Annie Rotinen - Mitt Liv

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

I´m riding in the rain...

Av Annie - 21 september 2010 22:16

Regnet bekommer mej faktiskt inte det minsta.. Tycker faktiskt att det var ganska skönt ikväll att rida fast det regnade. Och just nu rider jag då mkt hellrer i paddocken än i ridhuset. Det går juh knappt att vara i ridhuset då det är värsta vallgraven på spåret. Det är så djupt spår efter fyrkanten så hästarna snubblar juh nästan av sig benen om man ska upp från spåret. Plus att ute i paddocken får man vara själv när det regnar. Där var underlaget betydligt mkt bättre oxå. Det var bara en vattenpöl nere på ena kortsidan men det var bara att skära av så var det inga problem. Ja nog om det nu.. :P

Själva ridpasset i sig gick både bra och dåligt. Jag fick bli lite arg på Hannah i början och ta tag i henne ordentligt då hon mest tyckte att man kunde studsa rakt upp för att slippa undan och sen springa i hundranittio.    Men efter det var hon hur kalasfin som helst. Red henne i alla gångarter idag och hon var väldigt pigg men sansad. Har juh förståelse att hon är pigg då hon vilat i 10 dagar oxå och precis håller på att sättas igång igen. Så hon får ta det lite halv lugnt ändå. Fördelen är juh att hon rör på sig så mkt i hagen i alla gångarter hela dagarna så hon är juh som ändå igång. Bara att hon stått från själva ridningen.

Hannah verkar tycka det är så skönt att få börja komma igång igen och idag frustade hon hur mkt som helst. 


I söndags hade jag tänkt rida henne och hade lagt på alla grejer och kom ut i ridhuset och promenerade och upptäckte då att hon haltade! Av med alla skydd och kollade hovarna men hittade ingenting galet. provade leda henne några steg till och fortfarande samma.   Så jag tog in henne i stallet och tog av alla grejer på henne och ringde till marcus och han kom till stallet, tog ut henne med bara tränset och marcus promenerade först med henne och hon visade INGENTING.    därefter provade han springa lite med henne och fortfarande ingenting. Tog då och longerade henne lite i skritt och trav så jag kunde titta ordentligt och inte det minsta markering att hon skulle ha ont någonstans. Klämde och kände igenom och hittade ingenting. Och Hannah som är dunderkänslig om det skulle vara något rörde inte en min. (Hon vill typ lägga sig ner och dö om hon har ett litet sår eller ont någonstans) Så det kanske bara var underlaget hon inte tyckte om eller något för halt det var hon då inte.


Igår så gjorde jag ett nytt försök att rida och marcus var med för att hålla ett öga på henne från backen. Hon haltade absolut ingenting och hon kändes jämn och fin. Jag var lite nojig och tyckte hon gick konstigt men alla som var på plats sa att hon inte haltade. Var nog det knöliga och ojämna underlaget som gjorde att jag tyckte hon gick stelt. Skrittade och travade henne lite för att känna på henne och hon var dunderpigg men fin. Var lite jobbigt att rida i början då det var fullt med andra människor och hästar i ridhuset men på slutet så var vi ensamma. Så då gick det bra.


Så till helgen ska vi rida kurs. Ska bli spännande. Hoppas bara att jag blivit av med min hosta tills dess. Jag är så less på hostan nu och den verkar vägra ge med sig också. Börjar känna av det i mina magmuskler nu. Kanske för det med sig nå bra ändå. Kanske får värsta vältränade magen på köpet! Hahah. kanske börjar ana några magrutor..   


/Annie

 
 
Sandra

Sandra

22 september 2010 15:36

Hallå där, hur är läget?

Du anar inte hur sugen man blir på att ta upp ridningen igen!!!

http://sandrazzz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 27 juni 2014 10:28

Av Annie - 27 maj 2014 11:15


För idag är det finaste Pluppens födelsedag!     Min prins.    ...

Av Annie - 19 maj 2014 10:52


Jag lever men jag har inte så mkt att skriva om, eller rättare sagt vet inte riktigt vad jag ska skriva om, nåt speciellt ni vill läsa?   Har nästan blivit frisk igen efter förkylningen förutom denna förbannade hosta som inte verkar vela ge sig. ...

Av Annie - 7 maj 2014 13:29


Blä jag har blivit förkyld igen! Usch usch, jag trodde juh att jag hade gjort bort det iom att jag var så dålig sist men icket! Irriterande som bara F*N.   Har iaf fått tag på hovslagaren nu oxå så imorgon får Pluppen sin sko på plats igen så vi ...

Av Annie - 6 maj 2014 10:06


Haha måste bara berätta om en sjukt rolig grej som hände igår när jag var i stallet. Det ringde en väldigt trevlig kille till mig från ett företag i stockholm och erbjöd mig jobb! Haha och det roliga i det hela är att jag inte ens sökt jobb! Det gj...

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards