Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under mars 2012

Av Annie - 19 mars 2012 13:15


 

Av Annie - 19 mars 2012 09:06

Måndag igen. Härligt! Helgerna går alldeles för fort i vanlig ordning och jag hade gärna varit ledig några dagar till. Känner att jag har sovit alldeles för lite och för dåligt under helgen men det är bara att bita ihop. Sitter just nu och dricker en red bull för att vakna och så några extra koppar kaffe på det så blir det nog bra.


 


Blev ingen ridning för mig igår då min kramp i benen blev värre och värre under dagen. Tillslut hade jag stora problem med att bara gå. Stå gick bra och när jag väl tog mej ner och sitta så gick det oxå bra, men att ställa sig och sätta sig var en riktig plåga. Kändes som den värsta träningsvärken någonsin gånger 10. Men jag överlevde trots allt. :P Marcus var med till stallet och hjälpte mej med sysslorna, och det var bra för annars hade jag nog varit kvar där ännu då jag inte kunde röra mej speciellt snabbt. (Hade nog kunnat bli omsprungen av en sengångare utan problem.) Och Marcus var inte sen med att reta mej heller. Snällt eller hur? Fick höra om jag kunde böja mej ner och röra mina tår, om jag kunde plocka upp saker från golvet som jag tappat och att jag gick som att jag gjort på mig. Snällt va??!! :P Tur för honom att jag inte kunde springa. ;)


 


Idag känns det iaf bättre, Inte helt bra ännu men betydligt bättre än igår. Kanske var lite väl sne om musklerna får kramp när man väl knäcker till och blir rak igen. hmm. :P Allt ska man vara med om. Tur att man iaf kan se det komiska i det hela och mest bara skratta åt allt hela tiden.



Av Annie - 18 mars 2012 13:37

I fredags slutade jag jobbet till lunch och åkte på massage på eftermiddagen. Knäckte till diverse låsningar och knutar och efteråt kände jag mej måttligt mör i kroppen. Eftersom jag inte får rida efter behandlingen så ställde Sofie upp och red Hannah. Jag  hade lite lektion för dem och det gick bra.


I går så steg jag upp tidigt och åkte till stallet då vi skulle mötas upp ett gäng och löshoppa några hästar. Hannah var väldigt lugn och fin och hoppade med bra självförtroende och var riktigt duktig. Så stolt över henne. Hon hoppade med lätthet 115 cm och eftersom hon skötte sig så fint så avslutade vi med den höjden. Så stolt.

Hon slutar aldrig att förvåna mig och jag tycker om henne mer och mer för varje dag som går, (om det nu är möjligt. :P) Trots att hon varit min i snart 2 år. Mitt hjärta.


 


Efter stallet så slängde jag bara i mig lite frukost för att sedan åka till Övertorneå och hälsa på min pappa. Min bror och hans flickvän och deras lilla bäbis var och hälsade på från stockholm och jag var juh bara tvungen att få se min brorson. Världens sötaste unge alltså! :D (just ja, har juh glömt berätta här att jag blivit faster) Efter några timmar med bäbis snos så var det dags att åka hem och väl hemma kraschade jag i soffan med väldigt huvudvärk och ont i kroppen. Massagen tog rejält och kroppen är väldigt öm.


Får se om jag tar mej upp på hästryggen ikväll eller inte då det just nu bara är svårt att ställa sig upp från soffan. :P Men vet juh att det är bra att känna denna mörbulthet då jag vet att det är ett gott ont för att kroppen ska bli rak igen. Och det går juh över på någon dag.


Ha en trevlig söndag!



Av Annie - 16 mars 2012 09:31


 

Av Annie - 15 mars 2012 09:21

Shit vilken snygg häst jag har alltså! Måste bara få säga det.


Igår var jag till stallet och hade lektion för Linnea och Hannah och de har verkligen gjort stora framsteg sedan sist jag såg dem. Riktigt kul att se. Linnea har verkligen börjat komma på hur hon ska rida Hannah och det ser mycket stadigare ut nu. Igår fick det rida mycket övergångar först i trav och sedan på lilla 8 volten. Fortsatte med övergångar från galopp och sedan lite enkla byten på stora 8 volten. Det fungerade riktigt bra och de fick prova på lite förvänd galopp. Avslutade med lite skolor där de på ena långsidan skulle rida några steg skänkelvikning in från spåret och sedan ut mot spåret igen och efter den andra långsidan var det först öppna och sedan en volt på mitten och rida sista biten i sluta. Hannah började bli lite trött och protesterade lite i skolorna men de fick till det riktigt bra ändå. Och det var första gången som Linnea provade rida skolor på Hannah och jag tyckte det gick jätte bra ändå. 

Och det är riktigt kul för mig att se hur snygg häst jag faktiskt har när hon faktiskt kommer till arbete. Är juh svårt att se det själv från ryggen. :P Jag var väldigt nöjd över både häst och ryttare igår och de jobbade på bra. Kul att se.


I tisdags så fick Hannah bli löslongerad med inspänningar och det fungerade fint. Är så roligt att se att Hannah själv tränar på sina ökade gångarter. :P Speciellt traven.


I måndags fick hon vila då hon hade ett ganska långt sår på ena bakbenet när Linnea var dit, dock bara ytligt och jag kollade henne på kvällen när jag var och hade intaget och nattade och hon var inte öm, svullen eller varm så det var ingen fara med det.


Jag måste verkligen se till och få knäppt nå nya bilder nu oxå, men tills dess får det bli denna bild som knäpptes förra våren.

Av Annie - 14 mars 2012 10:31

Läste ett så bra inlägg angående avundsjuka hos Lamia.


Klicka HÄR för att komma till inlägget.



 


Varför inte bara acceptera att alla har olika åsikter och att inte alla tycker likadant?! Man måste inte vara avundsjuk bara för att man har en annan åsikt.

Av Annie - 14 mars 2012 09:18


 


Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards