Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under juli 2011

Av Annie - 12 juli 2011 15:39

Vi åkte juh till pite i lördags till Marcus lillebror som hade inflyttningsfest i sin nya lägenhet. Han har flyttat så han bor mitt i stan nu. Det var väldigt trevligt,

Var först ut och åt en god middag innan vi gick tillbaka till lägenheten och började partyt.


Värden hade fixat fint med en liten öppen bar. :P



Efteråt så gick vi ut och kollade utelivet i piteå innan vi gick hem för kvällen.

Mycket trevligt hade vi iaf och alltid kul att se något annat än lilla kalix.


Söndagen spenderades på en filt i solen nere vid vattnet, Köpte med oss några pizzor på vägen ner och sen var det bara att sitta och ta det lugnt.


Men efter en partykväll och en hel dag ute i solen så ser man juh sådär lagomt pigg ut.

HAHA bjuder på dessa. :P

    

 

Men allt som allt var det en trevlig helg och alltid skönt att komma bort lite grann.

Av Annie - 12 juli 2011 12:21

Wilma fick juh en ny kossa att leka med här i våras.


Såhär såg den ut när den var ny.


Sen gick Wilma lös på den...



 






  

Och efter mkt lek så ser den nu ut såhär.

Lite lemlästad, den saknar en arm och ett ben och ser allmänt lite sliten ut. :)

Vet inte hur många leksaker hon har hunnit avverka på sistone. :P

Även den stora oranga saken som finns på första bilden har gått sönder. Så kossan är egentligen den som klarat sig bäst trots några saknade delar.

Av Annie - 11 juli 2011 17:28

Har varit dålig uppdatering då det helt enkelt inte har funnits tid.


Fredags red jag iaf i paddocken och bara tog det lite lugnt, Hade noll tålamod och motivation så det var inte läge att göra något avancerat utan rullade bara i alla gångarter. Gick helt okej, inte bra och inte dåligt.


Lördags gjorde vi bort stallet på morgonen innan vi drog iväg till pite.

Söndags blev bara lugnt i stallet och gjorde inget speciellt. Fick veta på kvällen att jag skulle rida träning idag.


Och sagt och gjort så blev det en tidig morgon såhär första semesterdagen och allt och strax efter 8 satt jag i sadel och red fram. Hon kändes väl lite sådär i början och så men stundtals ändå helt okej. Men känslan hade kunnat vara mkt bättre (vilket iofs är helt mitt eget fel då det varit lugnt de senaste dagarna, eller som hela förra veckan egentligen) Och själva träningen gick bara så dåligt alltså, Kände mej som en nybörjare och allt kändes bara fel. Känns lite som att jag och Hannah var tillbaka på ruta 1 igen, eller ännu längre bak faktiskt. Och i princip ingenting fungerade. Ingen rolig känsla. Nåja det är bara att ta nya tag och lämna detta bakom oss.


Nej nu måste jag gå och vila huvudet en stund då det känns som att det håller på att explodera och sen blir det stallet då jag har kvällsjouren ikväll.


Av Annie - 7 juli 2011 09:46

Igår blev det ingen ridning för mej då jag känner mej så trött och fortfarande är försiktig med ryggen, är ganska öm efter att de knäckt till och musklerna ska hamna på rätt plats igen. Men snälla Hilda ställde upp och ville prova rida Hannah vilket jag blev så glad över. Så sagt och gjort så gjordes Hannah iordning och Hilda hoppade upp och red ut med henne runt lilla slingan några varv tillsammans med Kajsa och Ella.

Tyckte iaf att det såg bra ut det jag såg och Hilda tyckte förhoppningsvis att det var skoj oxå. Hannah var då nöjd efteråt. Tack så mkt för hjälpen Hilda. :)

Undertiden de var och red så passade jag på att ta fyrhjulingen och vattenvagnen och åkte till hagen och skurade ur vattenbunkarna och fyllde dem på nytt. Så lite nytta fick man gjort iaf utöver de vanliga stallsysslorna.


Jag längtar verkligen till semestern nu. men nu är det riktigt nära och det är riktigt välbehövligt med semester nu känner jag. Ska bli skönt att få ta det lugnt och ladda batterierna lite igen efter ett ganska intensivt första halvår.


Av Annie - 5 juli 2011 10:41

Igår blev det bara en lugn kväll i stallet. Hannah fick komma ut och skritta, Vi red två varv runt slingan och hade sällskap av Kajsa och Barbro. Hannah var iaf lugn och fin, skönt med bara en skrittdag ibland oxå.

Innan vi gick ut och red så testade jag de nya magic brush och Hannah bara stod och njöt hela tiden. Jag stod tom och borstade hela öronen, både utvändigt och invändigt på henne och hon stod med lågt huvud med öronen rakt ut åt sidorna och ville aldrig att jag skulle sluta. Kunde inte annat än att skratta åt henne då hon var så söt. 

Jag tyckte borstarna var riktigt bra faktiskt. Nu provade jag bara den för kroppen men den tog bort stöv och smuts riktigt bra. Helt klart värt pengarna iaf.


Idag får det bli en vilodag då jag precis varit på massage och knäckt till ryggen igen och masserat upp alla spänningar. (fått en rekomendation om att ta det lugnt) Så just nu är man så där lagom dåsig i huvudet och lite smått snurrig.  

Så får se om jag då har lite tid över ikväll att fixa iordning filmen som Marcus filmade från Hesse träningen. (eller rättare sagt om Marcus har tid över så jag bara behöver peka vilka klipp jag vill ha med. så får han fixa resten :P oteknisk som man är. )


Och nu är det bara 3 och en halv arbetsdag kvar innan jag går på semester!! :D

Av Annie - 4 juli 2011 12:45

Var även en sväng till haparanda i lördags och gick i lite affärer. Åkte egentligen för att titta på en ny mobiltelefon åt mej då jag fortfarande använder mammas gamla telefon som är från stenåldern typ då min så snällt gick sönder.

Blev dock ingen ny telefon utan vi shoppade lite kläder åt oss själva. Eller jag köpte bara en ny tröja, en svart vanlig med dragkedja och hög krage från intersport och nu köpte jag även mina efterlängtade converse. Blev ett par vita i tyg och tunn sula.


 Bild från google.


Kommer nog bli ett par svarta oxå så småningom och ett par i skinn.

Sen bar det av till hööks som vanligt, och där köpte jag en grimma med ludd på rea då Hannah börjat få lite skav. (Fast nu är hon utan grimma i hagen) En ridväst i softshell som var på rea, lite flugmedel,

Magic brush (måste juh se vad de är för speciellt när alla pratar om dem. :P)


 


Någon som har provat dessa?


Och så blev det en säkerhetsväst oxå. Så nu kan jag och Hannah börja hoppa på riktigt. Har även lovat min mamma att ha väst när jag hoppar då hon är så orolig (och livrädd för hästar) Så självklart måste jag juh hålla mitt löfte till mamma. :P

Sen vill jag ju även ha det för min egen skull.


 


Övriga bilder från Hööks


Av Annie - 4 juli 2011 09:54

Ja red juh som sagt för Hesse igår och passet gick ut på att jag skulle träna min sits och sitta stadigt och erbjuda Hannah ett stöd och låta henne själv komma till den avslappningen och ta stödet istället för att hälpa henne så mkt som jag egentligen vill. Det resulterade juh självklart i att Hannah vart lite fundersam och testade att slippa några gånger, men när jag bara satt kvar och fortsatte rida så fann hon sig i det riktigt bra och tog stödet själv. Jag fick mkt nytt att träna på och nu är det stenhård sitsträning som gäller för mej. :) Mycket man ska hålla reda på på en gång men det fungerade riktigt bra och jag fick mkt nyttiga tips.

Hesse sa även flera gånger under passet hur fint det har blivit och att allt börjar se jätte bra ut och att det verkligen har gått framåt och blivit stor skillnad på mej och Hannah nu. Och det är juh riktigt skoj att höra då vi verkligen jobbat och kämpat tillsammans. Och då vet man juh att det går åt rätt håll oxå.

Så jag är verkligen jätte jätte nöjd över passet, och nu är det bara att träna vidare.


de övriga ridpassen då:

Torsdags blev det dressyr på banan som det kanske märkts av bilderna. Hannah kändes fin och trevlig, (fast inte riktigt lika fin som på tisdagen) men jag var mkt nöjd ändå.


Fredag var vi bara ute och lallade i regnet i alla gångarter utan några större krav. Jag hade inte så mkt motivation till något mer än så heller.


Lördag red vi i ridhuset och hade ett inte så lyckat pass även om vi löste allt på slutet. Inte så mkt att skriva egentligen.  

Av Annie - 3 juli 2011 22:30

Bjuder på en bild från dagens Hesse träning. Skriver imorgon om hur det gick, men är iaf riktigt nöjd över passet. :)


Jag står och får instruktioner och Hannah ser mest ut att fundera på något annat. :P


 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards