Annie Rotinen - Mitt Liv

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Min första ofrivilliga avsittning

Av Annie - 25 juni 2010 13:04

Från Hannah gjorde jag igår.


Började med att vi skulle ut och rida en sväng. Jag med Hannah och Helena med nya träningsprojektet A. Vi skrittade ut efter vägen och därefter red vi på en äng. Hannah var ganska lugn och avslappnad och kändes väldigt fin. Men man kände att hon piggnade till efter att vi galopperat lite.


Mitt i allt så hör jag att Helena säger att hon gjort en snygg avsittning. Jag vänder mej om och ser att Helena står på fötterna på backen. (hon hade landat på fötterna) och A tittar på henne och sen drar han så glatt iväg i full fräs hemåt.

Hannah blir då helt till sig och börjar springa runt. Hon lugnar tillslut ner sig och jag fortsätter att rida medans Helena går för att fånga A.

Efter en stund så börjar A att gnägga och då blir Hannah helt till sig igen. Man måste juh när killen ropar. Annars så brukar hon som aldrig bry sig ifall ridkompisen går hem eller gnäggar efter henne. Men bara för att det är nya killen som ropar ja då vet hon inte vart hon ska ta vägen.

Så hon kör lite knep ur sitt register med att springa sidled i hundra nittio och när jag tar tag i henne då kör hon några caprioler och studs. Hon var väldigt nära att knocka mej rakt i ansiktet men jag klarade mej. Det resulterar i att jag mitt i allt står med fötterna på backen men med tyglarna i handen fortfarande och tittar lite undrade på Hannah.

Då var Hannah så uppe i varv så det var omöjligt för mej att sitta upp igen för hon stod inte still alls och små studsade eftersom jag höll i henne och hon inte fick springa iväg.

Så det var bara för mej att börja traska hemåt med henne efter vägen.

Väl tillbaka i stallet igen så mötte vi Helena som fått tag i A och satt och red. Väl där så lugnade Hannah ner sig iaf och jag kunde sitta upp igen.

Red en stund till i skritt och trav och hon slappnade av sen.


Efter det så var jag och Helena iväg och smorde Wilda och pussade på wera. Hon är juh bara för söt. och hon växer så det knakar.

Bjuder på en bild på söta wera från tidigare i våras.


Trevlig midsommar på er alla!

/Annie  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 27 juni 2014 10:28

Av Annie - 27 maj 2014 11:15


För idag är det finaste Pluppens födelsedag!     Min prins.    ...

Av Annie - 19 maj 2014 10:52


Jag lever men jag har inte så mkt att skriva om, eller rättare sagt vet inte riktigt vad jag ska skriva om, nåt speciellt ni vill läsa?   Har nästan blivit frisk igen efter förkylningen förutom denna förbannade hosta som inte verkar vela ge sig. ...

Av Annie - 7 maj 2014 13:29


Blä jag har blivit förkyld igen! Usch usch, jag trodde juh att jag hade gjort bort det iom att jag var så dålig sist men icket! Irriterande som bara F*N.   Har iaf fått tag på hovslagaren nu oxå så imorgon får Pluppen sin sko på plats igen så vi ...

Av Annie - 6 maj 2014 10:06


Haha måste bara berätta om en sjukt rolig grej som hände igår när jag var i stallet. Det ringde en väldigt trevlig kille till mig från ett företag i stockholm och erbjöd mig jobb! Haha och det roliga i det hela är att jag inte ens sökt jobb! Det gj...

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards