Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under augusti 2011

Av Annie - 30 augusti 2011 08:42

Igår var vi ut på uteritt med Kajsa och Hilda och Zingde som sällskap, och Hannah var minst sagt överladdad. Kändes som att sitta på en tickande bomb alltså. Som tur var så var Kajsa och Ella snälla och lät oss ha dem som lite bromskloss så jag hade en rumpa att hålla mej bakom. :)

Hannah som var på hugget ville verkligen springa fort. Och hon passade på att ta galopp så fort hon fick chansen för det är juh roligare än att trava. Men när vi varit efter lite olika vägar så red vi en stund på en äng och då lugnade Hannah ner sig efter lite travjobb och kändes riktigt fin. Är faktiskt riktigt nöjd att hon kunde hålla sig på mattan och inte explodera när de andra körde lite galopp på ängen (som jag avstod då jag kände hur hon var) eller när en annan bockade runt bakom henne, Jag kände hur hela Hannah nästan skakade av överladdning igen. Men hon skrittade fint hela vägen hem sen (förutom den lilla galoppen hon bara var tvungen att ta när vi skulle över en bro och direkt upp för en ganska brant kort backe. ) Det var en härlig tur ändå och Hannah såg minst sagt nöjd ut när vi kom tillbaka till stallet. Skönt att få komma ut och trötta ut huvudet lite grann.


Och nu har jag fått klartecken så imorgon eftermiddag går flytten till Holmen och Hannahs nya hem. Ska bli spännande. :)

Av Annie - 28 augusti 2011 17:01

Tanken var juh att jag och Hannah skulle ha flyttat till vårat nya stall idag, Men så blev det inte pga förkylda hästar mm mm mm.

Så nu får vi helt enkelt se vilken dag det kan bli vi flyttar istället.


Hade juh sett fram emot att få flytta idag. Nåja, kvällen får väl spenderas till att börja packa alla grejer istället, för det har jag inte ens börjat med ännu då jag visste att flytten inte skulle bli av idag.


I övrigt är våran bil trasig fortfarande och jag har juh lånat mammas bil, men nu behövde hon den ihelgen så Marcus har fått skjutsa mej med våran bil iaf. Jag vill inte köra med den när den börjar tjorva, Men den ska iaf in på verkstad på onsdag så då får vi se vad som händer. Och hur dyrt det kommer bli att fixa oxå... Trasiga bilar är aldrig skoj.


 


Av Annie - 27 augusti 2011 11:54

Nu ska vi se om jag kommer ihåg..


Måndags red jag i paddocken, joggade bara runt henne och hon var lite seg och ville inte riktigt släppa igenom, men stundtals kändes hon riktigt fin. och efter en liten stund släppte och hon kändes bra.


I tisdags fick hon bara komma ut och skritta lite ca 30 min.


I onsdags så var hon riktigt fin. Lite seg i början men sedan kom hon igång och då vart hon kalas. Bägge galopperna var riktigt fina, kunde korta och länga utan problem. Jätte fin i formen, kunde korta upp henne och få upp formen på henne för att sedan lägga ner henne i en lägre form igen utan några som helst problem. Och det gällde både traven och galoppen. Efter galoppjobbet så vart hon lite springig i traven i höger varv där hon ville öka hela tiden och rinna iväg. Men även det lyckades vi få ordning på. Och när jag travade av henne kunde jag lägga ner henne så jag nästan travade av på helt långa tyglar.


I torsdags red Kajsa Hannah och det såg riktigt fint ut. Än en gång såg jag hur fin häst jag har. :P Nej men seriöst så red Kajsa henne jätte fint.

Och medans kajsa red Hannah fick jag äran att rida hennes ponny Ella. :D

Jag har inte suttit på en ponny på flera år, och den enda hästen jag ridit de senaste året är Hannah och innan dess hade jag juh hästuppehåll i två år. Så det var en nyttig upplevelse att rida någon annan då jag är så himla van vid Hannah och hur jag rider henne. Ella var riktkigt rolig att rida och tillslut hittade jag en del knappar. Ella passade på att testa mej lite oxå emellanåt, Men vi fick nog kläm på det mesta tillslut. Måste iaf säga att Kajsa gör ett bra jobb med Ella och det var riktigt skoj att få prova henne. :D


Igår då fick Hannah vila då jag haft en galen vecka på jobbet så mitt huvud var helt slut fredag eftermiddag. Istället så blev det bara en rykt och lite mys.


Idag har jag inte alls bestämt mej för vad jag ska göra. Det återstår att se.

Av Annie - 25 augusti 2011 11:50

Har varit fullt upp de senaste dagarna.

Har haft utbildning tisdag och onsdag på jobbet, hela måndagen gick åt till massa möten så jag har varit måttligt trött när jag kommit hem.

Igår somnade jag en stund när jag kom hem, vilket inte alls var planerat.


Har blivit ganska sena kvällar i stallet denna vecka oxå, varför vet jag inte riktigt för jag har inte gjort något annorlunda mot vad jag brukar. Har väl blivit så att man har fastnat och surrat med en massa folk. Måste juh passa på innan flytten.


I tisdags kom Sussi förbi och hälsade på efter jobbet. Riktigt trevligt var det och känns skönt att hinna träffa lite vänner oxå. Annars är det alltid jobbet sen hem och äta och sen stallet som gäller.


Nu ska jag iväg på lunch så jag får skriva om veckans ridning senare. :)


Av Annie - 21 augusti 2011 20:32

Kanske detta skulle vara något för Hannah som är så frusen av sig. :P


 

Amigos populära stalltäcke finns nu med 550 gr fyllning! Brun färg med fästen för hals som kan köpas till med 250 gr fyllning.


Täcket finns att köpa här.

Av Annie - 21 augusti 2011 12:40

Lite less är jag då våran bil har valt att ge upp igår. Vi fick låna en bil tillfälligt under dagen igår så vi kunde åka och handla och göra bort stallet. Så Hannah fick sig ytterligare en vilodag. Tur att Kajsa är en klippa och kan hjälpa till att ta in Hannah.

Men vi ska få låna mammas bil ikväll när de kommer hem då de ändå har två bilar, tills våran ska in på verkstad. Och tur att vi får låna bil annars vet jag inte hur vi skulle klara oss, Det är vid såna här tillfällen man märker hur beroende man är av bil alltså.

Usch vad less man blir alltså när saker och ting ska tjorva.


Och dåligt samvete får jag oxå då Hannah får vila igen, Men tanken är juh att vi tar det lite halvlugnt nu tills nästa söndag då vi flyttar till Holmen, för då börjar våran träning på riktigt och då ska vi jobba ordentligt. Då är sommaren och betet över på riktigt och dags för nya tag.

Av Annie - 19 augusti 2011 22:24

Fick precis veta att det blivit ändringar i våran resa. Det blir inte att åka till New York denna gång utan istället blir det Miami och sedan Bahamas.

Nåja Miami blir lika roligt att åka till och New York får vi helt enkelt åka till en annan gång. :) Vill juh inte bli fast på flygplatsen i New York ifall det skulle bli snöstorm och missa Bahamas.


Nedan: Miami




 


Av Annie - 19 augusti 2011 11:30

Längtar!!






  

New York.

  



 

Bahamas


Den 19 januari 2012 bär det först av till New York i några dagar för att sedan åka vidare till Bahamas och hemkomsten blir 31 januari.

Åh vad det ska bli härligt att åka iväg och jag längtar verkligen!

Att få åka iväg i Januari när det är kallt och jävligt och mörkt här hemma och få komma iväg känns inte helt fel.

Först shopping i New York och sedan sol och värme och bad på Bahamas. Kan det bli bättre?!!

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards