Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under januari 2012

Av Annie - 19 januari 2012 13:45

Nu är det dags. Idag åker vi äntligen!

Kommer bli tomt här på bloggen, men jag är tillbaka 1 februari igen, tills dess ska jag bara sola och bada och njuta av livet! :D


Ha det så bra allihopa!








   

Av Annie - 19 januari 2012 09:15

Jag kommer sakna mina små älsklingar under dessa två veckor.


Har aldrig varit ifrån någon av dem så länge förut!

Vet att både Hannah och Wilma kommer ha det toppenbra, men jag kommer sakna dem iaf.


Hannah kommer bli väl omhändertagen av Linnea dessa veckor och även Sofie kommer hjälpa till om det behövs och jag vet att jag inte behöver vara det minsta orolig, så det känns bra iaf.


Wilma kommer bo hos min mamma och bli ordentligt bortskämd och få total uppmärksamhet så hon lär juh må som en prinsessa. Lär inte gå någon större nöd på henne. :P


Men de är ändå mina bäbisar och jag kommer verkligen sakna dem. (ja jag vet att jag är blödig!)





   

Av Annie - 18 januari 2012 22:27

Idag var det en überladdad Hannah jag satt på.

Började bra i skritt och hon kändes mjuk och fin. Travade fram och även här var hon fin, dock kände jag att hon blev piggare och piggare, men hon höll sig på mattan iaf. Sen var det dags för galopp, Fattade galopp och Hannah försökte explodera iväg, och när hon inte fick det så blev hon sur och var väldigt nära att knocka mej när hon slängde upp huvudet. (inte att jag gjorde något speciellt så att hon körde upp huvudet, utan jag var supermjuk i handen och jag reglerar alltid tempot och driver med sätet och inte tyglarna, utan var nog att hon bara var laddad) Fortsatte rida på som ingenting i det tempot JAG bestämde och då skötte hon sig riktigt fint. avbrotten fungerade bra och resten av galoppjobbet fungerade fint. Även om hon är så laddad och pigg så är det ändå lättare att rida henne i galopp än trav, för Hannah är nöjd sålänge hon får galoppera. Det är i travjobbet efteråt det verkligen märks att hon är laddad och pigg. För hon vill bara rusa på fortare och fortare hela tiden och jag får sitta och aktivera henne och göra halvhalt efter halvhalt för att hon bara ska springa. Det hon gör då är att bara bli hög i formen och knäppa av och man har som ingen ärlig kontakt att jobba med. Men hon var ändå uppmärksam och lyssnade bra trots allt. Jobbade en del övergångar och hon "lugnade ner sig" och kunde ändå komma till bättre stöd och avslappning.


Travade av henne i låg form och det dröjde inte alls lika länge som jag trott innan hon gick i lugnt tempo och slappnade av ordentligt.


Nu blir det juh ingen ridning för mej på 2 veckor. Jag kommer ha galen abstinens och jag kommer sakna mitt hjärta!!


   

Av Annie - 18 januari 2012 13:06

Igår blev det ett mysigt dressyrpass barbacka på Hannah. Red mkt öppnor och skänkelvikningar. Hannah var superfin och hon blir såå mycket känsligare när jag inte har sadel. (hon är väl egentligen nog känslig med) Men hon blev känslig på eytt bra sätt, Hög fin form och lyssnade utmärkt. Red även en del bakdelsvändningar och någon enstaka framdelsvändning och både jag och Hannah var nog nöjda efter passet. Skrittade av henne en stund och sedan fick hon skritta lös medans jag krattade spåret. Hannah blev väldigt fachinerad (Stavning?) av sin egen spegelbild. Hon stod en bit ifrån och bara stirrade på den och blåste lite och såg väldigt fundersam ut innan hon snabbt skrittade efter mig igen. Söt häst alltså!


Efter stallet så åkte jag förbi några kompisar och drack kaffe och surrade och när kl blivit 23 var det dags att åka hem.


Idag blir det att packa och ordna inför resan.


Men nu måste jag skynda iväg. :)

Av Annie - 17 januari 2012 14:00

nyheter från lamicell är starka färger som finns att matcha.


 

Schabrak


Lindor


Skydd. (finns rosa skydd med)


Sen såg jag till min stora glädje att schabraken även fanns i dressyrmodell! Och det är juh kul för de som vill sticka ut lite extra.


       


Så till frågan. Är detta något som ni skulle vilja ha och vilken färg isf?

Jag skulle eventuellt kunna tänka mej det orangea till Hannah. Tror den färgen skulle passa henne bäst av ovanstående. Eller tycker ni hon skulle passa i någon annan? :) 

Av Annie - 17 januari 2012 10:45

Idag är min sista arbetsdag innan jag tar semester!! Så underbart och nu är det bara några timmar kvar tills jag slutar.


 

Av Annie - 16 januari 2012 22:41

Vad roligt att Roffe fick jerringpriset. Det är han verkligen så värd!


 


Och kul att ridsporten får lite uppmärksamhet också!

Av Annie - 15 januari 2012 13:38

Ja gårdagen blev en väldigt intesiv och galen dag. Vi blev inkallade att flytta åt min syster hela dagen och det tog verkligen på krafterna att hålla igång så intensivt i flera flera timmar. Var helt slut när jag kom hem på kvällen och halvdog i soffan.


Badade fotbad och såg på en film och åt chips och dip och orkade verkligen inte röra mig mer än nödvändigt.


 


Filmen var iaf riktigt bra och mysig att se och var alldeles lagom vad min hjärna orkade med igår.


Snälla Sofie tog hand om Hannah igår då det inte fanns tid att åka till stallet.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards