Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under maj 2011

*

Av Annie - 31 maj 2011 08:19


  


Av Annie - 30 maj 2011 21:46

Åh vad less jag blir på internet just nu. Allt går tok segt! Åh mitt inlägg som jag precis skrev bara försvann när jag skulle publicera det. :( (får se om ens detta går att publicera utan att internet bara hakar upp sig!) Så nu är jag less och struntar i att skriva om det och går och duschar istället.



Av Annie - 30 maj 2011 09:25

Helgen har bara varit lugn. Har pysslat och fixat ett massa i stallet och nu börjar jag få någorlunda ordning på mina saker igen. Är iofs inte ritkigt nöjd ännu, så en del omorganisering återstår. Det får jag ta någon dag när det finns tid över.

I övrigt har jag varit duktig och städat min garderob hemma oxå, eller städat var kanske fel ord, jag har sorterat in mina kläder igen som jag haft liggandes på väska i sovrummet, men nu är de iaf upphängda i garderoben igen så man hittar lite bättre. :)

Sen har vi även flyttat in tvn som stått i gästrummet till sovrummet istället, så nu kan man bara ligga och kolla film mm i sängen. Mysigt!

Så jag känner mej ganska duktig över att ha städat ihelgen. Städningen brukar oftast bli ganska bortprioriterad då tiden inte alltid räcker till. Tur att man har en snäll sambo som städar lägenheten istället då. :)

Lördagkväll bestod även av att se film och snaska chips och dip.


Nu börjar jag även känna mej som folk igen i ryggen så nu blir det "ordentligt" med ridningen igen efter denna lite lugnare vecka. Iofs så har Hannah inte klagat över att ta det lugnt heller. Hon är lika gossig och kramig som vanligt. :P

Även fast hon är en duracellkanin och gillar att komma ut och använda huvudet lite grann. :) men en lugnare vecka ibland skadar nog inte heller.


Det är så skönt att bara jobba måndag-onsdag denna vecka och sedan är man långledig tors-mån. Härligt!

En annan sak är att jag är SJUKT SUGEN på sushi! Åh jag skulle nästan göra vad som helst för att få tag på en god sushi att äta nu!

Av Annie - 29 maj 2011 12:09

Igår blev det en tripp till happis igen och vi shoppade lite saker till Marcus och så åkte vi självklart förbi Hööks igen. Jag köpte marinblåa benlindor och Back on Track snabb bandage till Hannah.


Produktbild från hööks.se 


Påbörjade även att omorganisera lite grann i mitt skåp i stallet och i sadelkammaren, så man kanske får lite bättre ordning. Blev däremot inte helt klar med det så det blir att forsätta idag igen.

Av Annie - 28 maj 2011 10:18

Igår blev det ett kravlöst pass i ridhuset då jag ville ta det lugnt med ryggen. (mina kotor brukar alltid hoppa tillbaka i "fel läge" igen om jag inte tar det lugnt. ) Rullade bara på i alla gångarter. Ville inte ta och börja rida igenom henne nå mer ordentligt eller börja med något speciellt så jag är ändå nöjd över passet. Även om det kanske skulle behövts jobbas en del.


 

Av Annie - 27 maj 2011 12:06

Nu på förmiddagen har jag varit på massage och det var verkligen välbehövligt.

Hela ryggen var nästan full med låsningar, både nere i svanken och mellan skulderbladen upp till nacken. Plus att jag var sne åt vänster. Och jag har juh känt av det ganska mkt när jag rider oxå. Hannah är juh väldigt känslig för sits och vikt. Plus att jag har känt hur det hugger när jag sitter och rider.

Men nu är det iaf knäckt till så nu ska det förhoppningsvis vara bättre, Och det knäckte inte lite heller när han fixade till låsningarna.

Fick order om att ta det lugnt nu idag iaf och gärna imorgon oxå, men det är juh inte så lätt när man är hästägare. :P

Finns det någon frivillig som vill komma och rida ett stycke Hannah ikväll?! Då är det bara att höra av sig. :P

Av Annie - 27 maj 2011 07:40

Ja igår fanns det inte tid över till så mkt så bloggen blev bortprioriterad.


Hade extremt mycket att göra på jobbet hela dagen, och därefter så åkte jag och Marcus till Haparanda och gick på Hööks som öppnade igår. Köpte lite smått och gott. Det blev 2 st olika bling bling pannband till Hannah, plus ett täcke/filt i fleece.

Sen blev det ett par bruna ridbyxor och några olika par ridstrumpor då jag verkligen var i ett STORT behov av nya strumpor, De som jag har sjunger verkligen på sista versen. Sen fick även Wilma några hundben såklart.

Efter hööks så bar det av till elgiganten där Marcus skulle köpa något och sen blev det middag på Max. :)

När vi åkte hem så var det raka vägen till stallet som gällde.

P hade juh varit en ängel och fixat allt åt mej så jag tog bara in hästarna och ryktade igenom dem. Blev en vilodag igen för Hannah då klockan hann bli ganska så mkt.

Dygnet skulle behöva några fler timmar så man hinner med allt man vill + hinna få någon sömn oxå.


I onsdags så red jag iaf på utebanan och hade inga större krav så, utan bara att hon skulle lyssna fram och tillbaka och kunna vänta på mig och mina signaler.

Hon kändes jätte fin och galoppen var kalas, hon kunde komma tillbaka riktigt bra och bara vänta. Avslutade med en riktigt härlig känsla och humöret på topp. :)

Av Annie - 25 maj 2011 15:31

Såhär mysigt kan man oxå ha det när man är riktigt trött och gossig.



  


  


  

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards