Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Annie - 11 april 2012 17:00

Igår hade vi årsmöte i stallet där jag blev invald som suppleang i Korks styrelse. Det var skoj. :)


Nu mån-ons har jag bara hand om Hannah då en annan tjej har han om Pluppen, men från och med torsdag har jag bägge två igen. Får se vad jag hittar på med Hannah ikväll, känner mej omotiverad och trött då det igår bestämde sig för att börja snöa igen. Och nu är det bara extremt slaskigt och tråkigt ute och blåser en hel del. Så nu är jag less på vädret och jag vill ha vår NU!


nåja får se vad vi gör, men nåt ska vi juh hitta på iaf då hon fick vila igår iom mötet.


Sen stod även bägge hästarna i söndags då vi åkte till piteå för lite påskmiddag. Hade iaf en trevlig kväll där och Både Hannah och Pluppen fick lite påskmys, Var och kände igenom bägge innan vi åkte och Hannah fick massa morötter då hon fyllde år.


När vi åkte hem från Pite i måndags så stannade vi till på storheden och shoppade lite, Var bara in en sväng på hööks och sen köpte jag juh stövlarna, På hööks blev det en ny grimma till Hannah och en putssvamp och läderfett och nån putssvamp till hannah. Medans jag shoppade hästsaker så sprang Marcus på biltema så vi var bägge nöjda över våran shopping iaf. :P


Nu blev det här inlägget väldigt flummigt och konstigt men så är det ibland. Är flummig i huvudet idag så därför blir det som det blir. :P


 

Av Annie - 11 april 2012 14:03

Gör väl ett nytt försök att skriva om lördagens ridning.


Får bli lite kortare och inte lika detaljerat som det jag skrev igår.


Började iaf med att rida Pluppen och han kändes redan från början mycket bättre än dagen innan. Red fram i låg form och fortsatte jobba lite med högersidan som släppte väldigt snabbt. Fick påminna honom ibland om att jag inte ska bära runt på honom. Men efter en liten stund så var han jätte jätte fin att rida. Jobbade mycket med övergångar, tempoväxlingar och en del skolor och att han inte fick hänga sig i handen. Han var riktigt rolig och amitiös. KUL. I galoppen jobbade jag mycket med tempoväxlingar och även många fattningar och övergångar. Han kan verkligen börja samla sig och han har fått betydligt mer ork nu. Som jag skrev tidigare så har Sofie verkligen gjort ett toppenjobb med honom och han är väldigt fin och rolig att rida nu. I Slutet av passet var han som smör och verkligen avslappnad och fin.


Sedan var det Hannahs tur. Tog kandaret igen och redan från början så var hon mjuk och fin.

Red fram som vanligt och därefter blev det lite jobb med tempoväxlingar och övergångar. Hon kändes ruskigt fin denna dag med bra tryck och jobbade på jätte fint. Sedan blev det dags för galoppjobb och shit pommes vilken härlig häst jag hade här. Även här blev de mycket tempoväxlingar och hon kunde samla sig riktigt riktigt bra, kände hur hela hästen växte en decimeter under mig och man kände verkligen hur hon kom upp med ryggen och jobbade ordentligt. Red lite olika linjer med avbrott och fattningar och jag satt verkligen bara och njöt hela passet. Hon var ruskigt ruskigt fin och jag ville inte sluta rida. Känslan var verkligen kalasbra och det var ett roligt pass helt enkelt.

Länge sedan det har känts sådär bra som det kändes då. Det var harmoniskt och inte det minsta tjafsigt, hon väntade hela tiden på mig och var verkligen ambitiös hela tiden.


Så det var två riktigt bra pass på två superfina hästar och jag var jätte nöjd över dem bägge.

Av Annie - 11 april 2012 11:00


 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards