Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under oktober 2012

Av Annie - 30 oktober 2012 12:07

Igår var det frost överallt och fint ute. imorse när jag vaknade var det flera centimeter snö ute och nu spöregnar det och blåser. kul! är snorhalt och spårigt när man kör bil. inge vidare skoj att vara ute.

Av Annie - 30 oktober 2012 10:30

Har fått nå ryck och är överenergisk just nu! Han hjar börjat bocka och sparka bakut i ridningen och är allmänt pigg haha. Vet inte alls vad som tagit åt honom men kul är det juh att han har energi såklart. (Han har inte ont någonstans eller liknande, utan öronen framåt och bara har kul)

I övrigt så är han fin i ridningen just nu och det är roligt att rida honom även om jag varit nära att åka i backen nu en gång iaf, men lyckades sitta kvar.

Men man blir lite chockad då han alltid varit så lugn och snäll och nu är han energisk och småbusig. Och det gäller att man börjar vara lite beredd att det kan komma ett ryck där han bockar helt från ingenstans. (Var just därför jag höll på att åka av, då jag inte alls var beredd då vi bara travade lite lugnt, och helt plötsligt kickade han bakut. )

Nu händer det juh inte hela tiden, Utan kan komma två-tre bocksprång eller kickar från honom bara. och vissa pass kommer det inget alls.


Lite kul är det juh som sagt att han har energi, kanske inte lika roligt den dagen jag väl åker i backen från honom.

Men jag är juh inte van vid hästar som bockar och kickar bakut. Hannah har typ aldrig nästan gjort det. (Har hänt någon enstaka gång bara) Hannah brukar som bara hoppa rakt upp och rakt ner och det är juh som enkelt att sitta kvar i. Så nu får jag väl träna balansen lite extra. ;)


 

Av Annie - 28 oktober 2012 20:47

Haft tacos och filmmys med bästa vännen Frida ikväll! härlig avslutning på helgen.

Av Annie - 28 oktober 2012 09:36

Ville inte riktigt vara med på bild..

Av Annie - 26 oktober 2012 18:47

För idag är wilmas treårs dag!! min lilla trollunge.

Av Annie - 26 oktober 2012 11:01

Sitter och njuter av årets första julmust efter morgonens välbehövliga massage. nu är alla låsningar fixade och jag är glad att det är fredag idag!
ska bli så skönt med helg.

Av Annie - 24 oktober 2012 11:44

Då gör vi ett nytt försök att komma igång med bloggen igen. Någon som saknat mej? ;)


Har haft fullt upp som vanligt med både jobb och hästar, stalljour och fest.

Sov väl ungefär 7 timmar under hela helgen och det känns faktiskt nu då jag är så trött. (Som vanligt då egentligen haha)


Hästarna mår iaf prima och Hannah har börjat fälla nå så kopiösa mängder med päls! Herregud vilka högar jag borstar bort från henne nu! Tycker inte om när det är hårfällningstider då det fastnar hår överallt och min allergi inte blir så där jätte mkt bättre av all päls som jag får i mej. Nyser och hostar som en tok.

Pluppen fäller som tur är inte så mkt ännu, Men han är juh även halvrakad så det märks inte så mkt på honom.

Passade även på att frisera manen på bägge två så nu är dem fina och välvårdade igen.


Sen har jag börjat känna att jag har en förkylning som ligger och kryper i kroppen men som ännu inte brytit ut. Håller tummarna att den inte gör det heller.


En annan rolig grej är att pluppens energi har hållt i sig. Han är fortfarande mer pigg och framåt och det är så roligt, han är som en helt annan häst nu!


Igårkväll var jag ensam i stallet och tanken slog mej medans jag höll på att borsta hästarna, hur glad jag är över att jag har bägge två och att de är mina egna. Två helt olika hästar som jag tycker om så mkt. Blev riktigt glad där jag stod.

Mina fina fina hästar!


Nej nu måste jag springa iväg på lunch, men jag ska verkligen försöka ta tag i bloggandet igen!

Ha det fint allihopa!


   

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards