Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Annie - 10 mars 2012 13:15

Hannah är en väldigt kelsjuk häst. Så fort man kommer in i boxen så har man en mule i nacken eller ansiktet och så vill hon alltid stå och mysa en stund.

Sen älskar hon verkligen när man kliar henne och då ska hon alltid klia tillbaka och har man väl börjat så vill hon absolut inte sluta. Hon visar exakt vart på kroppen hon vill bli kliad och när man kliat klart där så visar hon nästa ställe.


Men att bara stå och mysa en stund är verkligen en del av våran rutin nu.



Vem kan liksom motstå denna söta mulen man får i nacken.










Och så lite kliande.



     

Av Annie - 10 mars 2012 10:40

Jag hann bara publicera mitt inlägg igår så började det snöa ute istället. Så det blev en ordentlig snöstorm.

Åkte till stallet och tog in hästarna och det kändes som småspik mot ansiktet när det blåste, men hästarna var hyfsat lugna att ta i, var bara 4 åringen som härjade i hagen när vi kom och som hade lite bråttom men skötte sig ändå.

Annars så brukar då alla sköta sig exemplariskt och det har inte varit några problem alls hittills under dessa veckor jag haft hand om dem. Riktigt skönt med så snälla och väluppfostrade hästar. :)


Passade på att smörja min ena sadel igår, insåg att det var alldeles för länge sedan jag smorde den, fy på mej! Måste verkligen bli bättre på att smörja. Förra helgen smorde jag iaf alla mina träns ordentligt, och igår tog jag och fettade in nya kandaret ett varv till då det behövdes. Men några fettningar till så borde det vara mjukt och fint iaf.


Idag är det iaf strålande sol ute och nån plusgrad så det droppar från taken. Äntligen vårväder igen och jag hoppas att snön försvinner snabbt. Nu är det juh iofs över en meter snö ute så det lär väl ta sin lilla tid, men lagom till maj kanske man kan se barmark ute. :P Jag vill oxå bo i södra sverige och ha snöfritt och härligt vårigt ute nu. Jag bor juh verkligen i fel ände av landet då jag inte alls gillar snö och vinter speciellt mycket. Kan väl vara kul med snö i max två månader, sen vill jag att det ska försvinna. Får nog helt enkelt ta och flytta söderut.

Jag satt och kollade på hemnet igår på så ruskigt fina gårdar och det fanns flera som jag skulle kunna tänka mej, men då kostar det därefter oxå. Någon som vill skänka mej några miljoner?  


 


Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards