Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under juli 2011

Av Annie - 28 juli 2011 22:28

Ikväll har jag varit och skrivit på kontraktet för Hannahs nya stallplats! Känns hur bra som helst och jag tror verkligen att det kommer att bli toppenbra på det nya stället.

Vi kommer ha bättre träningsmöjligheter oxå.

Så det första september kommer vi att flytta till ett nytt ställe. Ser verkligen framemot det och mkt kommer att bli annorlunda nu.


I övrigt så har jag nästan fått tillbaka rösten helt och jag börjar må mkt bättre. (Vore juh konstigt annars med tanke på vilken dunderkur jag äter av antibiotikan)

Igår var vi och badade med Wilma för första gången. Eller jag badade inte, gick bara ut och plaskade lite med fötterna. I början var Wilma helt förskräckt och stod helt stelt i vattnet, men sen tog jag fram en pinne och började leka med henne och då var vattnet absolut inga problem, hon hoppade och plaskade och simmade som om hon inte gjort annat. Hon var så söt men såklart hade jag juh inte med mej kameran.


I helgen blir det att åka till piteå, Så jag gör bort stallet på morgonen och sen ska snälla Kajsa ta in Hannah imorgon och så ta hand om henne på lördagen. Och jag är tillbaka i kalix igen på Söndag.


Ni får ha en trevlig helg!


   

Av Annie - 26 juli 2011 12:29

Har nu fått antibiotika och även någon kortison nässpray så nu ska det väl förhoppningsvis börja vända och bli bättre. Var till läkaren igår då förkylningen blivit värre igen och nu har jag bihåleinflamation och säkert nå mer oxå. Men nu ska jag äta antibiotika i 10 dagar och har det inte börjat kännas bättre inomn 3-4 dagar så måste jag tillbaka och isf röntgas för att se så det inte är lunginflamation oxå.

Har nästan helt tappat rösten så jag går mest bara runt och piper och hostar som en tok.

Har verkligen ingenting annat att skriva om då Hannah mest tar det lugnt, förutom det hon själv springer i hagen och så har även Helena ridit henne i söndags.

Hoppas jag känner mej bättre snart så jag kan börja rida igen, fast just nu känns det som att mitt ansikte ska explodera.


Nåja nu ska jag vila en stund. 

Av Annie - 23 juli 2011 16:13

Ja efter att ha legat med 39 graders feber och mått allmänt pyton med att halsen blev värre igen så har det inte blivit så många knop från min sida. Har bara legat hemma förutom en sväng till stallet varje dag för att göra alla sysslor. Tur att jag haft marcus till hjälp. Igår var Kajsa snäll och tog in Hannah åt mej.

Eftersom jag oxå fått sådan hosta så väntade jag bara på att jag skulle få problem med astman och mkt riktigt så fick jag problem med andningen igårkväll och inatt bar det av till akuten för att inhalera.


Idag börjar jag ändå känna mej lite bättre och orkar vara uppe utan att ha så förbannat ont överallt. Febern har gått ner och jag börjar sakta bli människa igen. :) Härligt.


Jag är så sjukt ridsugen nu oxå så det bara kliar i hela kroppen, men vet att jag måste avvakta några dagar till kanske eller iaf tills jag är i bättre form än nu. När det sätter sig på andningen så är allt ganska ansträngande och småsaker är väldigt jobbiga och kan göra allt så mkt värre. Jag talar av egen erfarenhet men jag brukar dock ha så svårt att vänta till jag är frisk innan jag börjar med allt som vanligt och det brukar juh oxå straffa sig. Men jag vill juh så gärna göra allt ändå.



Av Annie - 20 juli 2011 22:18

Har faktiskt inte så mkt att skriva om. Är fortfarande sjuk. Halsen är betydligt bättre än igår, nu känns det inte som rakblad så fort jag sväljer, men nu har jag däremot fått hosta och feber så jag ligger mest och vilar.

Tur jag har Wilma som inte har något emot att vila med mej. :P

Marcus har varit och hjälpt mej i stallet med alla sysslor både igår och idag och Hannah har fått vila.


Har förresten glömt skriva att jag var på ett litet "uppdrag" i måndags, men återkommer om vad det handlar om nästa vecka när allt är klart.


Är det något speciellt ni vill läsa om nu när jag ändå inte har några idéer?

Av Annie - 19 juli 2011 12:41

Jahapp, vaknade i morse och mådde skit. Halsen är riktigt dålig så varje gång jag sväljer är en riktig pina. Och hosta är hemskt.

Så nu blir det bara att vila. Och tyvärr får även Hannah vila om det inte finns någon frivillig som vill rida henne nu tills jag är nog frisk att rida igen.?


Nej nu ska jag gå och äta lite glass..



Av Annie - 18 juli 2011 23:30

Jag har kännt mej lite hängig och loj idag och igår men inte tänkt så mkt på det, men nu har det slagit till. Har lite småsvårt att andas och så har jag fått ont i halsen. SUCK alltså. Jag vill verkligen inte bli sjuk nu igen. Tur man har semester iaf så man kann ta det lugnt.

Ska gå och dö i sängen nu och hoppas jag mår bättre imorgon när jag vaknar iaf.


I övrigt så var Helena och red Hannah idag. Alltid kul att se när Hannah går så bra som hon gör med Helena.

Av Annie - 17 juli 2011 14:22

Nu ska vi se vad som har hänt..

I torsdags kom Sussi förbi och red Hannah och hjälpte mej att få loss lite saker och under tiden fick jag vara barnvakt åt hennes underbart söta dotter. Vi lekte och hade kul och så fick hon även skritta fram och av Hannah och det var nog riktigt skoj. Hon kommer nog absolut bli en framtida liten ryttare. Så duktig.


I fredags så red jag lite dressyr i paddocken och det gick stundtals riktigt bra, och vissa stunder lite sämre när hon tyckte att jag blev jobbig och nu ställde lite mera krav. Men jag var nöjd i det stora hela.

När jag kom hem vid 22 så var Marcus och en kompis hos oss, och då blev det prat om lite spontan utgång. Så jag hoppade in i duschen och gjorde mej i ordning (måste ha satt nå nytt rekord oxå så snabbt som det gick) och drack lite vin som jag hade i kylen och så bar det iväg ut på lilla. Ja kan då bara säga att det är längesen jag skrattat så mkt som jag gjort under den kvällen. Vi hade riktigt trevligt.


När vi vaknat på lördagen så åkte vi till övertorneå och hälsade på min pappa som jag inte har sett på väldigt länge. Så där satt vi och fikade och surrade och hade det trevligt innan vi var tvungna att åka hem och till stallet. Då klockan var så sent så fick Hannah vila från ridningen och istället bara mysa i hagen, När jag kom till stallet så var det redan mockat i Hannah box. Tack så mkt för det Josse! :)

Så jag plockade in Hannah och ryktade igenom henne och gav kvällsmaten och pussade godnatt.


Väl hemma så blev det bara lugn kväll.

Idag blir det att gå på kalas eller rättare sagt fika då Marcus pappa har fyllt år.

Av Annie - 14 juli 2011 12:22

Blev bara en promenad med Hannah i tisdags. Hade tänkt rida men en som kommit utifrån för att rida kurs med sin häst hälsade på Hannah när hon stod i boxen, och Hannah slår självklart upp sina framben och skriker och kör då benet rakt upp i sin vattenhink som går i flera bitar. Jag var inte inne i stallet när detta hände men en annan privathästägare berättade detta då jag kom tillbaka då de stod och försökte se hur Hannahs ben såg ut. Det hade varit en ordentlig smäll och Hannah hade duschat ner både sig själv och de som stod utanför. Som tur var hade hon inte skurit upp sig på benet eller fått några sår då det var väldigt vassa kanter på hinken och det hade kunnat bli värre, men hon var däremot varm på höger fram, så vi gick på en promenad helt enkelt. Och när vi kom tillbaka in efter ca 40 minuter så kändes hon mkt bättre och var inte svullen eller något.


Igår så byggde vi ut deras hage så det ska få lite mer bete och därefter gjorde jag i ordning Hannah för en ridtur. I början kändes hon spänd och lite tjafsig men efter en liten stund så blev det bättre och hon kunde slappna av fint. Rullade på i galoppen och varvade med att sitta ner och sen stå upp och bara låta henne rulla på och hon kändes riktigt avslappnad och fin då. Och efter det så valde jag att avsluta och travade av henne framåt neråt och hon gick riktigt bra då. Och som hon frustade i slutet och när jag gav henne lång tygel. Så det var nog skönt att en del spänningar släppte.


Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och se på film. Är så härlig med semester. :)

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards