Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under augusti 2012

Av Annie - 25 augusti 2012 16:44

Åh vad härligt att komma ut en stund!
gav hästarna mat och lindade om hannahs hov. nu får hon blått bandage! har nog kört hela färgskalan snart haha. gossade lite med bägge och bara hade det mysigt i solen en stund och det räckte alldeles utmärkt. känner mej lite trött nu men det går över. så mysigt!!

Av Annie - 25 augusti 2012 15:28

Det e så grymt tråkigt att bara ligga hemma och vila! Blir så rastlös men samtidigt blir jag helt slut och andfådd bara av att förflytta mig i lägenheten. tråkigt värre. har iaf åkt på en luftrörsinfektion och en ev bakomliggande lunginflammation så det gör att man inte riktigt är på topp så att säga. men ska äta både kortison och antibiotika så det borde ge med sig på några dagar iaf.
jag är oxå grymt ridsugen men det kan jag juh glömma de närmsta dagarna iaf. :-( men snart e man nog tillbaka som vanligt igen. tills dess e det bara att fortsätta vila och glo på tv.
om nån har väldigt tråkigt får ni gärna komma förbi och hälsa på ! :-)

nu ska jag iaf åka förbi hästarna en sväng och ge dem lite middag och pussa lite på mina hjärtan.

Av Annie - 24 augusti 2012 14:29

Orkar inte skriva så mkt då jag blivit sjuk. ligger nerbäddad och rör mig inte mer än nödvändigt. återkommer mer när jag ätit medicinerna jag fått och när jag har lite mer ork och nåt intressantare att skriva om. inte så kul att läsa om att jag ligger i sängen och utöver det är det bara hästarna som vanligt.
har iaf min trollunge wilma som sällskap. Tur att hon oxå gillar att vila. :-)

Av Annie - 21 augusti 2012 11:36

har inte riktigt haft tid att skriva.


I fredags hämtade vi hö så nu har vi börjat stödfodra hästarna med det då betet börjar vara så magert nu. Känns skönt att de iaf har det att tugga på som extra.

I lördgas var det iaf party med trevligt folk och det var en trevlig kväll.

Söndagen var lugn och inget speciellt som hände direkt.


Igår var det jobb i vanlig ordning och på kvällen drog jag till Frida och red ut med henne och bara surrade på om allt och hade det mysigt. :P Första gången jag red Nova (eller påven som hon kallas) och det gick då bara fint. Hon var så lugn så.


Efter det var jag till mina egna hästar. Hannah händer det inte alls så mycket med just nu då hon står utan hon pysslas bara om och får såret rengjort och bandagerat dagligen. Så med henne blir det bara pyssel. Tråkigt att inte kunna rida min prinsessa men huvudsaken är juh att hon läker snabbt och bra och slipper infektioner.

Jag har juh som tur är Pluppen att rida på och han hålls igång. Fina killen. Men skriver inte så mkt om ridningen då det inte är något speciellt direkt att skriva om. Vi tränar på med ganska basic saker så.


Igårkväll började jag nysa galet mycket men trodde det var allergi bara och tänkte inte så mkt mer på det. men imorse vaknade jag med djävulskt ont i halsen och snorig som tusan. Hej förkylning! Inte så kul.


Har verkligen inget intressant att skriva om just nu. Händer väldigt mycket ändå men ändå som inte. :P

Av Annie - 20 augusti 2012 22:28

Nu tänker jag ta med mej goa wilma och gå och sova. skriver mer nån dag när jag har lite mer energi. :-)
god natt!

Av Annie - 18 augusti 2012 22:11

Ikväll är det fest med fina flickor. :-)

Av Annie - 18 augusti 2012 13:53

Idag e vi lite coola och kör på lysgrönt när det e helg och allt! ;-)

Av Annie - 16 augusti 2012 18:24

Passar en prinsessa. såhär snygg får man bli om man är klantig och ska skada sig. fru veterinär har fått komma ut och plåstra om henne ordentligt och nu blir det någon veckas vila. trevligt värre!

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards