Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Annie - 4 december 2011 19:34

Igår efter att jag nattat i stallet åkte jag hem och var på ett ovanligt bra humör.


Marcus hade varit i luleå hela dagen med bandet och spelat in en låt i proffstudio så jag och Wilma hade varit själva hela dagen, men på kvällen blev jag väldigt rastlös. Så när Marcus kom hem vid 22 så bestämde vi oss för att gå ut då han och resten av bandet var sugna på utgång.


Jag gjorde mej i ordning och drack upp de sista av vinet jag hade kvar hemma innan vi drog iväg till krogen och det var en riktig toppenkväll. Är riktigt länge sedan jag haft så roligt när jag varit ute. Och det är evigheter sedan jag dansat så mycket under en kväll. Dock kände jag mej lite gammal när de flesta som var ut var 18.

Men jag träffade mycket roligt folk och det var verkligen en toppenkväll.

Jag måste dock erkänna att jag förutom blivit gammal, inte känner igen musiken som spelas nu. Jag lyssnar aldrig på radio och pop är verkligen inte min typ av musik. så det var bara de lite äldre låtarna man kände igen. Sen så kunde man juh såklart alla rockigare låtar då det är mer min stil. :P


Haha jag skällde ut en kille också under kvällen, det var när krogen stängde och alla köade till garderoben och vi stod i en trappa och köade och det var nog trångt som det redan var när en ung kille skulle tränga sig före alla. En annan kille som stod snett bakom mig försökte säga åt killen att inte tränga sig före men han lyssnade inte och när han skulle förbi mej sa jag vänligt men mycket bestämt ifrån att det verkligen inte är okej att tränga sig och speciellt inte när det är så trångt. Killen såg något paff ut och han måste ha tänkt att jag är någon galen rabiat brud, men han ursäktade sig vänligt och sa att han accepterar det jag säger och sedan stod han lugnt och stilla kvar på sin plats i kön. haha vad jag skrattade för mej själv efteråt.


Blev lite fyllemat på sibylla och sedan en taxi hem.


Idag har dagen varit väldigt lugn. Har varit förbi på dagen och fixat stallet och pussat lite på Hannah innan vi var och hämtade pizza. (väldigt nyttig man är då. :P) Men jag har juh haft feber från och till sedan i torsdags men jag tror jag drack bort alla baciller jag hade igår då jag idag varit feberfri. (tror jag iaf)


Ja det var iaf en mycket lyckad kväll!


 

En väldigt gammal bild men ändå. :P

Av Annie - 4 december 2011 14:15

Igår skulle jag ha haft en hästledig dag, men det resulterade i att jag hade både intaget och nattningen. :P

Klart man ställer upp och hjälper till om det behövs.


Linnea hade iaf varit och ridit och fixat Hannah tidigare under dagen så jag åkte bara dit och tog in alla och pussade lite extra på Hannah. Är juh så svårt att hålla sig borta. :)


Jag tycker ändå att det är så mysigt att vara själv i stallet och få pyssla på lite och gossa lite med Hannah för att sedan natta.


   

Av Annie - 4 december 2011 12:49

Nu har jag äntligen fört över bilderna från telefonen till datorn så nu kommer några halvbra bilder på granen som vi har på jobbet.


Utan pynt:


Med pynt.


Och en bild när det är släckt runtomkring

   


Måste dock säga att den är finare i verkligheten. Dessa bilder gör den inte rättvis.

   


Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards