Annie Rotinen - Mitt Liv

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Helgens Hesse träning

Av Annie - 26 september 2010 15:41

har faktiskt gått över min förväntan. Jag är verkligen jätte nöjd och det har varit extremt lärorikt. Så nu är det bara att träna vidare för mig och Hannah.


Fredagens träning så kändes Hannah jätte fin när jag red fram henne.

När vi sen började rida själva lektionen så fick jag träna en del på att dra bak axlarna ordentligt men i övrigt så hade jag en fin sits. Så det känns juh kul att få höra då jag verkligen har tränat på att få till sitsen. Och sen hålla ihop händerna på plats framför mej då jag har en tendens att bredda lite för mkt. Hannah gick jätte fint och bra i formen i skritt och trav och även vänster galopp kändes jätte bra. Men sen var det dags för höger galopp, Då hade Hannah kommit igång och hon och jag hade lite olika åsikter om vilket tempo vi skulle ha. Hannah ville att det skulle gå fort och när jag tog i tyglarna så körde hon upp huvudet och då tycker jag att jag inte har någon kontroll alls och tycker att det känns springigt så jag ville bryta av då medans hesse sa att det inte alls gick fort och istället för att bryta av och hålla på att bry mej om hennes huvud så ska jag bara fortsätta rida konsekvent och göra mkt halvhalter och aktivera henne. Och tillslut så fick jag till det och det var en helt annan känsla. Hur härligt som helst. Så där var det en polett som trillade ner för mej. Kul.   


Kände mej helt slut på kvällen men jag kunde inte somna alls, och marcus var iväg på party med några kompisar. Så jag somnade väl vid 03.30 kanske och när väckaren ringde kl 6 visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Men piggnade till efter en liten stund och vid 8 så var jag och marcus i stallet. Tog in Hannah och gjorde i ordning henne och sen red jag fram medans marcus var snäll och mockade och fixade i stallet.

Träningen idag var väldigt upp och ner. Jag blev lite lätt snurrig av allt jag skulle hålla reda på samtidigt men tillslut fick jag koll på alla hjälper och tygeltag mm.    Tror att min sömnbrist spelade in lite oxå men jag försökte verkligen iaf. Så början av passet gick faktiskt väldigt bra och Hannah hade en fin form. Hade memorerat  känslan från galoppen igår och det fungerade verkligen MYCKET bättre idag. Båda galopperna flöt på bra och jag fick en bra känsla. Efteråt när jag skulle trava av i slutet så var jag sååå trött och min kropp kändes som gele och jag skulle träna vidare på mina händer så blev det lite lätt kortslutning i mitt huvud   och Hannah tappade formen. Men hon lyssnade mkt på förhållningar iaf och var totalt uppmärksam men jag fick inte till det alls som jag brukar. Men tillslut så släppte det till och jag avslutade med en bra känsla iaf. Så det var riktigt roligt. Var nästan gråtfärdig av trötthet när jag hoppade av och hade ganska mkt nytt att ta in men hade en härlig känsla ändå. Jag och marcus tog och promenerade med Hannah en stund innan hon fick komma in i stallet för att äta lite morötter och bli ompysslad för att sen få gå ut i hagen och ta det lugnt.


Så Det har varit en extremt konstuktiv helg med mkt nytt som jag ska träna på men även väldigt mkt beröm och Hesse tyckte även att Hannah var en bra häst för mej och att vi passade mkt bra ihop. (Han känner juh till Hannah sen tidigare)

så det känns sjukt roligt att höra då jag ibland haft mina tvivel på om jag gjort rätt i att köpa henne och om jag kommer att få ordning på allt när vi har haft våra svackor. Men sen kommer det juh dagar när alla tvivel bara försvinner och efter i helgen så är jag ännu säkrare på både mej själv som ryttare och på mej och Hannah som team.

Sen är det juh så att det kommer ta ett tag innan jag och Hannah är helt samspelta och verkligen känner varandra och får in hela känslan. Det går juh inte över en natt.

Men vi tar en dag i taget och kämpar vidare. För just nu är jag bara så himla glad och har en sån bra känsla.   


/Annie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 27 juni 2014 10:28

Av Annie - 27 maj 2014 11:15


För idag är det finaste Pluppens födelsedag!     Min prins.    ...

Av Annie - 19 maj 2014 10:52


Jag lever men jag har inte så mkt att skriva om, eller rättare sagt vet inte riktigt vad jag ska skriva om, nåt speciellt ni vill läsa?   Har nästan blivit frisk igen efter förkylningen förutom denna förbannade hosta som inte verkar vela ge sig. ...

Av Annie - 7 maj 2014 13:29


Blä jag har blivit förkyld igen! Usch usch, jag trodde juh att jag hade gjort bort det iom att jag var så dålig sist men icket! Irriterande som bara F*N.   Har iaf fått tag på hovslagaren nu oxå så imorgon får Pluppen sin sko på plats igen så vi ...

Av Annie - 6 maj 2014 10:06


Haha måste bara berätta om en sjukt rolig grej som hände igår när jag var i stallet. Det ringde en väldigt trevlig kille till mig från ett företag i stockholm och erbjöd mig jobb! Haha och det roliga i det hela är att jag inte ens sökt jobb! Det gj...

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards