Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Annie - 12 april 2012 16:22

Igår hade vi kalas i stallet då en häst fyllde 25 år! :-D alla hästarna bjöds på morötter och äpplen.

 
Av Annie - 12 april 2012 14:17

Jag verkar ändå ha en tapper skara läsare som kikar in här dagligen och det är verkligen väldigt roligt! :)

Blir jätte glad över att ni ändå vill läsa vad jag pysslar med.


Det kommer inte in speciellt med kommentarer så därför vet jag inte riktigt vad ni tycker om det jag skriver, så därför tänkte jag höra om det är något speciellt som ni vill att jag ska skriva om? Eller tycker ni att det är kalasbra som det redan är nu haha?

Skriver mycket om mina ridpass då bloggen är lite av min egen dagbok så jag kan gå tillbaka och se vad jag gjort och hur det har gått.

Men jag tänkte ändå höra:

Vad vill ni läsa om?

 

 

Av Annie - 12 april 2012 09:33

När  jag väl kom till stallet igår kände jag mej inte alls trött nå mer utan jag pysslade på med alla stallsysslor och gjorde sedan iordning Hannah för ett pass.


I skritten kändes hon helt okej men i traven vart hon tjafsig, seg och ville inte riktigt så tanken slog mej att få se hur dagens pass blir egentligen. Men när jag travat fram och började galoppera var hon ännu lite tjafsig och stolpig. Jobbade väldigt mycket med övergångar i traven och då blev hon mycket bättre och kom igång mer och då började hon bli sitt fina Hannah igen. Hon behövde väl bara få bli varm i kläderna. Har juh varit så dåligt väder nu med både snö, regn och halvstorm så hon har säkert stått och spänt sig i hagen.


När det sedan blev dags för mer galoppjobb ja då var hon då tillbaka ordentligt. Så himla fin alltså.

Blev mycket övergångar, fattningar och tempoväxlingar. De enkla byterna var fina och hon kunde vänta bra i den förväda galoppen. Hon kunde minska volterna väldigt mycket utan att tappa takten eller formen, så piruetter lär hon juh inte ha så svårt med när styrkan kommer ännu mer. ;) Red lite skolor i galopp och jag kunde bara konstatera att jag har en jäkligt fin häst!

Helena har utbildat henne väldigt bra. :)

Och Hannah verkar ha mognat väldigt mycket i sig själv också. Hon tar saker med ro nu och försöker verkligen utan att stressa upp sig direkt, Och hon känns väldigt ambitiös hela tiden.

Jag ville nästan inte sluta rida igår. Travade av henne i låg form på nästan lång tygel och hon låg fint kvar där även när jag saktade av och sedan började trava igen. Red några sådana övergångar oxå och hon låg som sagt lugnt kvar hela tiden i fin takt.


Både häst och ryttare var nog väldigt nöjda efter passet och jag kan bara konstatera att jag verkligen har en fin häst som verkligen passar mig. (tog bara lite tid för oss att hitta varandra. :P )


Jag måste verkligen få med mig någon som kan filma och fotografera oss nu då det iaf känns som att det hänt jätte jätte mycket för oss utvecklingsmässigt på sista tiden.


     



  


Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards