Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under augusti 2012

Av Annie - 30 augusti 2012 23:03

Nu går jag och lägger mej! är trött, less, irriterad och har en miljon tankar som snurrar om allt möjligt!

Av Annie - 29 augusti 2012 15:20

Höstväder ute med regn. mysigt att gossa in sig i halsduken då. :-)
även hästarna får gå med täcken idag.

Av Annie - 29 augusti 2012 11:30

Sedan jag köpte Pluppen oxå så säger nästan varje människa jag möter som vet att jag har två att herregud nu har du två hästar att ta hand om. Hur ska du hinna? Hur ska du ha råd? Herregud två hästar alltså!! Osv osv osv!


Ja jag har två hästar! Mitt val och jag är mycket väl medveten om vad det kostar då det faktiskt är jag som betalar allt själv. Jag vet om att det tar tid. Klart jag vet allt det annars skulle jag väl aldrig ha köpt en till??!

Det är juh knappast så att jag bara impulsköpt en till häst utan det är väldigt noga genomtänkt och jag vet hur jag ska göra och lägga upp allt.


Detta är något som jag själv valt och något som jag verkligen vill annars skulle jag aldrig ha gjort det.

Jag tar hand om mina hästar ordentligt och jag har redan en plan i huvudet hur jag ska lägga upp allt. Ja det kommer att ta mycket tid! Det kostar mycket pengar, men jag har en fastanställning och jobbar heltid och tjänar mina helt egna pengar och vad jag väljer att lägga dem på är helt och hållet upp till mej själv. Vissa dagar kommer det garanterat att vara tungt men i det stora hela är jag helt säker på att jag har valt rätt och jag är nöjd över mitt beslut!

Det är så här jag vill göra och det är såhär jag vill ha det. Detta är mitt sätt att satsa på det jag tycker om och vill göra.


Jag har tagit hand om Pluppen ganska mycket när det varit lov och liknande innan jag köpte honom. (eller ja jag har juh inte haft lov, jag har juh jobbat som vanligt, men skolorna har haft lov och Sofie gick skola.) Så jag har redan provat på flera gånger hur det är att ha två hästar. Även om det nu bara varit kortare perioder som 1-2 veckor.

Men jag lovar er alla att jag är fullt medveten vad det innebär och jag vet vad jag gett mej in på.


En annan sak som jag också märkt sedan jag köpte en till är att väldigt många blir väldigt måna om att hjälpa till och vill bli medryttare osv. Folk jag väldigt sällan pratat med i övrigt vill nu jätte gärna hjälpa till! Och visst det är juh trevligt att folk vill hjälpa till, men frågan e juh varför, Ser de bara en möjlighet att få en häst att rida. Jag har inte köpt två hästar till någon annan, utan målet är juh att ha dem själv såklart. Sen kan det juh såklart hända att jag känner att jag vill ha någon som hjälper mej men då ska den personen väljas ut noga och allt kommer att bestämmas då om de blir aktuellt. Ska jag ha en medryttare så ska den hjälpa till med allt runtomkring oxå och inte bara rida och sen strunta i hästen i övrigt. Men men, det är ett helt annat kapitel och ingenting jag funderar över just nu iaf.


Jag har två riktigt fina, personliga och underbara hästar som är så nöjd med och jag är taggad inför hösten och allt vad det innebär!


 

Av Annie - 29 augusti 2012 09:03

Igår var det verkligen en lång dag.


Var igång från 7 på morgonen och landade hemma vid 21,30 igår kväll och då hade jag bara varit hem på lunchen. Hållt igång konstant förutom de tio minuterna som jag och Wilma vilade på lunchen.

Och det känns lite idag att jag var igång så mkt igår. Var första dagen som jag hållt igång en hel dag sedan jag blev sjuk och det blev kanske lite väl mycket. Så idag är jag väldigt trött.


Men nu är iaf boxarna spånade och klara inför inflyttningen och jag tror då jag kommer ha två väldigt nöjda hästar som får komma in. Hannah gillar juh att ligga ner och sova så hon blir nog nöjd över sin bädd.


Idag blir det jobb som vanligt och därefter blir det att åka och hämta höbalar så det oxå är klart till helgen.


 

Av Annie - 28 augusti 2012 12:33

Vi passar på att vila lite under lunchen. :-)

Av Annie - 28 augusti 2012 11:33

Är tillbaka på jobbet nu och det känns faktsikt hyffsat bra ändå. Lite trött och seg i huvudet men tar allt i min egen takt och stressar inte så går det bra.


Direkt efter jobbet blir det att åka och hämta spån och åka och förbereda boxarna inför helgen när hästarna ska stallas in igen efter årets bete. Ska bli skönt att få in dem igen. Är som mysigt då det är tecken på att sommaren är slut och hösten har kommit. Alla träningar och alla rutiner som ska göras och speciellt nu när jag har två egna.


Ser verkligen fram emot denna höst!


 

Av Annie - 27 augusti 2012 22:25

Sitter nyduschad i pyjamas och morgonrock och börjar äääntligen känna mej som en människa igen efter några riktigt dåliga dagar. tur att det finns mediciner! ska snart gå och sova och tänkte ev försöka jobba imorgon tom. e lite less på att bara sitta hemma nu.
Skönt att det går åt rätt håll!

god natt!

Av Annie - 27 augusti 2012 10:09

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards