Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Annie - 8 augusti 2010 12:04

Vaknade ganska tidigt igår och så åkte jag och marcus iväg till stallet för att göra i ordning hannah inför flytten till krf.

Vi hade varit och ställt i ordning nya boxen redan på fredagskvällen.

Hon har fått en box i lillstallet där det endast finns tre boxar. Men det är endast Hannah och hennes hagkompis som står i stallet så det är väldigt lungt och skönt.

Packade bilen och fixade Hannah och så lastade vi henne i släpet och åkte iväg. Gick hur smidigt som helst och marcus hjälpte till med att öppna och stänga transporten. Väl framme på krf så fick hon stå inne en liten stund och äta lite innan det blev dags för utgång i nya hagen och nya hagkompisen. Hannah var hur glad som helst för det fanns väldigt mkt mat i hagen så hon var inte så brydd om kompisen utan ville mer äta. Men de hälsade iaf på varandra och det gick väldigt bra.


På kvällen åkte jag tillbaka till stallet och tog in henne.

Hon blev ganska orolig när hon kom in i stallet då hon var själv. (även om hon i vanliga fall inte brukar bry sig) Hon studsade och sprang runt i boxen ett tag. Så jag gjorde i ordning henne efter många om och men. Vi gick in i ridhuset då det var så jävla varmt ute. Hon var som ganska spänd i början men mot slutet av passet så slappnade hon av och gick bra.

Det har nog varit en spännande dag även för henne med mkt nytt.

Sen efter ridpasset så brydde hon sig inte det minsta över att hon blev själv i stallet medans hagkompisen gick ut en sväng så hon tyckte nog det var skönt att få komma ut och använda hjärnan lite grann.


Nattade i stallet och kollade att allt var okej innan jag åkte hem och hon stod då helt lugnt och åt sin kvällsmat.

Så förhoppningsvis tar det inte så många dagar innan hon känner sig hemma där med.

Jag var oxå helt slut när jag kom hem vid 22 på kvällen så det blev nara att äta och sen gå och sova.


Så nu väntar en ny dag och jag ska snart bege mej till stallet igen.

/Annie

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards