Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under maj 2011

Av Annie - 10 maj 2011 22:37

Idag fick Hannah komma ut på en skrittrunda i skogen, Skönt för henne och mej då jag mår som att jag blivit överkörd, Vill verkligen bli frisk nu, men man biter ihop så gott det går. Vi fick sällskap av Pernilla och Simona och vi var ut på lite upptäcksfärd efter lite nya skogsvägar, Tyvärr är det juh fortfarande ganska blött i skogen så vi tog oss inte så långt efter vägarna innan vi fick vända och leta någon ny. Men det var så mysigt iaf.

På vägen hem så såg vi en älg på långt håll i skogen men hästarna brydde sig inte så mkt, tror nog att de bara kände vittringen av den.

Med andra ord en mysig tur i kvällssolen. :)


  En bild från avskrittningen efter hoppningen.

Av Annie - 9 maj 2011 23:35

Några bilder från kvällen. :)

  


  


  


  


Och en bild på en nöjd Hannah när vi skrittade av. :)


    

Av Annie - 9 maj 2011 15:47

Igår gjorde jag i ordning Hannah och så kom snälla Sussi och red då jag fortfarande har feber. Hon red ut si skogen tillsammans med Frida och Nova medans jag och Marcus fixade stallsysslorna. Helt kanon så fick Hannah bli motionerad oxå.


Idag är det hoppträning som står på schemat och Helena ska hoppa Hannah, Ska bli skoj att se. Ska även ha med kameran och försöka få till nå bilder.


Återkommer nog ikväll.

Av Annie - 8 maj 2011 13:45

Eftersom energin inte är på topp så fick Hannah komma ut och bli longerad igår, så fick hon iaf röra på sig och samt få lite omväxling från ridningen. Hon är verkligen som en klocka vid longering, lyssnar jätte bra på rösten och är bara allmänt behaglig. Tränade tempoväxlingar och övergångar och hon var kanonfin. Hon jobbade på bra och hon hade bra aktivitet i benen och klev på ordentligt.

Ett kort men bra pass ändå.




Av Annie - 8 maj 2011 11:54

Gårdagen blev väldigt lugn. Det enda större aktiviteterna som gjordes var att rasta hundarna och såklart stallet.

På kvällen blev det att bädda ner sig i soffan och kolla på film, och eftersom jag är sjuk så fick jag självklart välja film. :P

Så det blev självklart en animerad film (vad annars, när det är jag som väljer!?)

och denna gång föll valet på Despicable Me, (fanns inte heller så mkt annat bra att välja på från voddler)


 


Och jag tyckte det var riktigt bra. både rolig och söt. :D

Helt klart sevärd!

Av Annie - 6 maj 2011 21:19

Imorse när jag vaknade var det ett faktum. Jag har blivit sjuk. Tvingade mej ändå till jobbet och vid 10.30 kände jag att det inte var lönt längre, så det var bara att åka hem igen och mkt riktigt så hade jag feber, och ganska hög feber oxå då jag har en ganska låg normaltemp. Så har legat och vilat nästan hela dagen för att sen åka till stallet och bara gjort alla stallsysslor. Hade tänkt rida Hannah idag men kände att febern började stiga igen så jag lät henne vila idag, ryktade av henne och så fick hon snaska lite morötter innan jag begav mej hem igen och nu har jag landat i soffan. Har lindat in mej i en filt och tänkte slötitta lite på tv en stund, finns inte enrgi till så mkt mer.

Så detta får vara allt från mej för ikväll.


Trevlig helg!

Av Annie - 5 maj 2011 15:25

Idag har Sussi haft Hannh, de hade varit ut i skogen och ridit och haft det härligt, Det hade även hoppat ett litet hinder som fanns i skogen vilket Hannah tyckte var superskoj. :D Så min häst var nog värre nöjd idag.

Jag har även planerat att vi ska rida ut under helgen så hon får slippa banan nu ett tag.


Så jag har en ridfri dag idag, Ska ändå till stallet och ta in hästarna och natta, och så har vi privathästägar möte ikväll också. Så vi får se vad som sägs på det.

Så ser iaf min kväll ut idag. :P


Och imorgon är det fredag vilket innebär att det snart är helg! Yey!


Ha en trevlig torsdag.

Av Annie - 5 maj 2011 08:30

Red Hannah igår och hon kändes inte alls bra, Hon kändes seg, slö och lite knackig även fast hon var stadig och bra i formen och så, men jag fick driva ordentligt (för att vara på Hannah) Hon var inte halt på något sätt så det kanske berodde på underlaget, det har börjat bli ganska hårt och stumt och hon gillar nog kanske inte det. Även andra hästar har reagerat lite på underlaget. Men efter en stund kom hon igång bra med bakbenen och började faktiskt lyfta på dem även om det även då var lite segt. Blev inte alls ett speciellt långt pass utan jag gav mej och ville inte tvinga runt henne där när hon kändes så trött. Hon lyssnade juh ändå bra och gjorde allt jag bad om, så på så sätt var jag nöjd. Nu ska vi skippa ridbanan så mkt som möjligt tills de fått ordning på den.


Nu längtar jag ännu mer tills ängarna har torkat upp så man kan rida på dem istället, Mycket härligare att rida ett dressyrpass på en grön äng ute än i en dammig paddock. Hela förra sommaren när vi stod hos Helena så red vi juh alltid ute antingen i skogen eller så tränade man på någon äng, ( Fanns juh några och välja på oxå) och det var hur härligt som helst.


Funderar även på att öka upp kraftfodret igen när vi är igång igen. minskade juh ner det väldigt mkt när vi hade våran "lågsäsong". Men nu är vi juh igång igen och hon går mer och mer ordentligt oxå så det börjar nog vara dags att öka upp det igen. Har ökat lite allt eftersom hon "kommit igång" så nu börjar det vara dags för henne att få sin fulla giva igen.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards