Annie Rotinen - Mitt Liv

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Mariaträning

Av Annie - 12 september 2012 11:30

Igår red jag som sagt träning för Maria.


Jag fick en riktigt bra känsla och många bra tips och saker att jobba vidare med. Pluppen kändes faktiskt riktigt fin även om han försökte protestera några gånger när jag verkligen kom åt honom.


Fick rida väldigt tvära skänkelvikningar på kvartslinjen för att verkligen få honom att använda bakbenen och korsa och sedan göra framdelsvändning och rida tillbaka efter kvartslinjen igen. Gjorde detta i bägge varven och efter det började han lossna fint.


Fick rida på volten och öka och minska storleken och även rida sluta på liten volt för att få in baken på honom.

Jobbade även mycket med rytmen och tempot. Tränade rakriktining och volter efter medellinjen och fick vara noga med att planera vändningarna och att jag hela tiden ska vara före honom och bestämma väg och tempo så han lyssnar på mej och inte bestämmer själv.


Efter det blev det galoppjobb och det var här jag fick en riktigt bra känsla. Han var fin och högre i formen och jag fick rida många snabba tempoväxlingar där han verkligen skulle komma tillbaka och sedan lyssna snabbt framåt igen utan att tappa formen. Fick verkligen in en bra rytm och en jätte fin känsla även om jag verkligen fick jobba. Maria sa även att nu i början så kommer jag få rida för två tills han byggt mer styrka och ork men att det kommer bli bättre med tiden och med mer jobb.


Både Pluppen och jag var då verkligen svettiga och trötta efter passet (även om jag trodde jag skulle vara mer slut än jag var. Har kanske fått lite bättre kondis ändå. haha) men jag var så nöjd och fick verkigen bra tips att jobba vidare med till nästa gång. Fick en bra känsla i kroppen hur det ska kännas så nu ska vi fortsätta jobba. Tror verkligen att detta kommer bli bra!

Tyvärr har jag varken bilder eller film från träningen. Synd då jag hade velat se det själv.


Bjuder på en bild på mej, Bästa Frida och fina Plupp istället.

 


Frida hade varit en ängel och fixat stallet och även longerat Hannah under dagen så hon fick sin motion. Tack för all hjälp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 27 juni 2014 10:28

Av Annie - 27 maj 2014 11:15


För idag är det finaste Pluppens födelsedag!     Min prins.    ...

Av Annie - 19 maj 2014 10:52


Jag lever men jag har inte så mkt att skriva om, eller rättare sagt vet inte riktigt vad jag ska skriva om, nåt speciellt ni vill läsa?   Har nästan blivit frisk igen efter förkylningen förutom denna förbannade hosta som inte verkar vela ge sig. ...

Av Annie - 7 maj 2014 13:29


Blä jag har blivit förkyld igen! Usch usch, jag trodde juh att jag hade gjort bort det iom att jag var så dålig sist men icket! Irriterande som bara F*N.   Har iaf fått tag på hovslagaren nu oxå så imorgon får Pluppen sin sko på plats igen så vi ...

Av Annie - 6 maj 2014 10:06


Haha måste bara berätta om en sjukt rolig grej som hände igår när jag var i stallet. Det ringde en väldigt trevlig kille till mig från ett företag i stockholm och erbjöd mig jobb! Haha och det roliga i det hela är att jag inte ens sökt jobb! Det gj...

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards