Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Annie - 4 maj 2012 13:15

Hannah har ett problem och det är att hon är rädd för andra hästar. Och hon är rädd för andra hästar speciellt om de kommer i galopp. (Är nog något som sitter i sedan hon gick galopp löp) Vi har haft några ridpass där hon blivit rädd när vi mött någon så hon har kastat sig runt på en femöring alltså. (även om vi varit mot väggen) Jag har iaf suttit kvar de gånger det inträffat och det är värre att möta någon när vi kommer i höger varv om det är så att hon då hamnar mellan hästen och väggen. Ibland har hon även skyggat om man är två som rider på varsin volt och man möts på den öppna delen. Nu händer inte detta varje gång vi möter någon men det händer ibland. Andra gånger går det hur bra som helst. I skritt funkar det bra att mötas och vi har även kunnat skritta med hästar brevid oss i samma varv och vi har gått längst in mot väggen. Men jag vet att Helena berättat att hon tidigare var mycket värre i början när hon fick henne och att hon iaf blivit mycket mycket bättre genom åren hos Helena. Så vi fortsätter träna på.


Så det blir spännande på tävlingen att se hur hon reagerar om det då är många hästar inne på framridningen. Jag är inte det minsta orolig eller nervös så utan jag är bara medveten om att det kan vara ett problem för henne men det är ingenting vi gör någon stor sak utav. Som sagt så är det bara ett problem som kan dyka upp, men inget jag funderar desto mer över. Vi tar det som det kommer.

Av Annie - 4 maj 2012 11:02

Igår kom Frida och hennes pålle och red med mej och Hannah på Holmen. Alltid lika roligt när de kommer. :)


Hade hoppsadeln på Hannah igår och vet inte om det var pga av det som Hannah gick så mkt bättre eller om det bara var en tillfällighet låter jag vara osagt. :P Kan man tävla dressyr i hoppsadeln? haha tycker ofta att Hannah går bättre med hoppsadeln nu än med dressyren.


Iaf så örjade Hannah passet med att vara jätte seg och gick knappt framåt. Eller framåt går hon juh alltid, men kändes segt för att vara Hannah då om man säger så. Hon satt fast lite i vänstersidan men efter en liten stund med strechning och böjning så lossnade hon jätte fint. Efter lite galopp så startade turbon ordentligt! Då tyckte Hannah att skritt var otroligt onödigt och ville småtakta nästan och skakde på huvudet lite och jag kände nästan för att ge upp då jag tänkte att jaha ska vi ha ett till springpass där hon bara vräker fram i 190 knyck, men tillslut kunde hon juh även skritta normalt, Och trava hyfsat normalt om än lite forcerat. 

Efter det blev hon en helt annan häst alltså. Ruskigt fin med väldigt bra tryck där hon jobbade igenom med hela kroppen, fin i formen, tog ut stegen och vilade kvar utan att få dessa symaskinsben och lyssnade riktigt bra hela tiden. Kunde gå i fin samlad galopp utan stress och verkligen vänta och vila i sprången. Jag bara njöt där jag satt och jag kom verkligen ner i sadel och kunde RIDA. Så härlig känsla när det bara lossnar sådär. Och Hannah frustade så nöjt och var som smör och verkligen sög på bettet. Travade av i lägre form och det gick kalas och Hannah försökte inte smygöka så jag var verkligen jätte nöjd när jag hoppade av. Och Hannah var nog lika nöjd hon med då hon såg så avslappnad och harmonisk ut i blicken.


När jag och Frida stod och prata lite i slutet så kom Hannah fram och la mulen mot min axel och mot ansiktet och så stod vi där och mös en stund medans vi pratade och hon var så gossig och söt även om hon slemmade ner hela mej, men det gjorde absolut inegting då hon var så go. Så gullig alltså!   Mitt lilla hjärta.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards