Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Annie - 2 oktober 2012 14:15

Var och hämtade höbalar efter jobbet igår så nu har hästarna ny mat att äta! Skönt att ha det gjort.


Jag och Frida körde teamwork igår då menads vi knuffade av bollarna från släpet så mockade och fixade hon boxarna åt våra tre hästar, medans jag sedan packade höpåsarna så vi skulle vara lite effektiva. Plockade in hästarna och jag red Hananh först och hon var stel, symaskinstrippig och ville inte alls släppa och slappna av. Red bara lösgörande och rullade på i alla gångarter och stod i lätt sits i galoppen och bara lät henne rulla. Hon blev iaf lite bättre men var fortfarande lite kort och trippig i steget. Hoppas det är bättre idag iaf. Sen att jag inte hade ätit någon middag ännu och blev grymt hungrig gjorde juh inte saken så mkt bättre. Kände mej okoncentrerad när jag red.


När Hannah (och Nova) var klara så var det Pluppens tur. Jag longerade medans Frida satt på och körde "sitsträning" barbacka. Gick bra för då kunde hon hjälpa till att trycka på med benen när han inte riktigt vill gå fram. Fokuset på honom är verkligen att få igång framåtbjudningen och att han ska lyssna på drivning direkt. Efter en stund gick han faktiskt ganska bra. Vi hade en upphöjd bom som han eller de kanske man ska säga, fick rulla över några gånger i både trav och galopp i bägge varven och det gick bra, Han fick tänka lite själv och var ändå tvungen att lyfta på sina ben.

En bra övning för honom och en kul övning för mej och frida oxå som lite variation. ;)


Var en kul kväll i stallet med extremt mycket skratt i vanlig ordning och när alla hästarna var nattade och klara åkte jag med Frida till stan där Marcus plockade upp mej och jag åkte hem och fick äntligen i mej lite middag, och sedan var det bara att stupa i säng.

Av Annie - 2 oktober 2012 11:17

Här kommer ytterligare några bilder från tävlingen. Dock är dessa från mellan klasserna.















Och så två bilder från innan jag ska in på banan inför första klassen.





Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards