Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Annie - 1 december 2011 20:55

Jag har känt mej ganska risig och sliten nu under några dagar, (eller jag känner mej alltid sliten, men nu var det lite mer än vanligt) och idag har jag inte alls känt mej iform och mycket riktigt så har jag fått feber IGEN!

Jag har inte ens hunnit bli av med hostan ännu från sist jag var förkyld och nu ska det väl börja om igen. Börjar bli lite less faktiskt. Men men hur som haver så är det bara att kämpa vidare.


Hannah fick iaf vila idag, tajmade in hennes vilodag perfekt så med andra ord. :P Hoppas bara jag är frisk imorgon, annars får det bli ett barbackapass som inte kräver så mycket så får hon röra på sig iaf. :)


Ute blåser det riktigt ordentligt så det bara knakar i hela huset. Har blåst och regnat i flera dagar nu så det känns verkligen inte som att det är december nu. Snart är även detta året slut, och fort har det gått.


Nu ska jag nog gå och käka lite piller och sedam bädda ner mej och somna till ljudet av stormen som viner utanför fönstret.


God natt på er!

Av Annie - 1 december 2011 19:15

Igår kom Frida med sin pålle Nova till holmen och red samtidigt som mig. Alltid kul med sällskap och jag saknar mina gamla ridkompisar lite grann iaf.

Nåja hur som helst så kändes Hannah lite mör och seg till en början. Det blev mycket tempoväxlingar innan hon kom igång. Tränade lite på saker från tisdagens lektion och denna gången blev det inte alls några protester. Nu "pressade" jag henne bara kortare stunder så hon inte hann bli så blockerad (kommer inte på något bättre ord) som hon blev dagen innan då jag under detta passet ändå tänkt ta det lugnt och bara jogga loss henne. Kom väl nåt litet studs i galoppen men absolut inget som man reagerar desto mer över. Överlag kändes hon iaf fin och lugn och hon fick jogga loss sig i kroppen.


Passade även på att fylla på nytt spån i boxen igår och eftersom Hannah stod inne när jag gjorde det så hällde jag bara balen i en hög i mitten, vilket Hannah tyckte var jätte skoj så hon stod och grävde i den och sen rullade hon sig och såg sååå nöjd ut. Jag däremot fick juh lite mer att borsta innan ridpasset. :P Även när vi kom in igen efter passet så rullade hon sig igen. (ändå fyller jag spån ganska ofta, men nu vart det ganska mycket mer än vanligt och i en hög istället) Hade iaf en glad och nöjd häst igår.

Av Annie - 1 december 2011 09:05

Nästa tisdag är det årets sista Hesse träning och jag är verkigen i valet och kvalet om jag ska vara med eller inte.

På ett sätt är jag sugen på att rida då det blir årets sista träning, men samtidigt borde jag spara alla pengar jag kan till resan så jag vet verkligen inte hur jag ska göra. det kostar juh en del att rida för tränare.


Kanske skippar nästa vecka och satsar på träningarna igen när jag kommit hem från bahamas, och istället tränar vi vidare själv nu under dessa veckor och försöker få ordning på allt vi ska träna på och så kanske vi klivit upp ett snäpp till när träningarna ska börja igen.


nåja ska fundera ett tag till.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards