Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Annie - 9 augusti 2010 22:58

någorlunda iaf. Börjar faltiskt känna igen min häst igen.


Åkte till stallet direkt efter jobbet och det blev några timmar idag med.

Ridningen idag gick faktiskt mkt bättre och vi började få tillbaka lite känsla igen.

Hon var lite bråkig i början av passet men mot slutet så slappnade hon av bra.


Imorgon är det dags för träning igen och det är verkligen välbehövligt för oss båda. Hoppas bara att känslan från idag håller i sig till i morgon och att helgens spänningar har släppt. Nåja återstår att se.


Nu börjar det bli dags för kudden om man ska orka upp och jobba i morgon. Blir nog många timmar i stallet i morgon med. Tur att jag har en snäll sambo som ställer upp och kör transport och han ska även fotografera.


Nu ska jag springa iväg och se hur det går för älsklingen att massakera mitt pannband till tränset. Det var alldeles för stort för hannahs lilla panna så älsklingen ska försöka fixa till det så det passar. Nog är han juh snäll som ställer upp och fixar allt jag behöver hjälp med.   


God natt!

/Annie


Av Annie - 9 augusti 2010 16:07

tillbringades i stallet. Tog betydligt längre tid än planerat.

Efter att jag mockat och fixat i ordning allt så tog jag in Hannah som var lite lätt hysterisk då hon var själv i stallet. Även fast hon hade en massa hö så hade hon inte ro att stå still. så jag lät henne stå och vänja sig och efter ca 40 minuter stod hon lugnt och kunde börja äta så jag kunde börja borsta och göra i ordning henne för ridning.

Hon var inte alls med i ridningen utan gick och spände sig med huvudet rakt upp i vädret och ville inte alls ställa sig. Gick lite bättre i vänster än vad det gjorde i höger varv. Men försökte iaf att rida henne i en lång och låg form. Fick mest rida henne i skritt för att hon inte skulle springa iväg eller börja studsa för att hon inte ville vara med ochh då gick det ganska bra och mot slutet så släppte hon igenom och då avslutade jag passet.


Idag tar vi nya tag och försöker på nytt...

/Annie


Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards