Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Annie - 6 september 2011 22:21

Klicka på bilden nedan för att följa min blogg! :D



 

Av Annie - 6 september 2011 10:23

Det har varit några fullspäckade dagar med flytten och att komma iordning med allt så jag har inte haft tiden till att blogga, och när det funnits tid över så har jag helt enkelt inte haft lust. Men nu börjar saker och ting vara klart så nu ska det väl börja finnas lite tid över igen. :)


Hannah är bara för go alltså. Hon har tagit flytten med ro och verkar inte det minsta fundersam över vart hon hamnat utan hon verkar trivas riktigt bra redan nu.

I söndags fick hon en grabb i boxen förbi och då var hon juh tvungen att visa vilket sto hon kan vara så hon skrek så fort han tittade på henne och var tvungen att sparka med sina framben oxå. Det var lite hatkärlek från Hannahs sida då hon ena stunden var jätte intresserad och av honom för att i nästa stund se ut som att vela döda honom, speciellt när hon åt sin mat och han råkade snegla på henne, då flög hon från andra sidan boxen mot honom och var jätte arg. Men till igår hade det lugnat ner sig och Hannah var inte det minsta brydd om killen nå mer. Så det var den kärleken. :P


I lördags red jag i ridhuset och Hannah var jätte lugn och fin och gick på med bra energi och lyssnade bra. Travade på i rund låg form. Kom bara ett litet utbrott i första galoppen men den var snabbt avklarad och sedan rullade hon på i stadig form i bägge varven, hon frustade verkligen loss alla spänningar och kändes riktigt fin.

Jag är verkligen positivt överraskad att hon är så lugn och avslappnad trots flytt och nytt ställe och allt, med tanke på hur hon var förra hösten när vi flyttade till KRF. Men detta visar väl bara på att vi känner varandra nu och att vi är trygga med varandra.


Igår var det verkligen spöregn ute så vi tog ett till pass i ridhuset fast igår hade vi sällskap av Sofie och Pluppen. Och även igår kändes Hannah lugn och avslappnad och tuffade på i låg form och jag kunde med lätthet plocka upp henne i formen ett tag och sedan lägga ner henne igen. Jobbade ganska mkt med galoppen och växlade mellan de olika volterna och att följa fyrkanten i bägge varven och hon var lika stadig och fin hela tiden. Lyssnade bra på ökningar och kom tillbaka lika fint. Hon lyssnar på så små hjälper (både på gott och ont, men man lär sig verkligen sitta korrekt i sadeln) så det är så kul att rida henne. Känner att detta kommer att bli kanon och ser verkligen fram emot en höst med träning! Nu ska vi utvecklas ännu mer nu när vi fått grunden att sitta så bra.


Och en annan sak som jag är så glad över är att ha tillgång till ett fullstort ridhus med bra underlag och bra luft! Som nästan alltid är ledigt oxå. Allt blir så mycket enklare då och man får en helt annan motivation till träningen.


Ja summan av allt är väl att jag och Hannah trivs bra och vi ser verkligen framemot denna höst och vinter.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards