång och låg och hon låg stadigt kvar i den formen i bägge varven. Nu har juh som brunsten börjat gå över oxå så det är oxå skönt.  

Åh jag är så nöjd över passet med min prinsessa.

Av Annie - 29 april 2011 13:56

Jag blir så extremt less på människor som säger en sak och sen så blir det ändå inte som de har sagt, eller sånna som ändrar sig stup i kvarten. Varför kan man inte bara hålla fast vid de man sagt från början? Det hela slutar juh annars med att man bara är förvirrad och ingen vet något öht. Eller är det kanske så att det är sagt så mkt olika grejer så man inte vet vad man sa från början?!


Och när jag ändå är igång kan jag juh fortsätta med att jag blir förbannad på folk som bara bryr sig om sig själv och vägrar lyssna, förstå eller bry sig om sina medmäniskor, och det är sjukt enerverande att ha och göra med såna männsikor. Sånna som vägrar lyssna även om det gäller något positivt och absolut inte om det gäller något negativt. Som människa måste man juh även kunna ta kritik utan att bli galen av det. Och jag tycker att alla borde få säga sin åsikt. Sen behöver man juh såklart inte hålla med om allt men man måste juh ändå kunna föra dialoger? Att ha en störst, bäst och vackrast attityd tar man sig nog inte speciellt långt med.


Jag tycker att man ska försöka lyssa på varandra och prata istället och på så sätt komma fram till något tillsammans istället för att bara köra över alla andra. Det tror jag man tjänar mest på i längden oxå. Det funkar inte att man bara går runt och tänker på sig själv hela tiden. Eller?


Tyvärr är det juh så att det finns såna här männsikor överallt och man kommer nog aldrig komma ifrån det. Jag tror att alla människor någongång stöter på någon som är extremt ego, så det bästa är väl att bara försöka tackla det på bästa möjliga sätt beroende på situation.

Av Annie - 29 april 2011 11:10

Igår när jag var i stallet så var Hannah inne redan när jag kom, så jag gjorde i ordning alla sysslor och så mockade jag och fyllde på nytt spån åt henne, Sen gick jag ut med skottkärran och pysslade vidare och när jag kom in i stallet igen så stod Hannah och tittade på mej med så nöjd blick och spån ända från öronspetsarna ut i svansen. Då hade hon rullat sig och hade nog haft det så mysigt. För nöjd var hon då verkligen, så jag fick fullt upp med att rykta bort allt spån och spåndamm innan jag skulle rida. :) Och hon var så kramig och ville bara mysa och bli kliad hela tiden så det tog sin lilla tid att få borstat igenom henne. :)


 


Nu pratade jag precis med Sussi för en stund sedan och hon hade varit och ridit ut med Hannah, de hade varit ute och galopperat och bara haft det mysigt. Lät så härligt när Sussi berättade vad de gjort. Och Hannah hade då verkligen varit glad och nöjd och skött sig exemplariskt. :) Jag blir lika glad varje gång jag får höra att det gått så bra för dem.


Ikväll blir det tjejkväll hemma hos Sussi med grillning och lite vin och surr med trevliga människor. Ser fram emot det riktigt mkt och ska bli så kul att bara umgås och ha trevligt. :) 


Ha en trevlig fredag!

Av Annie - 29 april 2011 08:05

Ja igår tog jag ett pass på Hannah i paddocken, det hade börjat skymma lite och Hannah är brunstig så jag kan juh säga att hon såg spöken! skritta fram utan några större problem och började sedan trava, det gick helt okej men helt plötsligt så var en bänk som stod utan för paddocken livsfarlig! Vi kommer joggandes avslappnat och fint och precis när vi är vid bänken så tvärnitar hon och kastar sig åt sidan. Även fast vi ridit förbi just den bänken flera gånger redan. Jag satt juh kvar, det var som inga problem men det gäller att man är med i svängarna. För det går undan när Hannah sätter den sidan till. :P Hon kunde ändå slappna av igen och sen hände inga större missöden även om hon var lite "tittig" på omgivningen ibland.

Galoppen var stundtals fin men det blev en del studs när hon inte ville vara med och samla upp sig lite, hon ville mest bara rulla på.


Av Annie - 28 april 2011 08:28

Igår hade Sussi hand om Hannah så jag skulle bara till stallet och göra höpåsarna och ta in henne från hagen.

Men det slutade att jag var där i nästan 4 timmar ändå, Jag och P förberedde Hannah och S nya hage som vi måste flytta till idag pga olika omständigheter.

Fastnade även att surra med en massa olika människor och efter det så ryktade jag av Hannah och Marcus kom och hjälpte mej att brodda av henne, (klen som jag är så behövde jag assistans. :P )

Och efter det så nattade jag hästarna och när jag väl sen kom hem så blev det bara att äta lite snabbt innan jag stupade i säng.


Av Annie - 27 april 2011 09:36

En sak som jag upptäckte i måndags när jag var i stallet är att MYGGEN har vaknat! Och det är bara april. Suck!

Dessa irriterande små flygfän, tycker att det hade kunnat vänta lääänge med att vakna för iår, men men.


 

Bild från google.

Av Annie - 26 april 2011 23:16

Som rubriken lyder så blev det en vilodag för Hannah idag.

Även fast jag såg att hon motionerade sig själv lite grann med att dra något lite race och nån bockserie oxå. :)

När hon kom in så fick hon sig en rykt innan det var dags för nattning.


 

Av Annie - 26 april 2011 17:31

En bild från gårdagens pass. Fotad av Jonna.


Denna bjuder vi på. :P


Nu dags för stallet.



Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards