Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Annie - 7 februari 2014 09:22

Min stjärna verkar ha klarat sig från en senskada! Åh så glad jag blev. Är förstärkningsbandet som fått sig en smäll, men själva senorna verkar ha klarat sig bra. Åh vilken lättnad alltså. Svullnaden som var sist när vet var ut hade gått ner nästan helt och veterinären var förvånad över hur fint det såg ut. Hon tyckte att vi hade haft tur i oturen, och hon tyckte inte att vi skulle åka till klinik i nuläget iaf.


Ja som ni då förstår så var veterinären ut igår eftermiddag och plockade bort det sista stygnet som var kvar, och kollade igenom både såret och senan. Vi misstänkte juh en senskada när vet var ut första gången för att sy men det går juh endast att avgöra via UL på klinik. Men nu hade svullnaden försvunnit och hon är endast lite svullen ännu på förstärkningsbandet så det var nog inte så illa som vi först trodde. Så enl inrådan från veterinär så ska vi avvakta med att åka på klinik och ge det ytterligare nån vecka för att se om svullnaden försvunnit helt och om hon håller sig ohalt, vilket hon hittills gjort!

Såret då, ja det såg helt okej ut, har fått ett bakteriedödande schampo som jag ska tvätta benet med nu varannan dag och även en salva jag ska smörja på varje dag. Blir att linda om såret då ytterliagre några dagar så det får ta ihop sig ordentligt. Men allt går åt rätt håll iaf.


I övrigt då, ridbanan blev skottad så den andra pållen har jag då longerat och igår red jag ett kortare pass. Allt kändes helt okej, inget avacenrat alls utan bara lite jogg.


Ja alltså vilken lättnad allt var och nu känner jag mig glad igen!


 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards