Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Annie - 15 oktober 2012 14:26

Pluppen har verkligen blivit som en helt ny häst sedan han blev rakad. Han har blivit pigg! Trodde aldrig att det kunde göra såå stor skillnad av att bli av med lite päls. Visst nog har jag hört att hästar kan bli piggare, men det här är juh nästan som ett skämt att det kan bli sån skillnad. Men roligt är det absolut och jag hoppas att det håller i sig. Kul att det kommer fram lite energi i herren. och ändå är han bara halvrakad.


Han var iaf klockren och ruskigt fin att rida i lördags. Red ett bra dressyrpass och kände mej faktsikt nöjd efter passet.


Igår fick han även hoppa lite med Frida och det går framåt med hoppningen oxå. Man ser skillnad på honom från gång till gång.


Hannah har oxå skött sig bara fint.

Henne kommer jag inte raka då hon inte sätter så jätte mycket päls och sen är hon även väldigt frusen av sig och då vill jag inte raka henne. Hon behöver pälsen som hon har. Och även om hon blir svettig efter ett pass så brukar hon torka väldigt snabbt och hon är redan så energisk så henne känner jag att det bara är onödigt att raka.

Hade hon dock varit en som la väldigt mkt päls och svettades mycket så hade jag rakat henne oxå, men nu behövs det juh inte.



Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards