Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under november 2011

Av Annie - 30 november 2011 13:27

Ja träning började bra iaf och Hannah kändes ganska fin och följsam.

Men när det blev mer krav och att hon skulle börja jobba mer så kom även protesterna.


Jobbade först en del med att öka och minska volterna och det gick hyfsat bra iaf. Vi har vårat problem och det är högersidan där hon inte vill ge med sig riktigt, utan kör upp huvudet och försöker springa iväg och skjuter ut bogen all världens väg. Då jobbade vi med att placera vikten på de olika sidorna. så först fick jag rida utåtställd i vänster varv och sedan byta om volt och då rida utåtställd i höger varv och växla sådär för att få henne att flytta vikten och inte tippa inåt. Målet med detta var sedan att ha vikten i mitten och då blev det lite jobb efter fyrkanten och verkligen skjuta på henne framåt och få igång bakbenen. Fick en riktigt bra känsla stundtals där hon var riktigt rund och fin i formen och härlig bakbensaktivitet. Blir ett helt annat schwung i steget då. Sen lite voltarbete igen och då kom problemen med högersidan fram igen. Hannah började bli ganska trött och därmed väldigt springig och tjafsig.


Började med vänster galopp och det gick hyfsat på volten även om hon var väldigt "springig" i detta läge och låg på väldigt mycket. (för att nu vara hannah, men det är en ganska fin linje där med att få en häst som exploderar istället) Skulle öka ordentlig efter långsidorna och sedan gå in på voltjobb igen och det var någonstans här det började gå riktigt utför för passat. Hon blev pigg, springig, ville unvika allt vad jobb heter och protesterna från henne började komma ganska hejvilt. och det som händer då är att jag inte känner mej bekväm att rida i det "höga" tempot när hon kör upp huvudet och man har ingen kontakt som helst och då tappar jag även sitsen. Annars sitter jag tydligen väldigt fint och bra, men när det blir sådär så faller jag fram, men jag försökte kämpa på. Sen att min hälsa och kondis är totalt värdelös just nu gör juh inte saken bättre.


Höger varv då som var vårat stora problem. Nu var det verkligen katastrofalt. Hannah ville inte alls släppa igenom och komma till avslappning i den sidan utan i traven sprang hon med huvudet upp, och fick jag koll på det så rusade hon iväg och blev upprörd när jag korrigerade det. Sen galoppen då. Ja vad ska man säga... Ibland gick det bra men jag fick rida varje steg annars exploderade hon iväg, vilket hon iofs gjorde några gånger. Några gånger när hon inte alls ville ställa sig åt höger så riktigt kastade hon sig iväg åt vänster i världens fart. Fick juh stopp på henen, inte frågan om det men man fick vara med i svängarna. Men upprört var det iaf. Fick iaf till något bra varv där det iaf var en volt, även om hästen sprang med huvudet i vädret eller på sne.


Maria förklarade för mej att det kommer bli en del protester när jag nu börjar kräva mer av henne och höjer ribban och att det alltid blir sämre innan det blir bättre.

Men vi fick juh till några bra stunder under passet iaf. Och det blev ett ganska långt pass då det inte var någon som red efter mej och Hannah vart ordentligt svettig. Men igår var en dag igen som jag undrade vad jag gett mej in på, och om jag någonsin kommer få ordning på allt. Min häst är nog egentligen för svår för mig. Men vi kämpar på ändå så får vi se hur allt slutar!


Oj nu blev detta ett väldigt långt inlägg, men men. Får se hur damen känns att rida idag.




Av Annie - 30 november 2011 09:30

Igår morse var det minus 11 grader ute och igår eftermiddag var det plusgrader igen. Mot kvällen börjda edet blåsa och REGNA! Och inatt har det blåst ordentligt.

Även nu så blåser det riktigt mycket och regnar från och till. Blir inte ens ljust ute när det är sånt här skit väder.


Nu börjar jag faktiskt bli less!

Av Annie - 29 november 2011 22:27

Nu ska jag gå och lägga mej. Kom hem för en stund sedan och har bara ätit lite grann och nu är jag helt slut.


Får blogga mer imorgon istället om kvällens träning som gick både bra och verkligen jätte jätte dåligt.


God natt på er allihopa!


   

Av Annie - 29 november 2011 13:15

Jag har önskat mej en julgran till jobbet iår. Vi är juh faktiskt ett skogsföretag  så vi måste juh ha en julgran tycker jag! Och en av våra inköpare säljer faktiskt julgranar oxå så jag bad honom att ta med en till jobbet. Sagt och gjort så har det nu kommit en julgran hit och nu ska jag börja pynta för hela slanten! Åh vad roligt, jag är juh ett julfreak nästan och tycker att det är såå mysigt med granar och alla mysiga lampor, så jag är väldigt nöjd.

Ska det vara så ska det vara ordentligt! :P


Det var iaf ruskigt fin gran. En riktig disneygran! :D

Nej nu måste jag gå och pynta. Ska försöka knäppa lite kort på den oxå.



 

Av Annie - 28 november 2011 22:33

Nu säger jag och Wilma godnatt för denna kväll och kryper ner under täcket. Wilma den lilla tröttisen har redan somnat. :P


 

Av Annie - 28 november 2011 21:45

Jag längtar tills det blir snö ute och soliga, härliga dagar och man kan rida ute utan att frysa och bara ha det roligt.

Är väldigt kul att träna och rida i snö faktiskt.


 

Av Annie - 28 november 2011 20:50

Jag har varit jätte snäll i år och jag önskar mej följande till jul.   










 


En liten del av vad jag önskar till mig själv. Hannahs önskelista kommer senare.   

Av Annie - 28 november 2011 19:00

Min söta lilla vovve som inte fattar att hon är hund.






 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards