Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under juni 2011

Av Annie - 30 juni 2011 23:05

Marcus följde med och knäppte nya bilder ikväll när jag red. Skriver mer imorgon för nu är det dagsför sängen. Men bjuder på dessa iaf tills vidare.






 

Av Annie - 30 juni 2011 14:12

Igår hade vi grillkväll på jobbet och det var väldigt trevligt med god mat.

Efter middagen åkte jag och Marcus till stallet och gjorde alla stallsysslor och tog in Hannah och bara pysslade med henne lite grann. Hon fick en vilodag igår, och resten av veckan kommer det bli ridning då vi ska träna på söndag. Ser faktiskt fram emot träningen nu då jag inte tränat på länge och det faktiskt har hänt en hel del sen sist.

Marcus har även lovat att komma med på söndag och fota och filma lite så det ska bli kul. Hoppas bara vi har en bra dag på söndag oxå, Om hon går som hon gick i tisdags så kommer jag vara så glad!


I övrigt så längtar jag till semestern! och nu har nedräkningen börjat, jobbar hela nästa vecka och sedan är man ledig i 4 hela veckor. Underbart!



Avskrittning efter en Mariaträning förra sommaren.



Bild från ett ridpass i våras.  

Av Annie - 29 juni 2011 09:17

Åh vilket härligt ridpass jag hade igår alltså. Red med dressyrsadeln för en gångs skull och jag satt med ett fett smile nästan hela passet. Började med att skritta fram och Hannah kändes lite knackig men efter en liten stund klev hon på bra och energiskt. Travade fram och hon kändes först lite slö och seg men efter en del tempoväxlingar och övergångar kom även traven igång bra. Hon hade kanske lite träningsvärk efter hoppningen som gjorde att hon kändes lite seg. 

Galoppen var bara så bra i bägge varven, Åh det var så härligt, Förutom att jag mitt i allt fick ett knott i ögat som gjorde mej halvt blind, Tur att man har en snäll häst iaf så man kan sitta och blunda och bryta av. Plockade ut knottet och fortsatte med lite mer galoppjobb och shit pommes vilken trav hon bjöd på efter det.

Ville aldrig sluta rida alltså. Och Hannah frustade så nöjt. 


Jag måste verkligen se till att få med mej Marcus så han kan knäppa lite nya bilder och kanske filma lite. Vill juh oxå se om det ser lika bra ut som det känns. :P 

Av Annie - 28 juni 2011 11:01

oj oj oj vad dagarna bara springer förbi. Ja då ska vi se igen vad som har hänt på sistone,

Midsommar spenderades som sagt i Piteå, började dagen med stalljour och därefter var det bara hem och duscha och packa för att sedan åka vidare mot storstaden. :P

Snälla Sussi var och tog in Hannah på kvällen oxå.

Väl i pite så var vi först till marcus lillebror och kollade på hans nya lägenhet och fika lite, och sedan åkte vi vidare till Marcus mamma och man för att äta en god middag och sen lite musik och sång. (både Marcus och hans bror + marcus mammas man är juh musiker) Därefter blev det lite kubbspel mm och det var mkt trevligt.

Medans vi spelade kubb så var Wilma med ute och hon blev ganska myggbiten, vilket resulterade i en hund som såg ut som bubbelplast. Hon fick en allergisk reaktion och hamnade i lättare chock och var allmänt dålig, Så det var bara att ställa henne i duschen först och därefter så lindades hon in i en handduk och en filt och så låg hon och sov i min famn hela kvällen, Vi var på väg in till veterinären med henne men hon började pigga till och återfick färgen i slemhinnorna så det var väldigt skönt att hon återhämtade sig så snabbt ändå. Sedan sov hon som en stock hela natten och på morgonen var hon som vanligt igen, jätte pigg och busig.


 

Även lördagen innebar utgång fast då denna gång i Kalix. Åkte ut till vassholmen och det var en trevlig kväll.


Söndagen blev bara lugn och på kvällen var jag till stallet och red Hannah, Vi gjorde även våran hoppdebut då. :D Eller hopp och hopp, la upp ett litet kryss med två sockerbitar och studsade över det ca 3 gånger. Red även lite travbommar då det ändå låg framme bommar i paddocken. Så det var riktigt skoj även om Hannah i övrigt kändes väldigt stel i sidorna och jag försökte jobba loss henne så mkt som möjligt. Hon fick även flytta till en annan box uppe i storstallet då hon nog kommer stå där uppe under hela sommaren.


Igår då så var det jobb som vanligt och på kvällen var det hoppträning och Helena hoppade Hannah. Hannah tyckte nog det var skoj att få hoppa ordentligt iaf. :)


Bild från en tidigare hoppträning.

  

Av Annie - 24 juni 2011 10:00

Vill bara önska er alla en trevlig midommar!


 

Av Annie - 23 juni 2011 23:15

Dagens ridpass drar vi ett sträck över och glömmer. Hannah var überpigg emellanåt och så spänd och satt fast i vänstersidan. Så vi hade en del disskutioner och mot slutet så gick det väl ändå okej. Stundvis var hon riktigt fin i galoppen. Nå det måste väl gå sämre ibland oxå. Då lär man sig att uppskatta de bra stunderna.


Imorgon är det midsommar och vi startar dagen med stalljour. Vi har bara morgonpasset så det borde gå ganska snabbt. Efter jouren blir det att åka till Piteå direkt och fira midsommar med Marcus mamma och bror mfl.


Nu är det dags att sova så man orkar upp imorgon. 

God natt!

Av Annie - 23 juni 2011 07:56

Somnade en stund när jag kom hem från jobbet igår, Åh det var så skönt, jag var helt slut när jag kom hem. Skulle ändå till stallet först vid kl 19 då Marcus skulle repa med en kompis och behövde bilen så jag fick skjuts till stallet då.

Gjorde alla stallsysslor och gjorde iordning Hannah för ett ridpass. Hade tänkt vara ute men ridslingan är sjukt blöt och tung efter allt regn och ridbanan var inte ens att fundera på heller, Kan juh säga att våran utebana inte har det bästa underlaget om man säger så, och även om det hade börjat torka upp igår så var den snorhal iaf.

Så det fick helt enkelt bli ridhuset. Vi var 5 ekipage från början men sedan kom det in 2 till så då var vi 7 ekipage som red självständigt i olika gångarter och håll i vårat lilla ridhus, Kändes som att det var hästar överallt. efter en stund gick 2 st ut och då kändes det helt plötsligt som om man hade hur mkt plats som helst. :P

Hannah skötte sig ypperligt trots alla andra hästar och hon kunde fokusera bra och lyssnade fint. Red i alla gångarter och det märks att det har gått framåt under våren. Hon känns så stadig och fin nu och jag har verkligen kommit på hur jag ska rida henne på rätt sätt.



Av Annie - 21 juni 2011 20:54

Det spöregnade hela dagen igår så hoppträningen blev inställd då paddocken mer liknade en swimingpool med lervälling. Hannah var så söt när jag skulle hämta in henne från hagen, hon ville absolut inte vända huvudet mot regnet så hon backade til mej istället. Sen gick hon och såg allmänt missnöjd ut hela vägen in, men väl inne så var hon nöjd igen. :P


Även idag har regnet bara öst ner så Hannah fick komma in tidigare idag med. Hon gillar juh verkligen inte när det regnar och absolut inte om det blåser samtidigt. Hon stod i hagen och såg så olycklig ut och när hon kom in så frös hon även fast hon hade täcke på sig ute.

Idag blåser det även typ storm ute, vi hade precis strömavbrott hemma. Man börjar juh bli måttligt less på regnet nu.


Min huvudvärk börjar bli bättre, dock inte bra ännu men det verkar iaf gå åt rätt håll. Däremot har jag nu istället benhinne inflamation. SUCK jag blir så less på min kropp alltså. Har även börjat få värk i armarna, men det är nog "tennisarmbåge"/"musarm" jag håller på att få. (har haft värk i högerarmen under en längre tid.) men det är bara att bita ihop. 

Är det någon som har nåt tips på vad som hjälper mot benhinneinflamation?


Nej nu ska jag hoppa i duschen och hoppas på att strömmen inte går under tiden och sen är det dags att krypa ner under täcket och försöka somna i tid för en gångs skull.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards