Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under december 2011

Av Annie - 29 december 2011 16:18

Årets första tulpan bukett som jag fick när jag fyllde år. :-D gillar verkligen färgen på dessa.

Av Annie - 29 december 2011 09:19

Ja nu går min hjärna på högvarv!


Har så många funderingar och tankar som ska redas ut och det är så himla mycket jag vill.

Måste bara komma fram till vad jag vill mest och hur jag ska få ihop allt. :P


Jag har iaf oxå fått ett erbjudande som var ganska roligt på många sätt.


Åh jag vet inte alls hur jag ska göra nu. Ska fundera vidare.


 

Av Annie - 29 december 2011 09:14

Måste juh visa en bild på fina pluppen oxå. Dock lite dålig bild men ändå. :-P

 
Av Annie - 28 december 2011 09:16

Åh vad skönt det har varit att vara ledig i några dagar! Tyvärr gick dagarna alldeles för snabbt.


Julafton spenderades i piteå hos Marcus mamma. Åkte till stallet på dagen och fixade alla sysslor och gav hästarna lite gott i krubban så de skulle få lite jul de oxå. Gick även och gav de lite snask i hagen innan vi åkte.

Sedan blev det de vanliga jultraditionerna. Kolla på Kalle anka, äta god mat och öppna lite paket. På kvällen blev de bara lugnt och vi kollade på film.


Åkte hem till kalix på juldagen, Var på Middag hos marcus pappa och sedan blev det utgång på kvällen. Mycket trevligt!

Igår firade jag min födelsedag. Hade tagit en semesterdag så jag fick vara lite ledig. Fick paket av Marcus med ett spafotbad med massage och diverse andra grejer. Väldigt välbehövligt! Sedan var det stallet och när jag kom hem därifrån så var Mamma och Marcus mamma och hennes man hos oss och överraskade mej. Fick pengar, blommor och trisslotter som jag vann på. :P Åt en massa gott fika och smörgåstårta och sedan på kvällen kom de förbi lite mer folk och fikade. En trevlig födelsedag helt enkelt. :)


Hästarna och ridningen då. Ja Hannah har fått jogga på för de mesta, inte haft så höga krav, utan haft fokus på låg rund form och att hon ska vänta och lyssna. Hon har varit riktigt fin ändå, trots brunst. Pluppen har jag haft fokus på att han ska tänka framåt hela tiden och vara kvick för hjälperna och lyssna direkt. Så mycket övergångar och tempoväxlingar har det varit. Han är så stor och blir gärna lite seg och vill inte riktigt aktivera så det gäller att väcka upp honom lite och hålla honom aktiverad. I början av passen har han varit lite vinglig och testat om han verkligen måste jobba, men det var väldigt snabbt övergående och då har han varit ruskigt fin att rida. Lyssnat bra med bra aktivitet och riktigt fin form. Shit alltså vilken härlig häst han är! Jag är lite smått förälskad i honom. ;)

Och nu när man hunnit rida honom några dagar i rad så har man börjat komma på honom ännu mer och får ännu bättre känsla, så resten av tiden ska bli riktigt skoj.

Funkar juh riktigt bra att ha hand om och rida två hästar faktiskt. :D


 


Av Annie - 25 december 2011 12:13

Jag och Wilma myser i soffan och lyssnar medans Marcus spelar lite gitarr. :-)

 
Av Annie - 24 december 2011 10:21

Vill önska er alla en riktigt god jul!


 

Av Annie - 23 december 2011 12:47

Är så sjukt nyfiken på vad det är i paketet. Älsklingen har köpt en födelsedagspresent åt mej, men den får ligga under granen ändå. :-) sötwilma var tvungen att vara med på ett hörn oxå. :-P

 
Av Annie - 23 december 2011 11:19

min stjärna!

 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards