Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Annie - 2 april 2012 16:00

Vad har hänt övrigt i veckan då, får se nu om jag kommer ihåg nåt.


Tisdag har jag glömt,

Onsdag var jag iaf på jobbet halva dagen, sedan hem och sova då förkylningen vart värre, på kvällen var jag och hade lite lektion för Linnea och Hannah. Gick ganska bra även om Hannah inte var på sitt bästa humör, men Linnea skötte det hela bra.

Torsdag var jag hemma, på kvällen var jag och marcus till stallet och Hannah hade passat på att härja lite så hon hade vridit om hela sin högra framsko så den satt helt snett och tåkappan på skon satt på sidan och tryckte mot sulan, som tur var så var Erik (En av de andra hästägarna) i stallet och kunde hjälpa mej med att dra av skon och sedan fixa till den och slå på den igen så hon fick skon på plats och slapp gå utan. Hon hade fått ett litet balltramp iom detta men det var ingen större fara, Dock var hon lite insjunken i flankerna och väldigt irriterad och slog med huvudet så min första tanke var kolik känningar, Även fast hon åt och drack, så vi tog ut henne i ridhuset och longerat och promenerade och när i kom in igen så var hon lika lugn som vanligt, magen lät bra och hon åt och drack som vanligt, kanske var nån kombination av hoven och att hon då stått still, men när vi åkte var hon som vanligt och det var inga problem, Skönt!


Fredag och lördag hade som sagt Linnea hand om Hannah som jag skrev i förra inlägget och Hannah hade varit som vanligt och hade inte alls markerat något i hoven, så det var även det riktigt skönt. Jag var bara dit och kollade till henne.


Lördags var vi även på dop. Sussie och Janne döpte sin lilla dotter Julia. Så det var väldigt trevligt att vara där och träffa dem.


Igår skulle mamma en sväng till lule och hämta min "syster" från flyget så jag passade på att åka med och träffade en gammal kompis på stan och tog en fika och surrade. Riktigt trevligt var det. och kvällen spenderades i stallet och det kan ni läsa om nedan. :)


Det är väl i stora drag vad som hänt sedan sist, har inte haft så mkt energi till något mer.

Sen har det även gått och blivit svinigt kallt ute igen, minusgrader och blåser isvindar. Brr.


Nu är det iaf en ny vecka och även ny månad, jag har inte sovit nästan nåt i natt så just nu känner jag mej väldigt trött. SÅ det blir nog en väldigt tidig kväll för mig ikväll.



  

 

Längtar som tusan tills värmen kommer!

Av Annie - 2 april 2012 13:51

Igår tog jag och red ett ordentligare dressyrpass på Hannah. Är som sagt ganska länge sedan jag red ett riktigt ordentligt dressyrpass utan vi har mest bara satsat på mjukgörande jogg. :P


Men igår tog jag återigen tag i saken även om jag inte är riktigt frisk ännu utan jag hostar fortfarande väldigt mycket.

Jag kommer ha så snygga magrutor i sommar av denna hosta alltså. Beach 2012 here I come! ;) Man ska juh se det positiva i allt och jag får juh en vältränad mage utan att behöva träna. :P Men har träningsvärk delux i magen ändå.


Nåja tillbaka till saken nu. Hannah kändes väldigt mjuk och fin även om hon var en del på hugget och vart lite springig emellanåt. Hon lyssnade ändå bra på allt och jag kämpade på väldigt bra tycker jag tror att jag höll på att trilla av i hostattacker och andnöd. (Okej nu var det kanske inte så illa, men vart väldigt trött i kroppen) Så vi fick lägga in några extra skrittpauser ibland så jag kunde återhämta andningen. Hannah är ingen tung häst att rida men hon kräver ändå en del ridning om man säger så. Tränade iaf på tempoväxlingar och öka och minska volterna, avbrott. Lite olika skolor, både öppna sluta och någon skänkelvikning, och så gjorde vi några travökningar. Är väldigt länge sedan vi tränat på ökningar men hon sköt på fint med bakbenen och kom upp med fina framben. (inte nu helt klockrena då hon ibland mest bara ville springa fort, men jag var ändå nöjd då det var länge sedan vi tränat på det och jag inte riktigt orkade sitta ordentligt så jag förstörde juh det hela lite) Galoppen var hon väldigt fin i, Kunde bära sig fint och lyssnade jätte bra, (dock ville hon "dyka" lite i början, men sedan kom hon upp bättre och kom igång). Men fokuserade mest på travjobbet och olika övningar där, att hon ska vänta och inte bli springig eller försöka smygöka.


Var iaf väldigt nöjd med passet när jag avslutade, det var inte nåt av våra bästa pass, men var ändå väldigt nöjd med tanke på min dagsform och att vi inte tränat "riktig dressyr" på länge. Mjukgörande och lydnad tränar vi juh på varje pass.


Fredag och lördag har Linnea ridit Hannah, Longerat en dag och ridit ut en dag. :)

Av Annie - 2 april 2012 09:08

Finaste Hannah!

 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards