Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Annie - 14 maj 2012 21:37

Hannah tycker verkligen inte om regn och blåst. Idag när jag skulle börja rida efter att jag skrittat fram märkte jag att hon inte kändes som vanligt och så men hon var inte halt. Men hon kändes spänd över ryggen och länden. Hon hade skakat en del när hon kom in även fast hon haft ett tjockare täcke på sig ute, men eftersom hon har slutat sova med pyjamasen så var det tydligen inte tillräckligt. Hon är juh en känslig prinsessa. ;) nåja, jag satt iaf av och promenerade med henne i ca 20-30 min ytterligare (utöver den vanliga framskrittningen) så hon fick komma igång mer ordentligt utan att ha mej på ryggen. och efter det satt jag upp igen och provade på nytt och nu var det mycket bättre. Travade och galopperade och hon lossnade fint och frustade som en galning. Så inatt sover hon med pyjamasen igen och nu hoppas vi att värmen kommer så hon kan börja vara naken hon med utan att bli spänd som en stålfjäder och skaka direkt det blåser lite. (idag har det juh dock blåst storm och regnat på tvären så det är inte så konstigt att hon spänt sig.)


Men skönt iaf att det släppte och att det inte var "något värre" än lite spänningar iaf.


 

Av Annie - 14 maj 2012 15:40

Ja jag är inte speciellt flitig med bloggandet just nu men känner attr jag inte har så mycket intressant att skriva om. Även fast jag har mycket saker att göra. Skum kombination.


Fredag var det juh jobb som vanligt och sedan på stallet och efter det så fick vi besök hemma så då blev det fika och massa surr.

Iaf helgen har bestått av shopping i lule som jag redan skrivit. Har fått mig min tävlingsoutfit nu. Även om den inte alls blev som jag hade tänkt först. Men kavajen jag ville ha fanns inte i min storlek och inte heller ridbyxorna då det var lagerrensning och det var mest bara stora storlekar kvar. Så från den affären fick jag dock istället med mej vita roeckl handskar, och sen köpte jag eskadron neoprenboots att ha i transporten och även en orangeaktig pikeur väst. Västen och bootsen var på rea. :)

Tävlingsoutfiten inhandlades på hööks istället och egentligen var juh det lika bra då det är betydligt billigare och jag vet juh inte ens om jag kommer att tycka om att tävla. Så jag är ändå nöjd över mina inköp och om det är så att jag fastnar för tävlandet så kommer jag köpa en annan kavaj då istället. :)


Sen köpte jag även lite annat som tex en lädergrimma, pälsglans, nummerlapp, sporrar och vita boots att ha på framridningen. (Som hon nog kommer sprätta runt kan det nog vara bra att ha ifall jag inte hunnit få av broddarna tills dess. :P Har juh redan införskaffat dressyrskydd tidigare i höstas.)

Sen köptes det säkert nå mer oxå men det kommer jag inte på nu.


Efter shoppingen var det stallet och därefter party och utgång. Gick och la mej vid 5 på söndag morgon och sedan upp vid 11 för att åka och shoppa med min mamma i torneå. Fick massa nya kläder till sommaren och jag har en så snäll mamma som köpte allt åt mej!   Vi hade en väldigt trevlig dag iaf med shopping och mat och så tillsammans bara hon och jag.


 

En bild på mej och mamma från i april.


Efter det så var det hem igen och så åka till stallet som vanligt. När jag väl kom hem därifrån så halvdog jag i soffan framför serier.


Idag är man måttligt deprimerad på vädret. 4 grader, regn och storm! Det verkar aldrig ens bli vår här och sommaren känns då väldigt avlägsen!

Jag vill ha sommar NU!

 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards