Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under februari 2011

Av Annie - 28 februari 2011 21:50

Idag har jag ridit! Åh vad det var roligt. det är iofs bara en vecka sedan men iaf. Jag promenerade först med Hannah och sedan red jag barbacka en stund för att sedan avsluta med att promenera igen. Jag skrittade bara men det var kul iaf. Blev väl totalt kanske 40 minuter.

Sedan var det bara det vanliga stallsysslorna kvar.

Jag tycker verkligen att det är så avkopplande att vara i stallet och bara pyssla på. Man glömmer som bort allt annat under den tiden.


Imorgon ska Sussi ha hand om Hannah. Jag tror de skulle skritta ut. Hoppas att det fina vädret fortsätter att hålla i sig.


Nu börjar det vara dags att krypa ner under täcket. Känner mej riktigt slut idag, vet dock inte riktigt varför.


God Natt.

/Annie

Av Annie - 28 februari 2011 12:58

Åh vad härligt det är idag när solen skiner och det nu har börjat droppa från taket! Jag har VÅRKÄNSLOR! :D


Hoppas nu bara detta håller i sig och inte smäller till och blir kallt igen.


/Annie

Av Annie - 27 februari 2011 13:35

Låter bilderna tala för sig själv. :)


    


Sedan är båda två lika trötta oxå.

    


Och så lite lek.

    

Av Annie - 27 februari 2011 10:33

Finns inte så mkt att skriva om nu när Hannah tar det lugnt.

Igår var det som vanligt, alla stallsysslor en liten promenad och så linda om benen till natten. Blir att ta ut veterinären i morgon, eller iaf ringa och rådfråga då hon fortfarande är lite svullen på hasen.


Men jag känner mej riktigt ridsugen och jag vill träna. Men vi tar en dag i taget.


/Annie

Av Annie - 26 februari 2011 10:54

Idag är jag riktigt ridsugen. temperaturen ute ligger på härliga -2 och jag verkligen känner abstinensen i kroppen. Men men finns inte så mkt att göra åt det. Jag och Hannah kommer fortsätta med våra promenader iaf under helgen.

Hon är lite stel i höger bak ännu men fortfarande inte halt, och hon är lite svullen i hasen och kotan. Och eftersom vi inte har bråttom någonstans så tar jag det extra lugnt i några dagar för mkt än för lite iaf.


Igår så var jag i stallet och promenerade i vanlig ordning och sen så pysslade jag om henne lite extra och lindade benen på nytt inför natten.

Jag tror att jag måste köpa en leksak till Hannah att ha i boxen, Jag hade hängt benlindorna på tork och Hannah kunde bara inte låta bli att ta dem i munnen och leka med dem så fort man vände ryggen till. Jag tittade på henne och då hade hon ena benlindan över öronen och huvudet och en annan i munnen. HAHA hon såg så söt och oskyldig ut, tyvärr glömde jag juh helt bort att knäppa kort på det. och så fortsatte hon så fort man vände ryggen till. Vaddå söka uppmärksamhet?!


Efter stallet åkte jag och köpte en påse godis och landade i soffan för att glo på tv. Så det blev en riktigt lugn fredag.


/Annie

Av Annie - 25 februari 2011 13:24

Är det inte svinkallt ute ja då är det SNÖSTORM! Det kan aldrig vara lagomt varmt och vindstilla, nej nej alltid ska det vara något! Idag blev det behagliga -7 grader ute, men då håller man juh på att flyga iväg så fort man går utanför dörren. Och det driver något så extremt så det blir ganska jobbigt att köra bil på lite mindre vägar då det blir ännu svårare att få möte, som om det inte var nog trångt innan.

Nej nu vill jag ha vår!


Jaja tur att det är fredag idag och ihelgen har jag inte planerat in någonting alls. Ska ta igen all sömn från förre helgen och bara lata mej hela helgen.

Förutom när jag ska till stallet såklart. Men det är bara mysigt, på helgerna har man mkt mer tid att pyssla på med annat runtomkring oxå som man annars inte riktigt hinner på veckorna.


Och så är jag sjukt shoppingsugen som vanligt. Och lönen har juh kommit idag så ska surfa runt lite ihelgen och se om jag hittar något kul att klicka hem. :)


Ni får ha en trevlig fredag.

Och blås inte iväg!

/Annie

Av Annie - 24 februari 2011 21:27

Åkte till stallet nu på kvällen och kollade till Hannah, Lindade av lindorna och svullnaden på kotan var nästan borta. Hon var bara jätte lite svullen nu, och sen var hon lite svullen på hasen höger bak oxå. Men känns riktigt skönt att det verkar ge med sig iaf.

Gick ut och promenerade med henne i ca 20-25 minuter på gården för att hon skulle få röra lite på sig. Eftersom hon inte har ont eller haltar så tänkte jag att det skadar nog inte att få röra sig lite extra då och få igång blodcirkulationen, så då blev det promenad, Marcus och Wilma var oxå med och promenerade med oss. Alltid trevligt med lite extra sällskap, plus att marcus fick gå lite med Hannah så jag kunde se hur hon rörde sig.

Efter promenade så linande jag benen på nytt och sen var det dags att natta och säga godnatt.

Så nu är det bara att hålla tummarna att det fortsätter gå åt rätt håll. :D


/Annie

Av Annie - 24 februari 2011 13:04

Sussie hade juh som sagt hand om Hannah och hon har tydligen svällt upp på höger bak nu. Hon är inte varm eller reagerar för tryck och hon är inte det minsta halt heller. Sussie hade ut henne på lina för att se men hon visade ingenting!

Så jag tänkte åka till stallet ikväll för att kolla till henne och se hur det ser ut. Vi får ta det lugnt nu i några dagar och så får jag se hur det verkar, Blir nog att ringa och rådfråga veterinären i morgon iaf.

Jag hoppas bara att det inte blir värre iaf.


  

/Annie

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards