Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Annie - 3 oktober 2012 21:51

Fick en present idag av Frida och så fick jag med denna lilla bok med fina små citat om vänskap! blev så glad alltså!

finaste vännen man kan ha och är glad över att ha henne som min vän!

Av Annie - 3 oktober 2012 11:46

Tänkte skriva lite om vad jag har för mål med mina hästar.


Börjar med mina mål med Pluppen.


Just nu är målet att träna upp hans styrka och kondition mer. Han måste få mer muskler och ork för att orka jobba ordentligt och att verkligen få fram lite mer bjudning hos honom. och att han ska bli snabbare i reaktionerna. Just nu är han lite seg och det ska vi träna på att få bort. Ger jag en hjälp så ska det komma en reaktion, inte några meter senare. Att han helt enkelt ska bli kvickare.

De är de kortsiktiga målen just nu i början.

Finns många saker att jobba på med honom men jag tror det kommer att bli bra och jag har redan börjat se några små förändringar, även om vi är långt ifrån våra mål.

Vi ska rida ihop oss mer nu under vintern och försöka bli ett team.

Jag kommer även jobba med att utbilda honom vidare i dressyren.

Och till våren ska han få komma ut och tävla och få mer rutin där.


Sen ska han även utbildas mer inom hoppningen och få mer rutin och träning och vi ska nu försöka hoppa regelbundet. (Frida ska ställa upp och hjälpa mej med den biten)


Vi har även långsiktiga mål såklart och saker vi hoppas på att uppnå men det är ingenting jag kommer att dela med mej av just nu. Vi ska först jobba med våra kortsiktiga mål och delmål och sedan kommer jag göra en ny utvärdering till våren och se vart vi ligger då och därefter göra om planerna efter hur vi ligger till.


Men mina mål har jag hela tiden med mej i bakhuvudet.


 



Mina mål med Hannah kommer att komma i ett separat inlägg.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards