Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under december 2010

Av Annie - 31 december 2010 14:43

  


ETT GOTT NYTT ÅR!

 


Av Annie - 28 december 2010 12:53

Ja nu är flytten avklarad. Vi tog och flyttade alla möbler i söndags och så har vi sovit i nya lägenheten sen dess. Känns riktigt skönt att de mesta är avklarat nu. Igår kom mamma och hjälpte till att packa upp lite lådor så nu är köket helt uppackat iaf.

Vi har däremot inget internet ännu i nya lägenheten så det kommer vara lite dåligt med uppdateringar från min sida nu, men ska försöka passa på att skriva några rader när jag har lunch på jobbet.


Idag ska vi flytta det allra sista som är kvar i gamla lägenheten, Är mest bara lite småsaker kvar och imorgon blir det att städa den ordentligt.


Blev tyvärr ingen ridtur med Hannah i söndags då det helt enkelt inte fanns tid.


Igår så firade jag min födelsedag med lite smörgåstårta som älsklingen köpte hem. Blev jag, mamma och Marcus som fikade lite på kvällen efetr vi fixat klart köket.


Ne nu måste jag fortsätta jobba. Ha det så bra i kylan. här är det ca -25 grader.

/Annie

Av Annie - 26 december 2010 13:34

Ja som rubriken lyder så packas det här för fullt. Min kära sambo kom juh på den smarta idén att vi ska flytta alla möbler idag! Vilket innebär att då måste juh alla smågrejer som ska ner i kartonger oxå flyttas idag juh. Så nu är det fullt upp.

Fast ikväll ska jag iaf till stallet och ta en ridtur med Hannah.


Ne nu måste jag fortsätta om vi ska hinna med allt.


Ciao!

/Annie



Av Annie - 25 december 2010 21:53

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den värdelösa uppdateringen men det har helt enkelt inte funnits tid över för att blogga.

Men nu har jag äntligen landat i soffan efter några stressiga dagar.


Förra helgen var vi juh hundvakter på risön till Marcus pappas hundar.

Sen har hela veckan bestått av jobb och stall och allt annat som ska hinnas med innan julen.

Hannah har fått ta det lite lugnt igen då det varit ruskigt kallt ute. Har varit kring -20 i flera veckor känns det som, Så vi har bara myst på barbacka ute i några dagar.


I måndags kom iaf den bästa julklappen. Lilla Wilma anlände till Kalix.

Wilma är en dansk-svensk gårdshund på 14 månader.

      

(Ni får ursäkta bildkvaliten, har fotat med mobilen)

Så en massa tid har gått åt till att lära känna henne och introducera henne i vårat liv. :) 

Hon har även fått träffa Hannah vilket var väldigt spännande. Men Wilma är en super cool hund som är klockren i psyket och helt underbar att ha att göra med. Hon är positiv och glad till allt. Och hon fann sig tillrätta redan första kvällen hos oss.


På julafton åkte vi till stallet på förmiddagen och fixade allt och fyllde Hannahs krubba med morötter och äpplen, var även ut i hagen och pussade på henne och bjöd henne och Simona (Hannahs hagkompis) på morötter och äpplen, innan vi åkte vidare hem för lite jullunch. Sen åkte vi runt och lämnade lite julklappar hos lite folk innan resan fortsatte till Piteå och Marcus mamma. Där väntade jätte god julmat och julklappsöppning, fick mkt som var välbehövligt. Däremot missade jag Kalle Anka som juh är en tradition att se på julafton, men man kan inte hinna med allt.

På vägen hem från Piteå idag så stannade jag och Marcus till på elgiganten och köpte våran julklapp till oss själva. Vi hade bestämt innan att inte köpa något till varandra då vi istället valde att köpa en bättre digitalkamera till oss, och så blev det, Så vi blev riktigt nöjda över vårat inköp.


Nu kommer det vara fullt upp med flytt hela veckan då vi ska vara ute ur denna lägenhet och den ska vara klar för besiktning den 30:e december. Men det kommer bli kanon med den nya lägenheten. Vi har valt nya tapeter till två rum så det kommer att bli nice.


Nu ska jag gå och värma lite glögg för att sedan fortsätta slappa i soffa.

Båda mina älsklingar ligger och sover i sängen just nu, måste nog gå och väcka dem. :)


Ha en fortsatt god jul!

/Annie 

Av Annie - 17 december 2010 12:55

Idag är det äntligen fredag! Som jag har längtat.

I helgen blir det att sova igen all missad sömn från de senaste två veckorna, Ligga på soffan och bara ta det lugnt. Är även hundvakt åt Marcus pappas hundar, eller tre av dem iaf då han är iväg på utställning med de två andra.

Och så ska jag självklart spendera lite extra tid i stallet och bara pyssla om Hannah då det varit lite ont om tid i veckan. Har dåligt samvete för att tiden inte räckt till riktigt. har juh varit och pussat och pysslat varje dag, Men inte riktigt så mkt som jag egentligen vill. Så det blir att ta igen det oxå nu under helgen.


    


Ne nu måste jag fortsätta arbeta.


Ha en trevlig fredag!

/Annie

Av Annie - 14 december 2010 12:27

Ja sitter på jobbet nu och har precis ätit. Har rast en stund till så jag tänkte passa på att skriva några rader här oxå.


Jag överlevde natten helt ensam. Även om jag sov på soffan framför tvn.

Jag vet att jag är jätte mesig men jag kan verkligen inte sova när jag är själv om jag inte kan ha igång tvn. Då går det ändå hyfsat bra. Även om det inte har blivit allt för många timmars sömn inatt och det jag ändå har sovit har varit ganska oroligt. Har även haft tänt julstjärnorna i fönstret för att det inte ska vara så mörkt. Vet inte varför jag är så rädd av mej just för att sova själv. Har absolut inga problem att vara ensam hemma när jag är vaken, det är just själva sovbiten som blir ett problem. Är det så att jag är ensam på nätterna flera dagar i rad så vänjer jag mej vid det och kan då även sova bättre men de första nätterna är verkligen hemska. Men det fungerade bättre när jag hade Charlie för då kände jag mej tryggare och inte lika ensam.

Men som sagt, jag klarade juh av det inatt så det känns bra. Och jag vet att jag är sjukt mesig av mej.


Men nu ska jag börja arbeta igen. Är verkligen fullt upp, men det är roligt ändå.


Ha en bra dag i kylan!

/Annie

Av Annie - 13 december 2010 21:46

Idag är det lucia och snart är det jul, Tycker att tiden bara springer iväg och jag hinner inte alls med. Jag har inte ens hunnit köpa några julklappar ännu! Börjar få lite lätt PANIK! Nåja det löser sig nog. :)

Jag har redan hunnit äta tre julbord också. Två med mitt jobb och ett med Marcus jobb. Senast idag blev vi bjudna på jullunch av en kund. Fortsätter det såhär kommer jag vara less på julmaten innan det ens hunnit bli julafton.


Lite nytt som händer i mitt liv är att jag och Marcus har varit och tittat på en lägenhet som vi tackat ja till. En stor trea på 90 kvadrat. Den var faktiskt fin, lite småfix men jag tror det kommer bli kanon, Så nu ska vi snart gå och kolla lite på nya tapeter. Jag har redan börjat inreda hela lägenheten i mitt huvud.

Inflyttningsdagen är inte bestämd ännu då vi först måste få bort våran nuvarande lägenhet men det ska nog inte vara några problem.


Sen är det även en annan rolig sak som händer om exakt en vecka. Men jag vill inte avslöja för mkt om det ännu, men det kommer. ;)


Ne nu börjar det bli dags att gå och sova. Är sjukt trött efter helgen och jag har haft svårt att hålla upp ögonen på jobbet idag. Kände att ögonen nästan gick i kors när jag tittade på skärmen.

Jag ska försöka sova iaf. Marcus jobbar natt inatt och jag har jätte svårt att sova ensam. Jag är sjukt mörkrädd så inatt måste jag ha några lampor tända. Usch jag gillar verkligen inte att vara själv.


  

   


God natt!

/Annie



Av Annie - 12 december 2010 20:33

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards