Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Annie - 22 september 2011 20:08

Igår red jag en dunderpigg Hannah som tyckte att dagens pass skulle gå ut på att springa jätte jätte fort och ville inte alls samma saker som matten på ryggen. Springa i 190 knyck med huvudet i en mindre fin form var Hannahs tema. (okej formen var väl inte så illa, men vet juh att det kan vara mkt! bättre.) Och skritt är juh en hemskt överskattad gångart enligt Hannah. Varför skritta när man kan springa??!!


Ja jag kan juh säga att det inte var ett av våra bästa dagar. Jag som inte alls är i form och en dunderpigg galenpanna.

Måste iaf säga att galoppen gick strålande även om hon försökte smygöka lite ibland, Dock märkte jag juh det direkt så jag kunde åtgärda tempot hela tiden.


Och traven gick inte alls att rida lätt i i början då hon rann iväg som värsta forsen och bara rusade. Så det blev nedsittning och mkt övergångar.


Det låg några kavalettibommar framme som eleverna använt på dagen så de passade vi på att rulla över några gånger i slutet när Hannah väl sansat sig och lugnat ner på tempot liite. Och då vart hon jätte fin och avslappnad.

Skönt för henne att göra sig av med lite energi. Måste ta och hoppa här någon dag oxå. Små hinder klarar vi juh av iaf. :P

När hon fick lång tygel skrittade hon av så nöjt iaf. Men som sagt inte en av våra bärsta dagar.


Idag fick hon vila och jag ska faktiskt lägga mej tidigt ikväll. Känner att det verkligen behövs.

Idag har även Hannah fått börja sova med pyjamas igen. Tyckte det var dags för tunna pyjamas att komma fram när det är så ruggigt väder och är juh inte speciellt varmt på dagarna heller nu. Så nu kan hon mysa riktigt inatt. :P


Pyjamasdags förra året. :P  

Av Annie - 22 september 2011 09:22

Jag kikar runt på transporter och vet inte alls vad jag vill ha för något.


Kikar lite på släp från värmlandsvagnen och Ifor Williams. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa släp?

En ny värmlandsvagn är juh väldigt prisvärd, men hur är dem?

Ifor Williams låter väldigt bra när man läser om dem och de är inte heller så fasligt dyra om man köper ett nytt. Och på de är fronturlastning standard.


Har juh såklart tittat på umesläpen oxå och de är juh väldigt fina och de är bra att dra bakom bilen. Men de kostar oxå mkt mer än andra märken. Och jag kommer juh inte åka ut varje helg heller så.


Så min fråga är har någon nå tips på bra släp? Eller erfarenhet av dessa släp?


Bilder på värmlandsvagen Classic 677.



  

Ser juh ljus och fin ut på bildrna iaf.

För fler bilder klicka här.


Och så Ifor Williams HB 506. (finns i flera olika färger.)



  


  


  


Fler bilder klicka här.

  

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards