Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under augusti 2011

Av Annie - 19 augusti 2011 08:15

Jag fattar inte varför inte mina bilder syns när jag MMS bloggar? texten kommer juh uppenbarligen upp. hmm.. Någon som vet varför det blir så?



Av Annie - 18 augusti 2011 22:52

läste precis i nya cosmo att ridtjejerna är de nya it-girlsen! :-)

 
Av Annie - 18 augusti 2011 12:15

I Måndags drog vi iväg till haparanda och inhandlade en ny telefon åt mej då min telefon från stenåldern som jag lånat av mamma höll på att börja ge upp. Så nu försöker jag lära mej hur den nya funkar. Haha är inte alls van vid såna avancerade grejer. :P

Blev en Motorola Defy. Den är vattentät, stöt och reptålig och dammtålig. Perfekt när jag alltid har med mobilen i stallet. + att jag är ganska klantig oxå. :P


Bild sökt från google.


Blev middag på Max och därefter tog vi ett besök på hööks. Kan juh inte åka till happis utan att gå på hööks juh. Där köpte jag iaf en ny ridhjälm då min förra trycker så jag får extrem huvudvärk av den. Hjälmen var oxå på rea. Och så blev det en ny tröja och ett par nya ridvantar + ett hönät.




   

Av Annie - 18 augusti 2011 09:05

Ojoj nu är det längesedan jag har skrivit något. Men jag har helt enkelt haft fullt upp med jobb och stall och allt annat. Dygnet har helt enkelt för få timmar.

Och idag är jag ruskigt trött efter att bara ha sovit typ 3-4 timmar inatt.


Kommer inte riktigt ihåg heller vad jag har gjort men Hannah har iaf blivit riden och vi har väl haft lite sämre dagar nu på sistone. I tisdags hade vi väldiga disskutioner om hurvida man får göra som man vill eller inte och damen hade väldiga protester när hon inte fick som hon ville. Men efter många om och men och envishet och att fortsätta vara konsekvent från min sida och tålamodsprövande från Hannahs sida så släppte hon men som hon släppte då. Shit alltså vad fin hon blev då, men det tog ganska lång tid att nå dit och nog fick jag räkna till 10 och ta djupa andetag mer än en gång. Men skam den som ger sig. :P


Känns riktigt skönt att jag har kommit på henne så bra nu och faktiskt kan rida henne fast hon blir på det humöret som hon blir ibland. Det känns som att vi blir mer och mer sammansvetsade för varje dag som går och att vi verkligen är ett team nu. Och att även fast vi har sämre dagar att vi ändå kan lösa problemen  och att jag verkligen rider fast hon studsar och hoppar och protesterar och exploderar om vartannat, och därifrån sen ändå få igenom allt och komma till en ordentlig avslappning och vi bägge är nöjda.


Och nu är det bara 10-14 dagar tills vi ska flytta oxå. :D Tiden går fort nu.


Nej nu måste jag fortsätta. Ha en trevlig torsdag i regnet.

 


Nå vad liten och tunn hon såg ut här. (fotade i våras) Iofs kanske kameran luras lite oxå. 
        

Av Annie - 17 augusti 2011 11:30

testar om det fungerar att sms blogga. :-) avancerade grejer det här. :P

 
Av Annie - 12 augusti 2011 23:31

Idag red jag barbacka på Hannah i paddocken. Har ännu huvudvärk och hade inte motivation till något direkt seriöst pass. Så barbacka fick det bli. :)

Hade dock ett schabrak och sen fårskinnspadden från dressyrsadeln då Hannah inte har världens skönaste manke om man säger så.


Skritten fungerade utmärkt, red lite skolor och volter. Sen så skulle jag trava och då satt jag mest bara och gapskrattde hela tiden. Kändes som att jag skumpade runt och hade noll styrsel på min kropp ett tag, men hannah travade då på så nöjt så det kändes nog värre än det egentligen var eftersom jag inte fick någon reaktion från Hannah. Men roligt var det iaf. Sen provade jag lite galopp oxå och själva galoppen gick juh finfint det var bara själva avbrotten som inte gick så bra haha ja de måste ha sett ganska kul ut där jag satt och bara skrattade så jag nästan ramlade av. Kändes väldigt roligt iaf. Hannah var pigg och glad hela passet.


Men det var ett lite oseriöst pass men Hannah fick komma ut och röra på sig och ha lite skoj hon med. Och jag hade iaf väldigt roligt.


OJ nu känner jag att det blev väldigt svamligt och jag är nog lite övertrött.

Av Annie - 11 augusti 2011 20:57

Idag har äntligen hovslagaren varit och skott Hannah så nu är hon kort och fin om fötterna igen.

Idag har hon fått vila då jag har huvudvärken från HELL. Ändå så sov jag en stund när jag kom hem från jobbet men den vill ändå inte ge sig. Så det får nog bli en tidig kväll idag.


Bild från hösten-10


Känns som att det har blivit höst ute oxå och att sommaren verkligen är över när det blivit kallt och regnit ute. Hoppas iaf att värmen kan komma tillbaka igen, känns lite väl tidigt med höst redan. Och nu är det inte så länge kvar tills vi ska flytta till nya stallet. Ska bli spännande.

Av Annie - 11 augusti 2011 11:14


 

Vill ni också vara med och tävla så hittar ni tävlingen här!

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards