Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under april 2012

Av Annie - 5 april 2012 09:01

Åh vilket härligt pass jag hade med Hannah igår. Red juh som jag skrev med kandaret igår och herre j*vlar vad fin hon var. Skit fin i formen, bra tryck bakifrån och bara så där löjligt fin alltså. Hon var ganska taggad men lyssnade så fint och kunde vänta och istället för att stressa upp sig komma till bra arbete och verkligen jobba med tryck. Skänkelvikningarna satt som en smäck! och galoppjobbet var bara helt klockrent, hon kunde samla sig jätte fint och kunde gå i kort fin galopp och jobbade en del med att öka och minska volten och tempot. Höger var iofs mycket bättre än vänster, så vänster galopp får vi jobba lite mer på. (men trots några småmissar under passet igår så var det övriga så himla bra så det överväger allt annat.) Ja nå iaf så var jag väldigt glad och nöjd när jag avslutade passet och Hannah hade inga problem med kandaret även om det är länge sedan hon gått med det.


Hon är verkligen min stjärna!


 

Av Annie - 4 april 2012 20:36

Precis ridit ett pass på min stjärna!

 
Av Annie - 4 april 2012 14:11

Och såklart måste man juh busa lite oxå. :-P

 
Av Annie - 4 april 2012 13:06

Lite mys på lunchen. <3 lite svårt att fota då hon låg på min arm. :-P

 
Av Annie - 4 april 2012 11:08

Ikväll har jag tänkt att jag ska testa rida med kandaret på Hannah. Jag har juh köpt ett kandar för ett tag sedan men jag har inte ridit med det ännu pga olika anledningar, men ikväll ska vi inviga det och prova rida ett lite lättare pass med det. Är juh väldigt länge sedan Hannah har blivit riden med kandar så därför börjar vi lite lätt.


Har tyvärr ingen bil på kandaret men får knäppa bilder ikväll. :)


Imorgon tänkte jag prova rida lite delar ur programmet som vi eventuellt ska starta. Har pluggat in det redan och tänkte prova på lite olika delar ur det och se hur det funkar. Ser faktiskt fram emot tävlingsdebuten!


 

Av Annie - 4 april 2012 08:46

Igår fick Hannah nya dojjer så nu är hon snygg om tassarna igen. Var bara dit och gjorde alla sysslor och sedan satt jag och kollade på Mariaträningarna. Hade egentligen tänkt rida ut igår men eftersom det blivit kallt ute igen så hade skogsvägarna frusit och var både stenhårda och glashala så jag skippade det. Hon fick vara ute längre i hagen istället och så tog jag in hästarna strax innan 20 istället och pysslade om Hannah lite. (gjorde nog inte så mkt då hon inte vilat sedan tisdag förra veckan så.)

Sen blev det raka vägen hem och käka någon middag och sen hoppa i duschen då jag verkligen höll på att frysa ihjäl.


 

Av Annie - 3 april 2012 15:00


 

Av Annie - 3 april 2012 13:56

Igår satt jag och kollade på tävlingar i tdb och nu är nog datumet för tävlingsdebuten så gott som spikad.


Ojoj så spännande det känns, blir juh nästan nervös redan nu. :P Haha ne inte riktigt men det ska bli riktigt roligt.


Måste börja kolla lite på programmet och sen är det även en hel del som måste inhandlas.

Hannah har juh allt hon behöver, är endast nummerlappar jag måste köpa, men till mig själv är det däremot betydligt mer. En hel tävlingsoutfit måste köpas, ridbyxor, kavaj, tröja och så måste jag även köpa nya stövlar. har redan hittat ett par som jag ska köpa, måste bara ta mej iväg här snart och inhandla det. Men resten har jag juh inte ens börjat titta på ännu.


Åh vad roligt det ska bli!


 

Såhär glada var vi i februari 2011. Får se om vi lyckas ta oss igenom ett program öht. ;)


Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards