Annie Rotinen - Mitt Liv

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Måndag igen och helgen gick för fort!

Av Annie - 28 april 2014 12:34

Måndag igen och helgen gick alldeles för fort i vanlig ordning, Hinner juh bara bli fredag så är det måndag igen! Men denna vecka är juh kort igen iom valborg. Så skönt med extra lediga dagar!


Har pysslat på med diverse i helgen och spenderat en del tid i stallet som vanligt.

Lördagen började med att jag åkte förbi en klädaffär i kalix och hämtade en Jacka åt Frida som hon lagt undan då hon själv var och jobbade och då shoppade jag även två tröjor åt mig själv. Oops, jag som inte skulle shoppa så mkt nå mer.


Sen var det juh stallet i vanlig ordning och jag red bägge hästarna.

Pluppen joggade jag lite lätt och jobbade med att få honom lösgjord, han skötte sig bra.

Red Hannah efter det och hon hade två utbrott där jag hängde lite löst vid det sista då hon verkligen studsade omkring, men det gick bra och jag satt kvar och efter ytterligare lite jobb och hon kom till bra avslappning och koncentration så gav jag mig.


Söndag var jag och hjälpte mamma med lite packning och så stallet igen.

Hannah var så söt när jag kom ut i hagen med vatten, då låg hon ner och vilade och Pluppen stod brevid och vaktade. Gick fram till henne och så kliade jag henne en stund och bara hade det mysigt där hon låg och där låg hon kvar tills jag kom ut med middagen till dem. Då reste hon sig upp och åt hehe. Gullehästen.


 

En gammal bild på Hannah, men hon gillar att ligga och vila i hagen, och gör det ganska ofta. :)


Red Hannah först igår och hon var laddad men skötte sig hela tiden, inga utbrott bara lite extra taggad.

Sen var det Pluppens tur och han fick jobba med tempoväxlingar samt att variera formen mellan att gå i högre form samt lägre. Han kändes riktigt fin ändå och var väldigt sammarbetsvillig. Klarade mig från regnet som kom oxå vilket var skönt. Hann precis komma in med honom i stallet igen så började det regna. Ibland har man tur!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 27 juni 2014 10:28

Av Annie - 27 maj 2014 11:15


För idag är det finaste Pluppens födelsedag!     Min prins.    ...

Av Annie - 19 maj 2014 10:52


Jag lever men jag har inte så mkt att skriva om, eller rättare sagt vet inte riktigt vad jag ska skriva om, nåt speciellt ni vill läsa?   Har nästan blivit frisk igen efter förkylningen förutom denna förbannade hosta som inte verkar vela ge sig. ...

Av Annie - 7 maj 2014 13:29


Blä jag har blivit förkyld igen! Usch usch, jag trodde juh att jag hade gjort bort det iom att jag var så dålig sist men icket! Irriterande som bara F*N.   Har iaf fått tag på hovslagaren nu oxå så imorgon får Pluppen sin sko på plats igen så vi ...

Av Annie - 6 maj 2014 10:06


Haha måste bara berätta om en sjukt rolig grej som hände igår när jag var i stallet. Det ringde en väldigt trevlig kille till mig från ett företag i stockholm och erbjöd mig jobb! Haha och det roliga i det hela är att jag inte ens sökt jobb! Det gj...

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards