Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Annie - 10 april 2012 15:19

Usch vad less jag blir på internet och datorer och allt som har med teknik att göra!!


Hade skrivit ett långt inlägg om lördagens ridning som gick så otroligt bra på bägge hästarna och när jag precis skrivit klart så hänger sig hela internet och allt försvinner!!!!! Bläh!


Får se om jag orkar skriva om allt ikväll eller inte. Vi har årsmöte i stallet så får se när jag kommer hem.

Av Annie - 10 april 2012 13:30

I fredags var första dagen jag hade hand om Bägge hästarna.


Började med att rida Hannah som för dagen var ofokuserad och lite svammlig.

Travjobbet gick väl helt okej men i galoppen var hon tjafsig med huvudet och stod emot ganska mycket.

Men det löste sig till slut och det blev inte ett allt för långt pass, men hon fick röra på sig och vi löste våra problem så då avslutade jag.


Sedan var det Pluppens tur och jag har inte ridit honom sedan jag hade honom under julen, och han testade nog mej en hel del. I Början var han springig och hängde en hel del eller sprang med huvudet uppe i det blå och ville inte alls samma som mej. Efter att vi disskuterat över vad man ska och inte ska göra så släppte han och blev faktiskt fin och samma gamla Plupp som jag känner igen. Men det är juh klart att man måste testa om man får komma undan eller inte. Han satt fast lite i högersidan i början men efter en stund hade vi fått till det med. Tur att jag ändå har ridit herren tidigare så jag faktiskt vet hur han kan kännas och vad han faktiskt kan.

Och Sofie har verkligen gjort ett toppenjobb med honom då han utvecklats väldigt mycket sedan sist.


När jag kände att vi var överrens om allt och han slappnade av fint och jobbade bra så avslutade jag. Jag var juh inte heller i toppform då vi varit ut kvällen innan så därför blev det inte allt för avancerat med hästarna denna dag.


Men bägge två fick röra på sig och vi löste som sagt våra problem för dagen så vi var nog alla ganska nöjda.


 

Lilla pluppen medans jag skrittade fram. Här ser han juh faktiskt inte så stor ut. ;)

Av Annie - 10 april 2012 11:24

Tävlingsdebuten blir inte av när det var tänkt pga när jag skulle lösa licens i TDB så saknades det uppgifter om att jag tagit grönt kort! Jag har mailat norrbottens ridsportförbund om det så förhoppningsvis ska det vara åtgärdat så snart som möjligt. Men under den tiden så hann klassen som jag skulle rida bli full! Så det var juh lite surt faktiskt. Jag som hade sett fram emot tävlingsdebuten. Nåja så snart de nu fått ordning på att jag faktiskt har tagit grönt kort och jag kan lösa licens så får jag kolla om det finns någon annan tävling som passar. Innan dess så är det bara att avvakta.


Får se om vi hittar något annat som passar. (verkar mest bara vara regionala tävlingar nu närmast, och jag hade juh tänkt börja med att rida lokal iaf.)


Får se får se hur det blir.


      


 


      



Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards