Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Annie - 13 maj 2011 22:27

Idag fick Hannah vila då hon gått ganska mkt nu, så jag passade på att smörja lite grejer istället, Hoppsadeln är nu smord, och även tränset och martingallen, (dressyrsadeln smorde jag redan igår efter ridpasset, så den var juh klar.) och självklart fick sig Hannah en ordentlig rykt.

Hon fick även komma ut en kort kort sväng och äta lite gräs vilket hon uppskattade väldigt mkt. Hon ville inte alls gå in igen. Men jag förstår henne då hon står i en hage med bara torkad lera typ och ingenting att göra direkt.


Nu ska jag äta lite chips och dip och ha fredagsmys och bara njuta av att det är helg! (även fast jag bara jobbat tors och fre denna vecka :P )

Av Annie - 13 maj 2011 11:42

Fredagen den 13e är det idag, och dagen började med att jag försov mej. Vaknade av att telefonen ringde 07,50 och jag börjar 07,30. Så lite smått stressat uppvaknade fick man juh iaf.

Det sägs juh att fredag den 13e är en otursdag, men jag vet inte riktigt om jag tycker det. (förutom i morse då. :P ) Tror ni att det är en otursdag?


Igår tog jag ett dressyrpass med Hannah i paddocken, Lindade henne med vita benlindor och så hade vi det röda schabraket med vit kant. Och det gick såå mkt bättre än dagen innan kan jag iaf säga. Jobbade mkt med att ställa igenom henne och tempoväxlingar i trav.

Fick tom en kommentar om att Hannah såg så fin ut och gick så fint, vilket gjorde mej sååå glad, även om känslan just då inte riktigt var desamma. Tyckte hon var lite tjorvig och motvillig i början men eftersom passet gick så blev hon bara finare och finare. Jobbade väldigt mkt med galoppen och att hon skulle vara jämn och inte rinna iväg eller börja tjorva när hon tyckte det blev lite jobbigt, Och det gick verkligen superbra. Hon hade ett bra tempo och flyt och var riktigt stadig och bra. Vi varierade mkt mellan att galoppera på volten för att sedan följa fyrkanten och hålla samma tempo för att sedan gå in på volten igen osv.

Skänkelvikningen undan höger skänkel gick jätte bra men undan för vänster gick inte riktigt lika bra, så där har vi en sak att jobba på. Red lite öppna i traven och det gick väl sådär, vi måste jobba mer där oxå, men slutan var fin i bägge varven. Även högergaloppen var bra riktigt bra utan det minsta studs eller tjafs.

travade som vanligt av henne lång och låg och hon frustade nöjt flera gånger under hela passet. och även jag var riktigt nöjd efter passet oxå.


  Såhär såg vi ut fast med vita lindor istället. :)


Nu ska jag börja gå på lunch.

Trevlig helg!


Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards