Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Annie - 4 september 2010 22:28

Idag hade jag ett sånt där bra pass som man bara är så glad efter. Visst hon försökte väl ibland med att komma undan en del jobb men inga större bekymmer och hon fann sig ganska snabbt i att det inte var någon idé med det idag. Skönt så skönt. Hon frustade nöjt genom hela passet. Började redan när jag travade fram och efter en del galoppjobb var det som att alla spänningar bara rann ur henne med varje frustning.

Åh det är en sån härlig känsla när det går framåt och flytar på.

Har även haft en aha upplevelse idag när jag red, Så nu har jag kommit på hur jag ska göra när hon börjar tjorva och vill rinna iväg eller börja studsa och slå upp med huvudet.


Så nu är jag så glad över att den finaste Hannah är min och alla funderingar och alla nedslagna känslor är som bortblåsta. Känns såå skönt att vi har kommit igenom svackan som vi hade tidigare när jag ibland kände att jag bara ville gråta och ge upp och jag tänkte att jag aldrig skulle kunna rida henne ordentligt.

Bra att man har en sambo som stöttar en och får en att tänka positivt.

Och det är bra att jag har haft Helena till hjälp under hela sommaren som har hållt lektioner och gett mej bra tips.


  


Nåja nu ska jag avrunda och kanske se nån film eller nåt.


Ha en trevlig lördagkväll.

/Annie

Av Annie - 4 september 2010 12:55

Har inte hänt så mkt på sistone..

Hannah fick vila i torsdags, var bara där och pysslade och hade det mysigt med henne. Och igår så tog vi en ridtur. Hannah var riktigt pigg och vi hade en del diskutioner om hur man ska gå men hon gav med sig mot slutet. Jag var däremot inte riktigt på topp och koncentrationen var totalt bortblåst men vi lyckades få till ett ganska ok pass. 


Annars har jag nog bara sovit och slöat..


Som sagt, har inte så mkt att skriva om idag...


/Annie

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards