Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Annie - 20 november 2010 17:12

Åkte till stallet igår och jag tog och longerade Hannah. Det är ganska länge sedan så jag tänkte att det kan vara bra för Hannah att få jobba lite utan ryttare på ryggen. Och jag måste säga att min häst är förändrad. Började redan i skritten, Hon skritta på med bra kliv och jobbade verkligen med hela kroppen. I traven så var hon riktigt fin i steget med bra driv och vinklade bakben och hon klev på fint. Tränade tempoväxlingar och hon lyssnar verkligen bra på rösten. Både framåt och tillbaka. Och när jag bad henne öka i traven så var det inte stresstrav med symaskinsben framåt utan hon ökade på steglängden och inte tempot i sig. Hon blev oxå mer vilande och luftig i steget. Men fortfarande med bra driv i bakkärran. Galoppen var lugn och harmonisk. Ytterligare ett fint och harmoniskt pass med Hannah alltså. Skojj. :D


Världens goaste mule.

  


Kvällen avslutades med fruktsallad och glass i soffan. Mums!


/Annie 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards