Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under maj 2011

Av Annie - 20 maj 2011 08:56

Nu har det kommit ut nya skydd från eskadron som ska vara väldigt välventilerade.

Undra lite hur stora "hålen" är på nätet, man vill juh inte att det lätt åker in sand mm i skyddet som kan skava. Annars tycker jag att det är bra med ventilerande skydd.

Hiss eller diss?


Eskadron Air Easy:

 


 


Skydden finns bla att köpa HÄR.

Av Annie - 19 maj 2011 21:22

Så här ser man ut när man försöker göra sig till och få uppmärksamhet.



    

Av Annie - 19 maj 2011 15:36

Ja det har regnat i princip hela dagen så min lilla fryskorv till häst lär juh stå och frysa i hagen. Blir att skynda sig till stallet när jag slutar jobba så hon får komma in och bli lite varm innan det sen är dags för hoppträningen.

Nu vekar det iofs ha slutat regna även om det är väldigt grått och trist ute. Hoppas att det iaf är uppehåll ikväll. Och att det sen ska vara så förbannat kallt ute.

Jag är som min häst och tycker inte om när det är kallt. Vill verkligen ha lite värme nu! Det är juh snart sommar, men det sägs väl att om Maj är jätte varmt så blir sommaren dålig, och nu när det är så kallt och dåligt väder i maj så borde juh sommaren bli jätte varm och fin?! Man kan juh alltid hoppas. Annars får man kanske ta och flytta till varmare breddgrader.


 

Av Annie - 19 maj 2011 08:13

Igår tog jag en skritttur ut med Hannah runt lilla slingan och Marcus och Wilma var med och promenerade. Hannah kändes som en tickande bomb att sitta på som var på väg att explodera när som helst, och stundtals var hon spänd som en fiolsträng, Speciellt vid träbroarna som man måste gå över. Och att hästarna som var kvar ute i hagarna stod och gnäggade. Hon småtaktade och tuggade på bettet emellanåt, men vi tog oss runt hela slingan i mest skritt iaf. Vet inte riktigt vad som flög i henne då hon brukar vara så bra ändå när man rider ut.

Eftersom hon var så spänd så ville jag inte avsluta så utan jag fick låna en liten del av paddocken fast det var lektion och så travade jag henne lång och låg och hon frustade som en tok och blev avslappnad nästan direkt. Tog även lite galopp och hon var riktigt lugn och fin. Travade och skrittade av och avslutade när hon slappnade av så bra. Blev inte ett så långt pass utan hon fick komma ut och rasta skallen lite iaf.


Ikväll ska Helena hoppa henne, det blir nog skoj. :) Hannah kommer nog vara glad iaf.

Av Annie - 18 maj 2011 08:15

Igår blev det en vilodag för Hannah och jag passade på att åka förbi Sussi innan jag åkte till stallet för att gå igenom hennes hästgrejer som hon har kvar. :) Och jag kan juh säga att det följde med en hel del saker till stallet. Nu har jag schabrak i massa olika färger och märken så jag klarar mej en lång tid framåt iaf både till hopp och dressyrsadeln. Och så fick Hannah ett nytt regntäcke, ett grönt horsewear Rambo och ett fleecetäcke med hals. och en förbygel och dyón läderskydd med fårull och BoT paddar och stallbandage (5 m från equiline) och lite annat smått och gott. (tur att hennes pålle hade samma storlek som Hannah. :P ) Och allt var i superbra skick. Är juh så bra att ha kompisar som man kan köpa grejer av oxå, det går juh fortare än att beställa.

Åh det är så roligt med nya grejer!

Jag insåg däremot att jag måste omorganisera mina grejer i stallet om jag ska få plats med allt. Men alla vintertäcken, både ute och inne ligger iaf nu i bagaget i bilen och väntar på en tvätt, och sen får det nog åka in i förrådet tills det är dags för att ta fram dem igen i höst.


Eftersom det inte blev någon ridning, så gick jag och Hannah ut och promenerade och åt lite gräs, (eller Hannah åt. :P) Och det var värre uppskattat. Hon tuggade i sig för glatta livet. :) Måste juh börja vänja in henne lite nu oxå så hon är redo för betet sen. För i hagen som de går nu i finns det inte ett gräs strå.

Jag längtar verkligen till sommaren och värmen!

Av Annie - 17 maj 2011 13:55

Några bilder till. Är inte så nöjd över ridpasset i sig (som jag skrev om tidigare) (och därmed inte så nöjd över hur vi ser ut på bilderna heller.) men bjuder på dessa iaf.


  


  




    


  

Av Annie - 17 maj 2011 08:06

Igår regnade det från och till hela dagen så jag hade mina aningar att Hannah skulle stå och frysa ute i hagen. Så när jag slutade jobbet så skyndade jag mej hem för att byta om och åkte direkt till stallet. Och mycket riktigt, Hannah skakade som ett asplöv när hon kom in, så det var bara att lägga på ulltäcket på ryggen och så fick hon hö att äta och efter en stund så hade hon fått upp värmen igen och började slappna av.

Mockade medans hon stod och åt och fixade sedan alla andra stallsysslor innan jag gjorde i ordning Hannah för en lättare joggingrunda. La på hoppsadeln och så fick hon back on track ländtäcket på rumpan så hon skulle vara varm och slappna av efter att ha spänt sig en hel dag.

Eftersom det slutat regna så red vi på utebanan och bara joggade ganska kravlöst. I galoppen ställde jag mej upp och bara lät henne rulla på och hon var värre lugn och sansad. Hon frustade nöjt och kändes ändå avslappnad.

Totalt blev det väl ett ganska lungt pass på ca 45 min. Skönt med enkla joggingpass ibland oxå. :)



Av Annie - 16 maj 2011 15:58

Lite bilder från igår.



  


  


  


  

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards